Page 18 of 18

Posted: 02 Aug 2006, 19:53
by kallevedlund
svinto wrote:skönt att den funkar igen kalle :) när får man den dära utlovade provturen?? ;)


Slanta upp pengar och vidareutveckla projektet :wink:
Nä men d blir väl nån kväl när vi e på samma ort lr nått...

Posted: 02 Aug 2006, 20:01
by kallevedlund
Nisse Järnet wrote:
skurt wrote:
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:
Har du nån bild på detta? :)


Kolla längre bak i tråden..
Är bare ett rör med en nippel på som jag satt på övre kylarslangen...

Posted: 02 Aug 2006, 21:10
by peppe
skurt wrote:
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:


Jag håller på bygga om as we speak så jag hoppas problemet försvinner ;)

Posted: 05 Aug 2006, 09:29
by kallevedlund
Då har man kopplat in launch comtrolen...
Ruggugt fränt 1 bar när man släpper kopplingen :twisted:
Satte även en brytare på kopplingspedalen så jag kan fullgasväxla...

Problemet nu är att sliks är ett måste, spinner hejdlöst och man kan plocka växlar utan att komma en meter....

Får se ikväl hur det står sig mot ett gäng fyrkrafsare...

Posted: 06 Aug 2006, 09:56
by kallevedlund
Fixade ett vattenläckage igår som smygigt sig fram.. Bilen började bli lite varm helt plötsligt i fredags och upptäckte då att det pös om termostathuset. Skönt tänkte jag att det bara var det...

Fixade som sagt skiten igår men den betedde sig helskumt.. När den kommit upp till normal temp vil tempen bara skena iväg om man har lite belastning, inte så fort som när man skutit toppackningen.. Eftersom jag har skärringar så testade jag att dra om toppen i hopp om att den satt sig när det blev lite varmt... Ingen skillnad...
Sen när jag krånglat lite så tyckte jag att nu funkar det men då strulade sprutet, fixade igång det och då blir det ett vitt moln bakom... Den släpper in vatten i cylindrarna på låglast och skjuter väl komp i vattnet på höglast....

Antar att det är en spricka?

Posted: 06 Aug 2006, 10:30
by peppe
Ursch vad surt!

Jag får inte bort mitt övertryck, har byggt om hela kylsystemet nu dessutom. Snöt ändå 11 - 12 repor på 201meter sedan sprängdes en kylar slang.

Man får väll ställa in sig på att göra iordning en ny topp till vitnern :/

Posted: 06 Aug 2006, 11:59
by kallevedlund
Jo det ser väl ut o bli samma sak för mig...

Posted: 07 Aug 2006, 22:31
by PBRacing
skurt wrote:Fixade ett vattenläckage igår som smygigt sig fram.. Bilen började bli lite varm helt plötsligt i fredags och upptäckte då att det pös om termostathuset. Skönt tänkte jag att det bara var det...

Fixade som sagt skiten igår men den betedde sig helskumt.. När den kommit upp till normal temp vil tempen bara skena iväg om man har lite belastning, inte så fort som när man skutit toppackningen.. Eftersom jag har skärringar så testade jag att dra om toppen i hopp om att den satt sig när det blev lite varmt... Ingen skillnad...
Sen när jag krånglat lite så tyckte jag att nu funkar det men då strulade sprutet, fixade igång det och då blir det ett vitt moln bakom... Den släpper in vatten i cylindrarna på låglast och skjuter väl komp i vattnet på höglast....

Antar att det är en spricka?



aj fan va surt :S hoppas de löser sig för dig snart så de slutar strula!!

Posted: 10 Aug 2006, 21:45
by Ivanrogov
Får ikke sendt deg pm skurt.. vet ikke hvorfor.

Posted: 10 Aug 2006, 22:41
by kallevedlund
Ivanrogov wrote:Får ikke sendt deg pm skurt.. vet ikke hvorfor.

jodå det kommer flera stycken :wink:

Re: 325 TURBO@1,3 bar

Posted: 03 Feb 2015, 10:04
by m20turbokarlsson
Lever denna bil än ? :D