Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Tjohej...
nu börjar vintern närma sig och nåt ska man väl göra.
Hur mycket tror ni man skulle kunna ladda om man skaffade ett SMT eller liknande styrsystem.
Laddar 0,8 bar idag och jag tycker det börjar kännas klent.
nu börjar vintern närma sig och nåt ska man väl göra.
Hur mycket tror ni man skulle kunna ladda om man skaffade ett SMT eller liknande styrsystem.
Laddar 0,8 bar idag och jag tycker det börjar kännas klent.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Nisse Järnet wrote:Byta turbo?
Tror du att den är bottnad nu?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
Mitt menar du?
vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?
Vad tror ni som kan det där?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Chrille wrote:sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
Mitt menar du?
vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?
Vad tror ni som kan det där?
300hk bör inte vara nått problem, men då bör man väl byta till sinterlamell och kompsänka iallafall, för att vara på den säkra sidan.
du har ju hela vintern på dig skaffa sprut, större spridare, kompsänk och o-ringa.. sen koppling (om du inte har det) sen äre bara å snyta upp laddet
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Men borde ja inte kuunna ladda mer än vad jag gör idag i fall ja skulle skaffa ett piggyback sprut.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Om vi för en stund ska återgå till hästkraftsantalet:
"Mr Black" har nu bromsat sin 325 turbo, setupen är:
Öppetfilter, 535 luftmasse, KKK 27:a, 9000 ic, 2,5" Tryckrör, 305cc spridare, Hemmabyggt grenrör med T3 Fläns, 3 tums system utan katt,
Bromsad på 0,75 i ladd, 322hk i motor och 452Nm vid 4500 varv.
Med orginal boxen !!!
Låter inte detta lite i överkant?
"Mr Black" har nu bromsat sin 325 turbo, setupen är:
Öppetfilter, 535 luftmasse, KKK 27:a, 9000 ic, 2,5" Tryckrör, 305cc spridare, Hemmabyggt grenrör med T3 Fläns, 3 tums system utan katt,
Bromsad på 0,75 i ladd, 322hk i motor och 452Nm vid 4500 varv.
Med orginal boxen !!!
Låter inte detta lite i överkant?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Chrille wrote:Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?
Åker du med bra soppa och har koll på tändning och soppa bör du kunna ladda på ett bar hekto till.
En bra idé kanske vore att investera i en lite större snigel? Kommer snyta mera luft fast på lägre tryck. Det är fint, om du skulle testa åka något större tror jag du skulle märka skillnaden.
Maskinen är orörd helt eller? Du skulle ju kunna rycka toppen under vintern och gå lös lite i förbrännings rummen för att få bort lite hotspots och droppa kompen lite.
-
- Posts: 61
- Joined: 23 Apr 2006, 11:50