Ett litet e30 turbo projekt

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha

MVH Elvis


kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan :lol: :lol: :lol:

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

wuffee wrote:Men... NE.. ingen 4link å skit på den där fina bilen nu.. kapa inte sönder den ;)

Nymotor är dock ok :P

Mvh
Uffe


nja galna ideer bara :D

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Konny wrote:
HULTA wrote:fan ja måste bygga om hjulvinklar i vinter, de ska inte rita hursom hälst med 225x17 :cry: :cry: , detta börjar bli tråkigt, kanske ja sågar ur den och bygger med raggar axel och 4-link i vinter :twisted: :twisted: :twisted: , det blir ny motor,full bur och en massa annat i vinter iallafall om tiden räcker till vill säga :roll:

ja det är iallafall race i helgen och de är de sista för året, o ja e så jävla körsugen så de e sjukt :twisted: :twisted: , hoppas vädret blir bra

mvh



kan lova att de tyvärr bara slirar fast du rakar upp hjulvinklarna! min ritar preics lika lätt på alla växlar än fast jag trodde de skulle bli bättre när jag rakade upp dom :oops: kör ju oxå med 225or.. blir nog så för dig oxå hulta mannen! men raggar axel.. njä :? :D



e de så jävligt, ja någon ting måste göras för detta börjar bli tråkigt :cry:
men man får väl trimma mer bara o se om det blir bättre :lol: :lol: :lol:
men raggar axel skulle kunna vara kul, kanske man sku sälja o bygga ett riktigt dragrace chassi, de skulle vara fränt

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

HULTA wrote:
Konny wrote:
HULTA wrote:fan ja måste bygga om hjulvinklar i vinter, de ska inte rita hursom hälst med 225x17 :cry: :cry: , detta börjar bli tråkigt, kanske ja sågar ur den och bygger med raggar axel och 4-link i vinter :twisted: :twisted: :twisted: , det blir ny motor,full bur och en massa annat i vinter iallafall om tiden räcker till vill säga :roll:

ja det är iallafall race i helgen och de är de sista för året, o ja e så jävla körsugen så de e sjukt :twisted: :twisted: , hoppas vädret blir bra

mvh



kan lova att de tyvärr bara slirar fast du rakar upp hjulvinklarna! min ritar preics lika lätt på alla växlar än fast jag trodde de skulle bli bättre när jag rakade upp dom :oops: kör ju oxå med 225or.. blir nog så för dig oxå hulta mannen! men raggar axel.. njä :? :D



e de så jävligt, ja någon ting måste göras för detta börjar bli tråkigt :cry:
men man får väl trimma mer bara o se om det blir bättre :lol: :lol: :lol:
men raggar axel skulle kunna vara kul, kanske man sku sälja o bygga ett riktigt dragrace chassi, de skulle vara fränt

mvh



jo de e ju kul ibland att slira hej vilt men de e faktist nästans så man tröttnar till slut.. konstigt nog :D skulle vara roligt att få känna lite drag istället! om de iaf. skulle greppa på 4an-5an.. så för gat åka behöver man absolut inte mera än 600hk i en E30! går ju inte att gasa alls då :?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

HULTA wrote:
elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha

MVH Elvis


kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan :lol: :lol: :lol:

mvh


hmmm får ta med mig stora baseboll trät alltså :twisted: :twisted:
moha hah ha

:wink:
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

[/quote]


jo de e ju kul ibland att slira hej vilt men de e faktist nästans så man tröttnar till slut.. konstigt nog :D skulle vara roligt att få känna lite drag istället! om de iaf. skulle greppa på 4an-5an.. så för gat åka behöver man absolut inte mera än 600hk i en E30! går ju inte att gasa alls då :?[/quote]

jo de e fan knepigt de där,men redan 600 e alldeles onödigt de går inte att använda alls förutom att leka i väldigt höga hastigheter med, och som vi alla vet tänjer man på gränserna på allt när det gäller de.

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

elvis wrote:
HULTA wrote:
elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha

MVH Elvis


kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan :lol: :lol: :lol:

mvh


hmmm får ta med mig stora baseboll trät alltså :twisted: :twisted:
moha hah ha

:wink:



ja de jävliga e att ja tror inte de biter på honom :lol: :lol:
men du måste ju få bilen me dej du ju,skruva skruva, kör bara :P
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
jimpa
Posts: 644
Joined: 24 Oct 2006, 10:50
Location: Åland

Post by jimpa »

HULTA wrote:
elvis wrote:
HULTA wrote:
elvis wrote:inte då... det löser sig fint ha ha ha

MVH Elvis


kan hända att det blir slagsmål mellan dej o jimpen om vem som ska spaka om ja blir på sjukan :lol: :lol: :lol:

mvh


hmmm får ta med mig stora baseboll trät alltså :twisted: :twisted:
moha hah ha

:wink:



ja de jävliga e att ja tror inte de biter på honom :lol: :lol:
men du måste ju få bilen me dej du ju,skruva skruva, kör bara :P


:lol: :lol: :lol:
elvis
Posts: 220
Joined: 15 Jun 2006, 18:54
Location: Vårberg

Post by elvis »

