Page 163 of 192
Posted: 20 Nov 2009, 23:45
by Gallardo
Vision79 wrote:Macksoppa = V-power?
Uppdatera oss nu...det är ovanligt tyst...ras?
Men snälla...dom har väl annat för sig än att sitta här och uggla?(som en annan). Har du läst sidan innan så har du kanske förstått att Robbz inte ens släppte bromsdatum. Lovar att du får en stor och fin uppdatering imorgon!
Posted: 20 Nov 2009, 23:48
by christoffer jansson
Säger man A kan man säga B
Hoppas de flytter på
Posted: 21 Nov 2009, 00:38
by Karel021
Slut bromsat, det strula till sig lite robbz får uppdatera när han kommer.
Posted: 21 Nov 2009, 00:41
by Pitbull
Karel021 wrote:Slut bromsat, det strula till sig lite robbz får uppdatera när han kommer.
Hoppas det inte är ngt allvarligt.
Posted: 21 Nov 2009, 01:03
by micke999
hoppas de inte va nå större ras bara!!
vad vart de för vrid?
Posted: 21 Nov 2009, 01:57
by R.Larsson
Stort GRATTIS! 748whp på bensin e ju mer än vad många trodde de sjulle bli! Hoppas ni fick ur mer pulver sen!
Grattis som fan!
Mvh
Posted: 21 Nov 2009, 07:18
by Vision79
Gallardo wrote:Vision79 wrote:Macksoppa = V-power?
Uppdatera oss nu...det är ovanligt tyst...ras?
Men snälla...dom har väl annat för sig än att sitta här och uggla?(som en annan). Har du läst sidan innan så har du kanske förstått att Robbz inte ens släppte bromsdatum. Lovar att du får en stor och fin uppdatering imorgon!
Tack vad bra att du lovar det nu kan jag vara lugn.
Posted: 21 Nov 2009, 10:12
by robbz
då var ännu en bromsning avklarad.
-hehe dock gick det inte riktigt som det var tänkt även denna gång heller....
vill börja med att tacka arash och zeb på pbz för ytterligare en bromsning mitt i natten. även ett stort tack till jocke som stod för mappningen, och ett lika stort tack till grabbarna som var med och hjälpte till!!!
på bensin lyckades vi kräma ur:
733whp / 815Nm på 1.8bar
på E-85 hann vi inte komma så långt
, men vid 1.65bar så gav den 739whp och 861Nm.....
allt fungerade skitbra fram till det pullet, då började det rassla som fan i drivlinan. då trodde vi lådan hade gett sig men efter nogrannare koll så verkar det som att kopplingen har givit upp. kan vara att något lamellcentrum har separerat sig från lamellen(?)..ska riva så får vi se vad det är.
skittråkigt att han inte fick sjunga ut den här gången heller då den som sagt är byggd för höga laddtryck.
-blir åtgärda detta, sen bromsa igen och förhoppningsvis bottna turbon.
bilder och filmer kommer senare under dagen.
/mvh
Posted: 21 Nov 2009, 10:21
by stensheim
synd at koblingen har gitt seg men det begynner å bli fine tall! bra at motor`n fungerer perfekt i alle fall.
Posted: 21 Nov 2009, 11:29
by Andy_b
Gickt det inte att ladda mer på mack soppan en 1,8bar??
synd på rasslet men kul att den fick snyta lite igen robin
men hitta felet nu och ut och åk lite med bilen dom sista dagarna innan snön kommer så du får gasa lite med och inte bara skruva
Posted: 21 Nov 2009, 11:31
by STRANGLED
Helvete vilket mos det är i prylarna! Bra jobbat
Tråkigt att den inte får yla ut fullt än bara men det kommer väll.
Posted: 21 Nov 2009, 13:07
by nicke.t
grattis mycke mos,trist att de ska strula igen.mvh
Posted: 21 Nov 2009, 13:18
by Gallardo
Nu mosa på ordentligt, trist bara på rasslet. Men måste ändå kännas skönt att hålla på med detta i Nov istället för mitten av juni/juli?
Posted: 21 Nov 2009, 13:18
by _anders
Imponerende tall dette ja
Posted: 21 Nov 2009, 13:45
by micke999
synd på kopplingen va är ju riktigt trevlig effekt hittils gillar bensin effekten
Posted: 21 Nov 2009, 14:08
by Pitbull
Grattis till effekten Robbz.
Har ni hållt nere på vridet? Tycker det är ganska lågt.
Posted: 21 Nov 2009, 14:33
by Grefven
ska bli kul att se skillnaden på en bottning på e85. är väl inte så många här iaf som först bromsat på ett bränsle och sen ett annat med precis samma maskin.