Page 168 of 195

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 22 Nov 2012, 16:29
by Pimplaren
Pnutte wrote:
Pimplaren wrote:
Pnutte wrote:Frontbalken är helt onödig att ha kvar verkar det som?

Sitter med kapen och funderar om jag ska slita bort min med just nu! :lol:

Jag har kvar min, stor Griffinkyl och Ic sitter i underkant :)

Och e34 är SVINhärliga på motorvägen, suger i totalt och sen drar man..blev lite skakis efter nåra repor på motorvägen, 3 4 5 fullt mos :)



Hoppas jag hinner bli klar med min helsmidda till sommaren så jag får uppleva det själv :D

Du har inte länk till en griffin som passar e34? glömt kolla måtten sådär 15ggr senaste 2 veckorna :lol:


Griffinkylare, 27x19x3"/690x480x76mm (Passar galet bra i e34m5, om man byter oljekylare)

Köpte en rackabajsarstor kylare, måtten ser du ovan :D

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 22 Nov 2012, 21:19
by Pnutte
Sitter med kapen och funderar om jag ska slita bort min med just nu! :lol:[/quote]
Jag har kvar min, stor Griffinkyl och Ic sitter i underkant :)

Och e34 är SVINhärliga på motorvägen, suger i totalt och sen drar man..blev lite skakis efter nåra repor på motorvägen, 3 4 5 fullt mos :)[/quote]


Hoppas jag hinner bli klar med min helsmidda till sommaren så jag får uppleva det själv :D

Du har inte länk till en griffin som passar e34? glömt kolla måtten sådär 15ggr senaste 2 veckorna :lol:[/quote]

Griffinkylare, 27x19x3"/690x480x76mm (Passar galet bra i e34m5, om man byter oljekylare)

Köpte en rackabajsarstor kylare, måtten ser du ovan :D[/quote]


Då blir det nock en griffin ifrån ppf som hängs i!

oljekylare, hm du syftar på grunkan som sitter bakom frontgallret? :P

tänkte peppa på en 25 raders! :!:

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 26 Nov 2012, 08:00
by Sten
Har "den vite" bytt ägare?!

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 26 Nov 2012, 12:12
by Pimplaren
Sten wrote:Har "den vite" bytt ägare?!



http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=555

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 26 Nov 2012, 22:34
by r.ivars
Japp. Hon bor i Norrland nu min sköna! Känns väldigt konstigt.

M5 for the win nu sen får vi se, är ju sugen på att bygga m3 e46 så kanske gör det nästa vinter?

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 06:50
by Doktorn
Jag gillar Grisen!

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 09:23
by Sten
+1,monster sleeper 8) !

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 10:44
by r.ivars
Kul att höra :) jag tror grisen kan bli hur rolig som helst!


Finns de nån diesellåda med superstora hardyn bak som passar m50 blocket?

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 11:30
by bmw_fredde
530d e39 har väl 110mm Hardy!

Sv: Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 12:19
by Bmw*Alex
bmw_fredde wrote:530d e39 har väl 110mm Hardy!



Som inte passar på m50blocket rakt av

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Re: Sv: Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 13:19
by moonzhine
Bmw*Alex wrote:
bmw_fredde wrote:530d e39 har väl 110mm Hardy!



Som inte passar på m50blocket rakt av

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2


Den passar rätt på!

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 15:47
by Jørg1e30
den passar rakt på. men har m20 lut.

Sv: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 17:27
by Bmw*Alex
Så det är bara axel som är grövre så man måste använda annat kopplings centrum?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT -

Posted: 27 Nov 2012, 17:34
by r.ivars
coolt! Vågar dock inte ändra på lutet :/ oljeförsörjningen har funkat så jävla bra som det är hittils med m50 lut :)

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Posted: 27 Nov 2012, 17:58
by Jens92
Behöver man ändra lutet på motorn då?
Borde väl gå att ha lådan lutande lite grann bara med nytt spakställ och ny växellådsbalk?
Kolla: viewtopic.php?f=1&t=22516

Jag är övertygad om att den får plats i kardantunneln iaf.

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Posted: 27 Nov 2012, 22:13
by Jørg1e30
Man trenger inte luta motorn anderledes. Bygg ny balk bara.

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Posted: 28 Nov 2012, 21:24
by r.ivars
Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?