Det jävlige e att allt har blivit för bra nu så det e inte värt att stressa ihop det sista tyvärr.... får nog snällt sätta mig i gräskanten o bara glo....
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Vad åker ni med för däck om det bara spinner hela tiden?
EJag har två olika uppsättningar färlgar och däck till min bil och det är en jäkla skillnad mellan Hängkuk k104 och Bridegestone RE540 greppmässigt fast båda varianterna är 245mm breda.
EklundTPR
Posts: 50
Joined: 08 Feb 2006, 13:40
Location: Mariehamn Åland

Post by EklundTPR »

M3JONAS wrote:Vad åker ni med för däck om det bara spinner hela tiden?
EJag har två olika uppsättningar färlgar och däck till min bil och det är en jäkla skillnad mellan Hängkuk k104 och Bridegestone RE540 greppmässigt fast båda varianterna är 245mm breda.


jag vet iaf att det nog inte har med däcken att göra i Hultas fall ;)
tex så spinner min bil loss på 3an och ibland(läs oftast)på 4an med "riktig" bakvagn och Toyo r888or...
Med mina 1550-1600kg och 681hk...
Men samtidigt så finns det andra som åker med över 100 kg lättare bil och Hängkukar mod 265 och över 900hk/1000nm och hävdar att de har grepp på 4an....(Refererar till andra trådar här)
Känns som att isf är delad bakvagn det som gäller? ;)


Nej....tror det är körstil, sbr, och glada bänkar som gör allt snack..
Men oavsätt så är det bra att ha det bästa i däckväg och det är det inte många som har tur att kunna ha råd med tyvärr.
Mvh Rikard som ska till Åland och köra så det ryker. :)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!

Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste! ;)
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

EklundTPR wrote:
M3JONAS wrote:Vad åker ni med för däck om det bara spinner hela tiden?
EJag har två olika uppsättningar färlgar och däck till min bil och det är en jäkla skillnad mellan Hängkuk k104 och Bridegestone RE540 greppmässigt fast båda varianterna är 245mm breda.


jag vet iaf att det nog inte har med däcken att göra i Hultas fall ;)
tex så spinner min bil loss på 3an och ibland(läs oftast)på 4an med "riktig" bakvagn och Toyo r888or...
Med mina 1550-1600kg och 681hk...
Men samtidigt så finns det andra som åker med över 100 kg lättare bil och Hängkukar mod 265 och över 900hk/1000nm och hävdar att de har grepp på 4an....(Refererar till andra trådar här)
Känns som att isf är delad bakvagn det som gäller? ;)


Nej....tror det är körstil, sbr, och glada bänkar som gör allt snack..
Men oavsätt så är det bra att ha det bästa i däckväg och det är det inte många som har tur att kunna ha råd med tyvärr.
Mvh Rikard som ska till Åland och köra så det ryker. :)


klockrent :D :D :D ding ding ding ring a bell,hehehe

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!

Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste! ;)


jo då visst e de som du skriver men när jag upplever samma fästes problem med m/t 10,5x26 på gata och oklistrat förstås men endå rätt låg utv, men i vilket fall som hoppas ja på lite bättre med rätade hjulvinklar.

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

HULTA wrote:
M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!

Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste! ;)


jo då visst e de som du skriver men när jag upplever samma fästes problem med m/t 10,5x26 på gata och oklistrat förstås men endå rätt låg utv, men i vilket fall som hoppas ja på lite bättre med rätade hjulvinklar.

mvh



jo de blir ju absolut inte sämre av att räta upp vinklarna!! och är lite soligare om de nöter på hela än att de bara nöter längst in så trådarna kommer fram direkt bara man drar några börnisar :wink:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Konny wrote:
HULTA wrote:
M3JONAS wrote:Visst har bagvagnar och effekten en hel del att göra med greppet men det jag menade var att det är konstigt att folk gnäller på att det är dåligt grepp på gatan med si och så breda däck och är beredda att bygga om halva bilen medans man samtidigt åker omkring med skitdäck. Visst kostar bra däck, speciellt R-däck mer än vanliga däck men om man vill ha bra fäste måste trots allt däcken vara viktiga!

Sen att det är kul att ha dåliga skitdäck så att man kan ut och sladda och göra långa svarta spår är en annan sak men då ska man inte gnälla på dåligt fäste! ;)


jo då visst e de som du skriver men när jag upplever samma fästes problem med m/t 10,5x26 på gata och oklistrat förstås men endå rätt låg utv, men i vilket fall som hoppas ja på lite bättre med rätade hjulvinklar.

mvh



jo de blir ju absolut inte sämre av att räta upp vinklarna!! och är lite soligare om de nöter på hela än att de bara nöter längst in så trådarna kommer fram direkt bara man drar några börnisar :wink:


de som e ganska lurigt e att de nöter inte alldeles för snett på min men den e ganska hög i rumpan också

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

jaha nyss hemkommen från racet som regnade bort, men en resa han ja med slutade på 7,51s 165,8 med en rätt pissig start och en 60fot på 1,97 :cry: o hur mycke luft i däcken som hälst,sen tömdes däcken påluft rejält o så började de regna och blev inställt tills imorron söndag, så det återstår att se vad som händer :P :P :P vill köra :twisted: :twisted:

jakten på bubblan fortsätter
Team Boost Performance

+358405680216
Post Reply