Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
birro wrote:måste säga att du fick till det jävligt bra på skärmkanten
Snart börjar det väl bli dags att bygga ihop kärran?
Tackar! Meningen är att jag ska göra klart underredet från den ytrost som finns, sen spruta på body kommande helg. Efter det blir det att göra nya motorfästen då jag vill ha bak motorn så mycket ja kan men ändå ha värmepaket på plats. Sen är det fästen för nya kylaren samt att bulta fast fronten.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
-
Nu har ja iaf beställt rördelar,flänsar och V-band till grenrör. Skulle förmodligen ha det tills nästa helg iaf. Så då måste mitt mål vara att göra nya motorfästen, fäste för kylaren och om man hinner fixa klart med fronten så den blir löstagbar.
Får gå ut och fortsätta slipa ner trösklar och bakändan så det blir klart för body nu.
Får gå ut och fortsätta slipa ner trösklar och bakändan så det blir klart för body nu.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Roobin wrote:fan jobbar du inget
bara hemma o skruvar på bilen, om man ändå kunde ha de som jobb
ser bra ut!
Vart varlsad i slutet av November, å de är svåra tider att hitta jobb nu. Tänkt gå svetsutbildning på YA nu framöver. Så hinner ju med mycket med bilen bara man vill det.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Resgard wrote:Roobin wrote:fan jobbar du inget
ser bra ut!
Vart varlsad i slutet av November, å de är svåra tider att hitta jobb nu. Tänkt gå svetsutbildning på YA nu framöver. Så hinner ju med mycket med bilen bara man vill det.
Avskedad heter de!
Fan va energi du har, ska du svetsa grenröret själv eller ska du ge grenade jobb?
P3kka wrote:Resgard wrote:Roobin wrote:fan jobbar du inget
ser bra ut!
Avskedad heter de!
Fan va energi du har, ska du svetsa grenröret själv eller ska du ge grenade jobb?
Nej det heter inte avskedad då man blir varslad! Jag ska göra grenröret själv med MIGen, vill ju lära mig och bli bättre helt enkelt!
Kom precis in från garaget nu, vart ett kväll/natt pass som jag ägnade åt att slipa ena tröskeln så den är redo för body samt bakändan fick ja svetsa, slipa, spackla å grunda tillslut. Sen lade ja mig under bilen igen och drog bort lite fästen för broms/bränslerör som jag inte orkade slita loss förr.
Imorn får ja ta och komma upp i tid så ja kan göra klart allt under samt andra tröskeln för bodysprutningen.
Gonatt!
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Vart ute en period nu och slipat lite ytrost och målat på lite hammarlack där jag grundat förr. 2 kompisar har maskerat bakdelen så det är iaf klart nu.
Det som återstår att göra är nya fästen för tankrör, ventilationen och slipa högra tröskeln och maskera klart.
Det som återstår att göra är nya fästen för tankrör, ventilationen och slipa högra tröskeln och maskera klart.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Givetvis var en del av inre skärmkanten helt slut på högersidan också, så har varit ute och kapat, svetsat å tennspacklat lite nu ikväll. Men fick lov att ge upp då mitt förbannade öga rinner efter skiten jag fick in förr. Men hoppas verkligen ja ska bli klar med det imorn så man kan spruta på den där efterlängtade bodyn över bilen!
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo