E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)

Post by stensheim »

bilen går som et skudd den :) har kun justert etter vei opp til 1,4bar.

har ikke fått bremset den enda nei... er visst ikke meningen at jeg skal det. bestilte time hos et firma, kom dit så sto det en Audi uten motor i bromsrommet, dem har klart og legge igjen beskjed til fel person at jeg ikke kunne komme likevel så det ble bomtur... jeg skulle egentlig få kjøpe en dynapack og mappe den selv men det ble ikke noe av, det er visst ikke så enkelt og få i en brukt så får se hva jeg gjør i sommer.

Image


Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)

Post by TooNice »

Bra att du har den rullandes iaf =) lägg gärna upp någon video på hur den går.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)

Post by stensheim »

noen bilder til, har kjøpt kerscher cs felger, 7,5" fram og 8,5" bak. har 2mm klaring mellom felg og calipter fram :P

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


holder også på og lager meg et dynorom :D

Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC

Post by stensheim »

gleder meg til og maxe m20`n snart :lol: 8)

Image

måtte valse hjulbuer frem litt.

Image

har blitt pokaler i løpet av sommeren også :)
Image

Image


har bygd om kufjøset til bar/verksted :)

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC (m20)

Post by stensheim »

Da har jeg endelig fått min egen dynapack :D


[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img][/url]



[urlImage
Image
Image
Image
Image




har svingninger på ladetrykket enda så holder på og justerer boost tabellen i maxxecu`n for og få den stabil. bremset med bf98 på tanken.






Image
Image][/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, mapping pågår!

Post by stensheim »

etter 10-12 timer og 70L med bf98 så oppdaget jeg at triggerhjulet hadde løsnet så dette måtte repareres men ellers så er motoren like frisk enda :)
har fortsatt litt svingninger på ladetrykket men det er så lite at det er ok.

skal mappe på racefuel Q16 neste, er redd for at T-4 A/R 0.81 avgashuset blir for lite... den lyse grafen er mottrykk.



[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
Image[/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: E30 330TIC, mapping pågår!

Post by cerveza »

Bromsar du på 2ans växel?
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, mapping pågår!

Post by stensheim »

Nei, 5 gir. Hvorfor det står så lite km/t på papiret vet jeg ikke.
Kanskje for at jeg har lagt inn fel hjulomkrets, skal sjekke dette.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, mapping pågår!

Post by stensheim »

da er den ferdig justert enn så lenge, avgashuset er for lite. ladet 2.2kg og fikk 2.6kg mottrykk..

https://youtu.be/tiU_6pwGxM0


bf98: 625wnm/whp504@1kg
bf98: 755wnm/whp616@1.6kg
racefuel Q16: 935wnm/whp805@2.2kg


[urlImage
Image
Image
Image][/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC

Post by Silverboy »

Nice :) stoppet du på 616 fordi det var "passe" eller hva ble begrensningen?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC

Post by stensheim »

Er risikosport med mye hk på vanlig bensin så jeg stoppet der :) var oppe i 625whp og nesten 800wnm på det meste. Skal få i større eksoshus (a/r 0.96)
Og da skal jeg vurdere og ta ut litt til.. har brukt 90l med bf98 og 10-14l med racefuel i dynapacken så langt og alt er like bra :) eneste som skjedde tidligere er at triggerhjulet løsnet og klipte 4 bolter, satte i 12,9bolter nå.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: E30 330TIC

Post by Bmwandreas »

Hur kan barometertrycket vara så lågt?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC

Post by stensheim »

Kanskje for at jeg bor på fjellet? 750meter over havet.
Eller må jeg justere det?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC

Post by stensheim »

da jeg venter på større avgashus til 6870 så har jeg montert 7675bb t-4 ar0.96 i mellomtiden, moro og sammenligne disse :) får høyt mottrykk med denne også...
2,4kg turbotrykk og 2,7kg mottrykk. skal legge på litt ekstra fuel på slutten da den leaner ut litt.

turbotrykk: 2,4kg
mottrykk: 2,7kg
960wnm/840whp
avgastemp: 830c
lufftemp: 20c etter ic (41c med 6870)
tenning: 14,5grader ved 7000rpm ok tenning??
dyser duty: 81,3% (1200cc:3kg)

ser ikke ut som at jeg får mer hk med dette motoroppsettet.. har 3,5" avgas hele veien og en simons 3,5" sluttdemper. er veldig høyt trykk for jeg måtte legge et par hjul bak 500mm avsugs røret i bromsrummet da det blåste vekk. vurderer og prøve uten lyddemper for og se om det blir mindre mottrykk..

hva kan jeg tjene på og vri på kammen tro?


[urlImage
Image
Image][/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC

Post by Silverboy »

Synes det virker rart at du har så høyt mottrykk...?
Mener å huske jeg lader ca 2,4 med 6766 AR 1.00 T4 split og har vel ikke over 2 bar mottrykk etter hva jeg kan huske.
Nå har du vel riktignok 0,3L mer volum, men likevel...?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: E30 330TIC

Post by Joachim »

Bare å vri kammen litt og prøve det, så ser du jo tvert hva som skjer! :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC

Post by stensheim »

Har gjort det i dag ;) vred kammen senere, la på mere fuel og opp med tenningen og da ble det 957wnm/923whp 2.2kg!

en liten videosnutt:)


https://youtu.be/THXCUbbzGpg" onclick="window.open(this.href);return false;


[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
Image


her vred jeg på kammen et par ganger frem og tilbake.

Image[/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Post Reply