Page 17 of 42
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 10:19
by Hansa
robbz wrote:så jävla nice!
-vad är det för turbo du kör med?
/mvh
Nått som NRL Christer byggt ihop, baserad på S400 serien.
A/R på avgashuset är 1,22
80mm kompressor
Ska tydligen orka 1200hk!
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 11:12
by r.ivars
gryyyyyyyyyyyyyyyymt! grattis ! =) lär låta rätt ballt med så 12 ventilarn
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 16:08
by robbz
Hansa wrote:robbz wrote:så jävla nice!
-vad är det för turbo du kör med?
/mvh
Nått som NRL Christer byggt ihop, baserad på S400 serien.
A/R på avgashuset är 1,22
80mm kompressor
Ska tydligen orka 1200hk!
oj, härligt!
kommer det inget bromspapper snart som man kan avnjuta?
/mvh
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 19:01
by Hansa
Bromspapper finns! Så Ärtan får lägga upp när han har tid:)
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 19:09
by Bullen!
NLR christer kan sin sak. en vän åker en sån snurra från honom på en 2,8 liters sexa som är riktigt stark.
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 27 Mar 2012, 22:59
by christoffer jansson
Annars har ja en Tremec Tko 600rr med 0.82 på 5an! Flångny med 3" kardan! 25.000kr
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 28 Mar 2012, 20:08
by Pimplaren
christoffer jansson wrote:Annars har ja en Tremec Tko 600rr med 0.82 på 5an! Flångny med 3" kardan! 25.000kr
Är tko600RR något speciellt jämfört med en vanlig tko600? läst rätt mkt om hur oduglig en helt vanlig tko600 är!
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 28 Mar 2012, 20:13
by Bullen!
RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 28 Mar 2012, 20:15
by Pimplaren
Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Då hänger jag med, tack för visdomsorden!
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 28 Mar 2012, 20:50
by christoffer jansson
Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 29 Mar 2012, 13:28
by Fernis1
christoffer jansson wrote:Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
ZF är ju hur smutta som helst att växla med aldrig missat en växel hur snabbt man än växlar, dock har jag också hört om tko600 att dom är trögväxlade på varv osv.
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 29 Mar 2012, 20:05
by christoffer jansson
Fernis1 wrote:christoffer jansson wrote:Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
ZF är ju hur smutta som helst att växla med aldrig missat en växel hur snabbt man än växlar, dock har jag också hört om tko600 att dom är trögväxlade på varv osv.
Ja har nog dödat 3st kanske flera zf som får "tomma växlar"..
Men vissa är ju allergisk mot saker som kostar 5spänn å mer!
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 29 Mar 2012, 21:38
by ///Peter
Härligt! Grattis!
Måste säga att det var skönt att du sparade 1000whp medaljen så man hinner ha en chans på den. Fast du kniper den nog före ändå då jag har tummen riktigt långt uppkörd för tillfället
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 30 Mar 2012, 01:02
by Hansa
Jag är riktigt sugen på en lite ballare låda, men det får vänta tills vintern eller nästa år, för nu ska det renoveras badrum och kök här hemma, så slantarna lär nog trilla iväg på det. får hoppas det håller ihop halvskapligt på nissejärnet laddtryck dvs lowboost i sommar
.
Men eftersom det verkar finnas intresse av att se lite 2.2bars burnisar så åker man väll sönder nått ändå innan det är färdigt
Sen är det väldigt många vänliga själar som vill hjälpa till på ett eller annat vis, och som det ser ut nu så ska väll bilen få ny lack innan sommaren också, kommer ju bli lite trevligare helt klart, sen ska det snyggas till lite inne i bilen med lite färg och alu som får täcka lite här och där!
Nu vill jag att det ska bli helg och att det är bra väder på lördag så man får provböööörna lite
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 30 Mar 2012, 06:49
by sidenmark
glöm inte filma nu så vi får se och höra
vore kul och se bromspapret !
mvh robban
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 30 Mar 2012, 07:18
by Bmwandreas
Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 30 Mar 2012, 08:35
by Bullen!
Jag tror det fanns tko lådor med lite mods att köpa oxå. Vet att ärtan nämnt det.
För standard så vill de inte riktigt va med på höga varv. M3an varvade ju 8k exempelvis. Det gör kanske inte en m30 på 1000whp.
Mest retfullt va dock att växlarna inte gick i på tomgång. Kom man åkande mot en rondell eller en korsning och skulle växla ner så får man heal/toe ruppla på gas å broms och ibland dubbelkoppla för att få i de lägre växlana.
Va det liberty eller kanske lenco som fixade tko-lådorna ärtan?