Page 17 of 42
Posted: 13 Oct 2006, 19:43
by Svintoleffe
när jag körde med 535 lmm på 325 coupen som sug motor, då ahd ejag ingen hickning elelr så, vara bara o kliva på så gick dne iväg stadigt o fint.
Jag saknar den acc, vill ha samma i kombin med snyft snyft.
Posted: 22 Oct 2006, 20:24
by Chrille
Tjohej...
nu börjar vintern närma sig och nåt ska man väl göra.
Hur mycket tror ni man skulle kunna ladda om man skaffade ett SMT eller liknande styrsystem.
Laddar 0,8 bar idag och jag tycker det börjar kännas klent.
Posted: 22 Oct 2006, 21:43
by Nisse Järnet
Byta turbo?
Posted: 23 Oct 2006, 06:30
by sixpak
vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
Posted: 23 Oct 2006, 20:46
by Chrille
Nisse Järnet wrote:Byta turbo?
Tror du att den är bottnad nu?
Posted: 23 Oct 2006, 20:46
by Chrille
sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
Mitt menar du?
vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?
Vad tror ni som kan det där?
Posted: 23 Oct 2006, 20:54
by P.Herrdahl
Chrille wrote:sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
Mitt menar du?
vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?
Vad tror ni som kan det där?
300hk bör inte vara nått problem, men då bör man väl byta till sinterlamell och kompsänka iallafall, för att vara på den säkra sidan.
Posted: 23 Oct 2006, 21:15
by Chrille
Living on the edge
Posted: 23 Oct 2006, 22:08
by flp
du har ju hela vintern på dig
skaffa sprut, större spridare, kompsänk och o-ringa.. sen koppling (om du inte har det) sen äre bara å snyta upp laddet
MVH Micke
Posted: 23 Oct 2006, 22:21
by Chrille
Men borde ja inte kuunna ladda mer än vad jag gör idag i fall ja skulle skaffa ett piggyback sprut.
Posted: 23 Oct 2006, 22:25
by P.Herrdahl
Jo, det är väl sprutet som sätter käpparna i hjulen.
Men, laddar du mer så kommer det säkerligen börja spika.
Och nått kommer garanterat gå sönder inom kort.
Riv isär maskinen, svarva kolvarna, köp piggyback och sinterlamell och åk ut och njut av det upställda laddtrycket till sommaren.
Posted: 23 Oct 2006, 22:49
by Chrille
Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?
Posted: 23 Oct 2006, 22:49
by Chrille
Om vi för en stund ska återgå till hästkraftsantalet:
"Mr Black" har nu bromsat sin 325 turbo, setupen är:
Öppetfilter, 535 luftmasse, KKK 27:a, 9000 ic, 2,5" Tryckrör, 305cc spridare, Hemmabyggt grenrör med T3 Fläns, 3 tums system utan katt,
Bromsad på 0,75 i ladd, 322hk i motor och 452Nm vid 4500 varv.
Med orginal boxen !!!
Låter inte detta lite i överkant?
Posted: 23 Oct 2006, 23:05
by Overcharged
Du lär nog skaffa en större turbo om du ska ladda på mer!
En 16T räcker ju till ca 300HK och jag antar att du ska ha mer än så
Tycker du ska fixa större turbo, kompsänka, o-ringa och mappa bilen ordentligt!
Posted: 24 Oct 2006, 21:18
by Nisse Järnet
Chrille wrote:Nisse Järnet wrote:Byta turbo?
Tror du att den är bottnad nu?
Mer eller mindre ja
Posted: 24 Oct 2006, 21:25
by peppe
Chrille wrote:Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?
Åker du med bra soppa och har koll på tändning och soppa bör du kunna ladda på ett bar hekto till.
En bra idé kanske vore att investera i en lite större snigel? Kommer snyta mera luft fast på lägre tryck. Det är fint, om du skulle testa åka något större tror jag du skulle märka skillnaden.
Maskinen är orörd helt eller? Du skulle ju kunna rycka toppen under vintern och gå lös lite i förbrännings rummen för att få bort lite hotspots och droppa kompen lite.
Posted: 08 Nov 2006, 21:04
by 325ixturbo
heisan meget pen bil hvilken farge er det/ hva heter fargekoden? meget pent inventar pris på d?