Page 18 of 20
Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)
Posted: 23 Jun 2015, 08:50
by stensheim
bilen går som et skudd den

har kun justert etter vei opp til 1,4bar.
har ikke fått bremset den enda nei... er visst ikke meningen at jeg skal det. bestilte time hos et firma, kom dit så sto det en Audi uten motor i bromsrommet, dem har klart og legge igjen beskjed til fel person at jeg ikke kunne komme likevel så det ble bomtur... jeg skulle egentlig få kjøpe en dynapack og mappe den selv men det ble ikke noe av, det er visst ikke så enkelt og få i en brukt så får se hva jeg gjør i sommer.

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)
Posted: 24 Jun 2015, 08:29
by TooNice
Bra att du har den rullandes iaf =) lägg gärna upp någon video på hur den går.
Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)
Posted: 25 Aug 2015, 08:39
by stensheim
Re: E30 330TIC
Posted: 18 Oct 2015, 13:20
by stensheim
Re: E30 330TIC (m20)
Posted: 13 Dec 2015, 12:21
by stensheim
Re: E30 330TIC, mapping pågår!
Posted: 18 Dec 2015, 08:48
by stensheim
etter 10-12 timer og 70L med bf98 så oppdaget jeg at triggerhjulet hadde løsnet så dette måtte repareres men ellers så er motoren like frisk enda
har fortsatt litt svingninger på ladetrykket men det er så lite at det er ok.
skal mappe på racefuel Q16 neste, er redd for at T-4 A/R 0.81 avgashuset blir for lite... den lyse grafen er mottrykk.
[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]

[/url]
Re: E30 330TIC, mapping pågår!
Posted: 19 Dec 2015, 05:16
by cerveza
Bromsar du på 2ans växel?
Re: E30 330TIC, mapping pågår!
Posted: 19 Dec 2015, 09:07
by stensheim
Nei, 5 gir. Hvorfor det står så lite km/t på papiret vet jeg ikke.
Kanskje for at jeg har lagt inn fel hjulomkrets, skal sjekke dette.
Re: E30 330TIC, mapping pågår!
Posted: 20 Dec 2015, 22:08
by stensheim
da er den ferdig justert enn så lenge, avgashuset er for lite. ladet 2.2kg og fikk 2.6kg mottrykk..
https://youtu.be/tiU_6pwGxM0
bf98: 625wnm/whp504@1kg
bf98: 755wnm/whp616@1.6kg
racefuel Q16: 935wnm/whp805@2.2kg
[url

][/url]
Re: E30 330TIC
Posted: 21 Dec 2015, 01:17
by Silverboy
Nice

stoppet du på 616 fordi det var "passe" eller hva ble begrensningen?
Re: E30 330TIC
Posted: 21 Dec 2015, 07:39
by stensheim
Er risikosport med mye hk på vanlig bensin så jeg stoppet der

var oppe i 625whp og nesten 800wnm på det meste. Skal få i større eksoshus (a/r 0.96)
Og da skal jeg vurdere og ta ut litt til.. har brukt 90l med bf98 og 10-14l med racefuel i dynapacken så langt og alt er like bra

eneste som skjedde tidligere er at triggerhjulet løsnet og klipte 4 bolter, satte i 12,9bolter nå.
Re: E30 330TIC
Posted: 21 Dec 2015, 09:35
by Bmwandreas
Hur kan barometertrycket vara så lågt?
Re: E30 330TIC
Posted: 21 Dec 2015, 15:32
by stensheim
Kanskje for at jeg bor på fjellet? 750meter over havet.
Eller må jeg justere det?
Re: E30 330TIC
Posted: 04 Jan 2016, 12:07
by stensheim
da jeg venter på større avgashus til 6870 så har jeg montert 7675bb t-4 ar0.96 i mellomtiden, moro og sammenligne disse

får høyt mottrykk med denne også...
2,4kg turbotrykk og 2,7kg mottrykk. skal legge på litt ekstra fuel på slutten da den leaner ut litt.
turbotrykk: 2,4kg
mottrykk: 2,7kg
960wnm/840whp
avgastemp: 830c
lufftemp: 20c etter ic (41c med 6870)
tenning: 14,5grader ved 7000rpm ok tenning??
dyser duty: 81,3% (1200cc:3kg)
ser ikke ut som at jeg får mer hk med dette motoroppsettet.. har 3,5" avgas hele veien og en simons 3,5" sluttdemper. er veldig høyt trykk for jeg måtte legge et par hjul bak 500mm avsugs røret i bromsrummet da det blåste vekk. vurderer og prøve uten lyddemper for og se om det blir mindre mottrykk..
hva kan jeg tjene på og vri på kammen tro?
[url

][/url]
Re: E30 330TIC
Posted: 04 Jan 2016, 13:27
by Silverboy
Synes det virker rart at du har så høyt mottrykk...?
Mener å huske jeg lader ca 2,4 med 6766 AR 1.00 T4 split og har vel ikke over 2 bar mottrykk etter hva jeg kan huske.
Nå har du vel riktignok 0,3L mer volum, men likevel...?
Re: E30 330TIC
Posted: 04 Jan 2016, 15:17
by Joachim
Bare å vri kammen litt og prøve det, så ser du jo tvert hva som skjer!

Re: E30 330TIC
Posted: 04 Jan 2016, 19:39
by stensheim
Har gjort det i dag

vred kammen senere, la på mere fuel og opp med tenningen og da ble det 957wnm/923whp 2.2kg!
en liten videosnutt:)
https://youtu.be/THXCUbbzGpg" onclick="window.open(this.href);return false;
[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
her vred jeg på kammen et par ganger frem og tilbake.

[/url]