elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha
MVH Elvis
kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan
mvh
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Konny wrote:HULTA wrote:fan ja måste bygga om hjulvinklar i vinter, de ska inte rita hursom hälst med 225x17 , detta börjar bli tråkigt, kanske ja sågar ur den och bygger med raggar axel och 4-link i vinter , det blir ny motor,full bur och en massa annat i vinter iallafall om tiden räcker till vill säga
ja det är iallafall race i helgen och de är de sista för året, o ja e så jävla körsugen så de e sjukt , hoppas vädret blir bra
mvh
kan lova att de tyvärr bara slirar fast du rakar upp hjulvinklarna! min ritar preics lika lätt på alla växlar än fast jag trodde de skulle bli bättre när jag rakade upp dom kör ju oxå med 225or.. blir nog så för dig oxå hulta mannen! men raggar axel.. njä
HULTA wrote:Konny wrote:HULTA wrote:fan ja måste bygga om hjulvinklar i vinter, de ska inte rita hursom hälst med 225x17 , detta börjar bli tråkigt, kanske ja sågar ur den och bygger med raggar axel och 4-link i vinter , det blir ny motor,full bur och en massa annat i vinter iallafall om tiden räcker till vill säga
ja det är iallafall race i helgen och de är de sista för året, o ja e så jävla körsugen så de e sjukt , hoppas vädret blir bra
mvh
kan lova att de tyvärr bara slirar fast du rakar upp hjulvinklarna! min ritar preics lika lätt på alla växlar än fast jag trodde de skulle bli bättre när jag rakade upp dom kör ju oxå med 225or.. blir nog så för dig oxå hulta mannen! men raggar axel.. njä
e de så jävligt, ja någon ting måste göras för detta börjar bli tråkigt
men man får väl trimma mer bara o se om det blir bättre
men raggar axel skulle kunna vara kul, kanske man sku sälja o bygga ett riktigt dragrace chassi, de skulle vara fränt
mvh
elvis wrote:HULTA wrote:elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha
MVH Elvis
kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan
mvh
hmmm får ta med mig stora baseboll trät alltså
moha hah ha
HULTA wrote:elvis wrote:HULTA wrote:elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha
MVH Elvis
kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan
mvh
hmmm får ta med mig stora baseboll trät alltså
moha hah ha
ja de jävliga e att ja tror inte de biter på honom
men du måste ju få bilen me dej du ju,skruva skruva, kör bara
M3JONAS wrote:Vad åker ni med för däck om det bara spinner hela tiden?
EJag har två olika uppsättningar färlgar och däck till min bil och det är en jäkla skillnad mellan Hängkuk k104 och Bridegestone RE540 greppmässigt fast båda varianterna är 245mm breda.
EklundTPR wrote:M3JONAS wrote:Vad åker ni med för däck om det bara spinner hela tiden?
EJag har två olika uppsättningar färlgar och däck till min bil och det är en jäkla skillnad mellan Hängkuk k104 och Bridegestone RE540 greppmässigt fast båda varianterna är 245mm breda.
jag vet iaf att det nog inte har med däcken att göra i Hultas fall
tex så spinner min bil loss på 3an och ibland(läs oftast)på 4an med "riktig" bakvagn och Toyo r888or...
Med mina 1550-1600kg och 681hk...
Men samtidigt så finns det andra som åker med över 100 kg lättare bil och Hängkukar mod 265 och över 900hk/1000nm och hävdar att de har grepp på 4an....(Refererar till andra trådar här)
Känns som att isf är delad bakvagn det som gäller?
Nej....tror det är körstil, sbr, och glada bänkar som gör allt snack..
Men oavsätt så är det bra att ha det bästa i däckväg och det är det inte många som har tur att kunna ha råd med tyvärr.
Mvh Rikard som ska till Åland och köra så det ryker.
M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!
Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste!
HULTA wrote:M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!
Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste!
jo då visst e de som du skriver men när jag upplever samma fästes problem med m/t 10,5x26 på gata och oklistrat förstås men endå rätt låg utv, men i vilket fall som hoppas ja på lite bättre med rätade hjulvinklar.
mvh
Konny wrote:HULTA wrote:M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!
Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste!
jo då visst e de som du skriver men när jag upplever samma fästes problem med m/t 10,5x26 på gata och oklistrat förstås men endå rätt låg utv, men i vilket fall som hoppas ja på lite bättre med rätade hjulvinklar.
mvh
jo de blir ju absolut inte sämre av att räta upp vinklarna!! och är lite soligare om de nöter på hela än att de bara nöter längst in så trådarna kommer fram direkt bara man drar några börnisar