Page 18 of 66
Posted: 24 Jan 2009, 10:49
by Bmwandreas
Kan bara köra den upp till 1000 hk i vår bänk. Jag tänkte åka till Dr Ernie och köra den löst i motorbänk, för han vill ha en kurs i Vipec och jag vill veta effekten så jag kan visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

Posted: 24 Jan 2009, 11:15
by Storås
Bmwandreas wrote:Måndag kommer tydligen turbon. Då får man äntligen skruva åt sig själv

Då får du skruva åt mig

Posted: 24 Jan 2009, 11:17
by J.Eklund
Bmwandreas wrote:Kan bara köra den upp till 1000 hk i vår bänk. Jag tänkte åka till Dr Ernie och köra den löst i motorbänk, för han vill ha en kurs i Vipec och jag vill veta effekten så jag kan visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

Go for it
Hoppas verkligen att du lyckas, och ser fram mot en rapport från det besöket!
Posted: 24 Jan 2009, 18:11
by _Johnny_
Bmwandreas wrote:Kan bara köra den upp till 1000 hk i vår bänk. Jag tänkte åka till Dr Ernie och köra den löst i motorbänk, för han vill ha en kurs i Vipec och jag vill veta effekten så jag kan visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

Säg att du får 1300hk, kommer dom inte tracka ner på bänken då eller komma med övriga bortförklaringar?

Posted: 24 Jan 2009, 18:35
by Magnaten
_Johnny_ wrote:Bmwandreas wrote:Kan bara köra den upp till 1000 hk i vår bänk. Jag tänkte åka till Dr Ernie och köra den löst i motorbänk, för han vill ha en kurs i Vipec och jag vill veta effekten så jag kan visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

Säg att du får 1300hk, kommer dom inte tracka ner på bänken då eller komma med övriga bortförklaringar?

jo bänktrackningar blir det ju även om han skulle bänka i NASA's bänk..om dom skulle ha nån
Posted: 24 Jan 2009, 18:36
by Fido85
_Johnny_ wrote:Bmwandreas wrote:Kan bara köra den upp till 1000 hk i vår bänk. Jag tänkte åka till Dr Ernie och köra den löst i motorbänk, för han vill ha en kurs i Vipec och jag vill veta effekten så jag kan visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

Säg att du får 1300hk, kommer dom inte tracka ner på bänken då eller komma med övriga bortförklaringar?

sånt e ju självfallet solklart med jenkarna osv...likaså då syclonerobban var med sin syclone till staterna på syclone träff och skulle på stripp! då ringde ju ett team som har rekordet i dom trakterna på 402m till nhra eller vart fan det var då dom fick höra vilken tid robban hade kört med sin! så då blev han ju förbjuden att köra under 10sek av (nhra?)...men nog blev det plattan i mattan för inte kom han ju dit för att köra halvgas! så det var ju massa bortförklaringar osv av teamet som anmälde grejen..så körde väl 9 nånting tror jag så han tog dom med flera sekunder! filmen finns väl på racemovie upplagd...speedlife har redigerat den!...Ursäkta att det inte var nova prat här men såhär är motorvärlden på många ställen

dra till med rökarsiffror nu och bevisa att det går över 1000+hp
Posted: 24 Jan 2009, 18:42
by Grefven
får man fråga om novan är tänkt som din slutgiltiga provbänk så att säga? eller den ska avyttras till förmån för annat efter en säsong?
Posted: 25 Jan 2009, 17:24
by Bmwandreas
Någon ny bil har jag inte tänkt att införskaffa.
Posted: 26 Jan 2009, 21:57
by E24
inte flera bmws?

Posted: 27 Jan 2009, 14:19
by Bmwandreas
Ingen turbo än. Blir galen på Schenker!!!
Posted: 27 Jan 2009, 16:53
by Storås
Bmwandreas wrote:Ingen turbo än. Blir galen på Schenker!!!
Vafan inte idag heller ?

Posted: 27 Jan 2009, 21:15
by Bmwandreas
Kommer det inte imorn lär vi fan åka till Borlänge och hämta pallen själva

Posted: 28 Jan 2009, 11:37
by Bmwandreas
Äntligen hemma
Vägde bara 25kg vilket är bra!
Här är spjället klart med wiggens klämma.

Posted: 28 Jan 2009, 11:42
by r.ivars
haha

sjukt bra!! avgashuset såg endå rätt smutt ut endå
Posted: 28 Jan 2009, 11:53
by pelko
Satan va manlig, bara börja skruva nu. Akta tårna
Mvh Mathias
Posted: 28 Jan 2009, 11:58
by M3JONAS
Så oberörd du ser ut när du lyfter den. Tränat mycket eller hänger den i motorlyften?
Vilket jäkla as till turbo, blir nog kanonbra när den hamnar på Novan!
Posted: 28 Jan 2009, 12:02
by Ximon
Återigen är du störst, bäst och vackrast
Måste kännas bra att äntligen få hem den!