Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
ZF är ju hur smutta som helst att växla med aldrig missat en växel hur snabbt man än växlar, dock har jag också hört om tko600 att dom är trögväxlade på varv osv.
Bullen! wrote:RR står för roadracing om jag inte är felinformerad. lång etta och överväxel på femman tror jag är det som skiljer.
värdelös låda. jobbig att få i växlar på tomgång och likaså på högt varv.
Bror på om du är värdelös på å spaka och fel koppling. aldrig varit ett problem på dem ja kört! å Om du jämför med en ZF som du alltid rycker sönder om du växlar hårt (Skiftgaffeln) och med växlar som försvinner...
ZF är ju hur smutta som helst att växla med aldrig missat en växel hur snabbt man än växlar, dock har jag också hört om tko600 att dom är trögväxlade på varv osv.
Ja har nog dödat 3st kanske flera zf som får "tomma växlar"..
Men vissa är ju allergisk mot saker som kostar 5spänn å mer!
Måste säga att det var skönt att du sparade 1000whp medaljen så man hinner ha en chans på den. Fast du kniper den nog före ändå då jag har tummen riktigt långt uppkörd för tillfället
Jag är riktigt sugen på en lite ballare låda, men det får vänta tills vintern eller nästa år, för nu ska det renoveras badrum och kök här hemma, så slantarna lär nog trilla iväg på det. får hoppas det håller ihop halvskapligt på nissejärnet laddtryck dvs lowboost i sommar .
Men eftersom det verkar finnas intresse av att se lite 2.2bars burnisar så åker man väll sönder nått ändå innan det är färdigt
Sen är det väldigt många vänliga själar som vill hjälpa till på ett eller annat vis, och som det ser ut nu så ska väll bilen få ny lack innan sommaren också, kommer ju bli lite trevligare helt klart, sen ska det snyggas till lite inne i bilen med lite färg och alu som får täcka lite här och där!
Nu vill jag att det ska bli helg och att det är bra väder på lördag så man får provböööörna lite
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Jag tror det fanns tko lådor med lite mods att köpa oxå. Vet att ärtan nämnt det.
För standard så vill de inte riktigt va med på höga varv. M3an varvade ju 8k exempelvis. Det gör kanske inte en m30 på 1000whp.
Mest retfullt va dock att växlarna inte gick i på tomgång. Kom man åkande mot en rondell eller en korsning och skulle växla ner så får man heal/toe ruppla på gas å broms och ibland dubbelkoppla för att få i de lägre växlana.
Va det liberty eller kanske lenco som fixade tko-lådorna ärtan?