Page 18 of 22
Posted: 16 May 2009, 08:28
by Söderling
Posted: 17 May 2009, 01:00
by Storås
Spole !! fan vad fränt :!
Mvh
Posted: 23 Aug 2009, 17:29
by Söderling
Då har man kommit hem efter en toppenhelg uppe i orsa på PPF meet.
Körde med en orginal M50 motor med turbo, det vill säga inte speciellt mycket pulver.
Men ville mest bara få köra lite och ha roligt än att jaga låga tider.
Och det gick bättre å bättre hela dagen tills kardan gick av
Körde som bäst 11.18sek 199km/h 1.65 i 60fot
Två bilder ja hitta på PPF forumet
Den lite för klena kardanen för en orginal M50
Posted: 23 Aug 2009, 17:37
by Michigan
Helt orört m50-block/topp?
Posted: 23 Aug 2009, 18:42
by Pitbull
Michigan wrote:Helt orört m50-block/topp?
haha, läs tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Posted: 23 Aug 2009, 19:09
by Söderling
Pitbull wrote:Michigan wrote:Helt orört m50-block/topp?
haha, läs tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Japp, en helt orginal M50
Posted: 23 Aug 2009, 19:29
by Michigan
Pitbull wrote:Michigan wrote:Helt orört m50-block/topp?
haha, läs tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Varför skrattar du?
Posted: 23 Aug 2009, 19:36
by Bonje
Vad händer med din riktig motor? har den hållit ihop förresten med 86mm borr?
Posted: 24 Aug 2009, 00:00
by Söderling
Bonje wrote:Vad händer med din riktig motor? har den hållit ihop förresten med 86mm borr?
Jo den ligger här hemma, pyramidringarna pajja förra året.
Så då revs den isär och det visade sig att toppen var sprucken mellan en toppbult och en vattenkanal.
Men en ny är i stort sett klar nu, med större ventiler och värre fjädrar.
Men jag stressar inte med den då den går bra med orginalmotorn oxå
Posted: 24 Aug 2009, 00:02
by Söderling
Posted: 24 Aug 2009, 00:55
by Söderling
Räknat på morososticka:
1410kg med förare
11.18sek
199km/h
Simple Horsepower Calculations
Räknat på tiden är det 440hp
Räknat på slutfarten är det 462hp
Sen hur bra det stämmer har ja ingen aning om, men helt klart skapligt för den motorn
Posted: 24 Aug 2009, 13:56
by Moker
Söderling wrote:Räknat på morososticka:
1410kg med förare
11.18sek
199km/h
Simple Horsepower Calculations
Räknat på tiden är det 440hp
Räknat på slutfarten är det 462hp
Sen hur bra det stämmer har ja ingen aning om, men helt klart skapligt för den motorn
laddtryck ?
Posted: 24 Aug 2009, 15:01
by Söderling
Moker wrote:laddtryck ?
1.0-1.2bar
Körde lite högre tryck i dom två sista reporna men misslyckades med båda.
I det ena missade ja tvåans växeln samt släppte innan mål då ja skulle lägga i det låga laddtrycket när ja fick i fyran men lyckades höja ist. Så då vart det minst 1.5bar och det kändes inte så bra att hålla i med så mycket ladd. Vart ändå en hög 11s repa.
Sen i sista körde ja av kardan, men så går de när ja bestämde mig att den skulle gå en 10sek och 200km/h
med lägre däcktryck och ca 1.3-1.4bar
Posted: 26 Aug 2009, 18:37
by Söderling
Nu är orginalmotorn bromsad på 1.2bar.....
Håll i hatten
467.9hp / 531.7nm på hjulen
dvs ca
519.4hp / 590.2nm i motorn
Bromsad hos Map Tun i örebro i en Rototest
www.maptun.se
Posted: 26 Aug 2009, 20:11
by Konny
Söderling wrote:Nu är orginalmotorn bromsad på 1.2bar.....
Håll i hatten
467.9hp / 531.7nm på hjulen
dvs ca
519.4hp / 590.2nm i motorn
Bromsad hos Map Tun i örebro i en Rototest
www.maptun.se
De va som fan..
över 500hk med original packning och allt!? Helt sjukt bra!!
Posted: 26 Aug 2009, 20:36
by Söderling
Söderling wrote:Nu är orginalmotorn bromsad på 1.2bar.....
Håll i hatten
467.9hp / 531.7nm på hjulen
dvs ca
519.4hp / 590.2nm i motorn
Bromsad hos Map Tun i örebro i en Rototest
www.maptun.se
Glömde skriva att den även misstände en hel del, började vid 5500-6000.
Dvs att maxeffekten ligger där den misstände som mest oxå, men jag vågade inte justera så mycket när ja såg effekten samt att ja inte hört nåra misständningar på gatan.
Posted: 27 Aug 2009, 20:06
by Niiko
Söderling wrote:Nu är orginalmotorn bromsad på 1.2bar.....
Håll i hatten
467.9hp / 531.7nm på hjulen
dvs ca
519.4hp / 590.2nm i motorn
är det m50b25 du kör med?
inget som är gjort alls med denna motor utöver en turbokonvertering? helt otroligt att du fått den där effekten, gratulerar hur som
förresten var det svårt och mycket jobb för att få ner en bmw motor i 240n?
några fler planer på events som du ska köra på i år?