Andy_b wrote:kom på att det kan funka med 2st raka 3,25" och en rak 3,5" och 4" stumpen då
sen fick jag tag på en e34 turbo disel kylare igår med jävlar va stor den va 10cm hägre och bredare och ca 1 cm tjockare en 535 kylet
så den sitter nu på platts med ombyggda vatten rör mm
är 535 kylet och 525 kylet lika samma i storlek ? dvs de sitter ett fäste som går att plocka bort från ena balksidan ? För jag har ju en större kylare än en 525 om du vet va jag menar....
525ans är mindre en 535ans
men eftersom att det sitter expantionskärl inbyggt i 525ans så är dom ganska lika i yttermått
fick en ny tänning idag så nu är oljereturen klar
dp klar
halva avgas systemet är klart
kommer köra med org tändkablar så länge men dom är ditsatta iaf
ska åka o köpa mej lite tändstift i morgon tänkte jag
Andy_b wrote:fick en ny tänning idag så nu är oljereturen klar dp klar halva avgas systemet är klart kommer köra med org tändkablar så länge men dom är ditsatta iaf ska åka o köpa mej lite tändstift i morgon tänkte jag
fan nästa helg ska det bli åka av
imorgon kommer jag till garage.. Nästa helg ska den funka!!!
christoffer jansson wrote:vad e de mer du behöver.
vi kan av sponsra med de från firman om du gör ett litet jobb åt oss.
vi har en massa däck på fälg vi vill bli av med
vart fan gör man av sånt då????
kan ju köra några vänder med min värsting caddy
ja vad fan behöver jag nu .... olja till att köra in skiten med ...
sån svart slang vi svackade om i orsa ...
slang till slavcylindern
3,5" avgasrör ...
ljud dämpare skiter jag i just nu ...
slangklämmor
siliconslangar till tryck rör .. men det ska ja beställa nu nån dag ...
ett oljefiltehur me anslutningar till kyl och olja till turbo letar jag sjukt mycket efter .. men kanske löste ett nu snart
slang olja till turbo måste ja me skaffa
idag fixade jag gasvajer
en massa el till tänningen och till sprutet
just det ja .... fick i alla stiften i dag ... blev BPR7ES med 0,4mm gnistgap
org tändkablar åkte på plats .... och jag tillvärkade en skitful värmesköld av plåt mellan tändkablar och turbo/dp
sen hoppas jag oljefilterhuset ja ska åka o kolla på nu nån dag är ett sånt jag söker
japp va rätt oljehus .. skönt att nått går vägen iaf
igår gjorde jag ett kylarfäste .. en plåt som täckte alla hålen i torpeden
montera expantionskärl
värmeplåt runt wg rör
fick dit slavcylindern till kopplingen
plus snyggat upp en massa kablar
angående kylare så är de bara ta plasthållarna som sitter i rambenen från en 535 dock måste man ha en exp kärl men de kan man ta från en 535 oxå då sitter de högt å bra blir jävligt smidigt att lufta.
japp nyss hemmkommen från garaget ... faaaan va långa dagar det blir .. åkte ut kl 11
och allt tar sån jävla tid ... allt måste ju tillvärkas från grunden
är för trött för att slänga upp bilder nu .. måste sova lite så ja orkar en likadan dag i morgon så man kan köra i orsa
Andy_b wrote:japp nyss hemmkommen från garaget ... faaaan va långa dagar det blir .. åkte ut kl 11 och allt tar sån jävla tid ... allt måste ju tillvärkas från grunden är för trött för att slänga upp bilder nu .. måste sova lite så ja orkar en likadan dag i morgon så man kan köra i orsa
lååångdag!! Viktigt... imon kör vi igen!! Kan ge en hjälpande hand ett tag iaf....
oljefilter hus är på med oljekyl och olja till turbo inkopplat
soppa slangar är dragna
tryckrör på ena sidan är klart
har kopplat in mer el ... vred på nyckeln och det plinga till och instrumentuset lös till och varnade för låg oljenivå, låg spolarvätske nivå, låg kylarvatten nivå och att båda framlamporna va trasiga
var ett år sen det lös så man va lite i extas där ett tag
sen rev vi av insuget igår för nån hade glömt borra/gänga för tps,en
men nu är det nog bara att hälla i olja ställa ventilerna och koppla in tändspolen kvar för att den ska hoppa igång