PPF Turbo touring. 10.73@217,5km/h 640whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Komplett klump. 3.6X eller högre funkar. Bara det är broms och provkört fungerande skick utan lagerljud osv.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
netsraK38
Posts: 24
Joined: 15 Nov 2007, 08:48
Location: Elverum, Norway

Post by netsraK38 »

Hvor lange runners bruker du inne i selve innsugsboxen?
-Drive hard-...you'r not leaving this life alive!
GoldPearl_e30
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Tratt direkt på gaveln.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

härligt!
-kör du 3:73 och tko600?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

2,91 och 535 låda. 90km/h på 1600rpm på femman, alltså 360 blås vid 7400rpm :roll:
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Testa :wink:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nu sitter Tyskens M5 diff på plats med 3.91 utväxling.

Hjälp vid demontering av gamla samt montering av nya ingick visst i priset, tack som fan Tysken :)

Fick inte ur nivåpluggen och orkade inte mer idag men imorgon blir det provkörning.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Hur blev det med jämförandet av effektkurvor med gamla vs nya maskinen? ;)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har jämfört och det skiljde 700 rpm i spool mellan GT4088 och SC62, Och bättre blir det om man ställer in kammarna rätt.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Alltså till 62:ans fördel.

Man blir nästan chockad när man jämför motorn med och utan stroker vev samt 8,0:1 och 9,0:1 i komp. Dessa mods gjorde jag samtidigt på gamla motorn och tillsammans gav de 200hk mer på hjulen vid 4000rpm.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

det är rätt stor skillnad! Vid vilket varv börjar det mata på nu?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Bäckis wrote:Nu sitter Tyskens M5 diff på plats med 3.91 utväxling.

Hjälp vid demontering av gamla samt montering av nya ingick visst i priset, tack som fan Tysken :)

Fick inte ur nivåpluggen och orkade inte mer idag men imorgon blir det provkörning.


Vassego!
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Tror det är fullt vid ca 4000 någonstans. Stroker nu så jävlar!
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Tror det är fullt vid ca 4000 någonstans. Stroker nu så jävlar!


Haha, låter bra det! Skönt med lite register i maskinen å slippa ketchupen ;)
User avatar
Ola t
Posts: 116
Joined: 20 Nov 2005, 22:33
Location: Öland

Post by Ola t »

Hur mkt mer volym blir det med den veven?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Bara 100cc, det är det som är så sjukt.

Har provkört med nya utväxlingen och nu spinner den snällt trean ut. Kul!
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Ola t wrote:Hur mkt mer volym blir det med den veven?


3mm slagskillnad... Vad väntar du på Ola? ;)
Locked