Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

när jag körde med 535 lmm på 325 coupen som sug motor, då ahd ejag ingen hickning elelr så, vara bara o kliva på så gick dne iväg stadigt o fint.

Jag saknar den acc, vill ha samma i kombin med snyft snyft.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tjohej...

nu börjar vintern närma sig och nåt ska man väl göra.


Hur mycket tror ni man skulle kunna ladda om man skaffade ett SMT eller liknande styrsystem.

Laddar 0,8 bar idag och jag tycker det börjar kännas klent.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Byta turbo? ;)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
sixpak
Posts: 59
Joined: 15 Oct 2006, 15:17
Location: Gullspång
Contact:

Post by sixpak »

vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?
-87 suburban 4x4
-70 P1800E
-32 ford p-u 331hemi/kompressor på-g
-66 rekord coupe´med chev 406/th350 gatlegal tillsalu!
KÖPES: gmc typ 6-71 kompressor.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Nisse Järnet wrote:Byta turbo? ;)


Tror du att den är bottnad nu?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?


Mitt menar du?

vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?

Vad tror ni som kan det där?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Chrille wrote:
sixpak wrote:vad skulle man kunna förvänta sej för hk med en sån här setup?


Mitt menar du?

vet inte... nästan 300 hk borde det väl gå o klämma ut?

Vad tror ni som kan det där?


300hk bör inte vara nått problem, men då bör man väl byta till sinterlamell och kompsänka iallafall, för att vara på den säkra sidan.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Living on the edge :twisted:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

du har ju hela vintern på dig ;) skaffa sprut, större spridare, kompsänk och o-ringa.. sen koppling (om du inte har det) sen äre bara å snyta upp laddet :D

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Men borde ja inte kuunna ladda mer än vad jag gör idag i fall ja skulle skaffa ett piggyback sprut.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Jo, det är väl sprutet som sätter käpparna i hjulen.
Men, laddar du mer så kommer det säkerligen börja spika.
Och nått kommer garanterat gå sönder inom kort.
Riv isär maskinen, svarva kolvarna, köp piggyback och sinterlamell och åk ut och njut av det upställda laddtrycket till sommaren. :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Om vi för en stund ska återgå till hästkraftsantalet:




"Mr Black" har nu bromsat sin 325 turbo, setupen är:

Öppetfilter, 535 luftmasse, KKK 27:a, 9000 ic, 2,5" Tryckrör, 305cc spridare, Hemmabyggt grenrör med T3 Fläns, 3 tums system utan katt,

Bromsad på 0,75 i ladd, 322hk i motor och 452Nm vid 4500 varv.
Med orginal boxen !!!



Låter inte detta lite i överkant?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

Du lär nog skaffa en större turbo om du ska ladda på mer!
En 16T räcker ju till ca 300HK och jag antar att du ska ha mer än så :wink:

Tycker du ska fixa större turbo, kompsänka, o-ringa och mappa bilen ordentligt!
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Chrille wrote:
Nisse Järnet wrote:Byta turbo? ;)


Tror du att den är bottnad nu?
Mer eller mindre ja :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Chrille wrote:Men om ja får kontroll på soppa o tändning borde det ju inte bli några problem me spikningar eller?


Åker du med bra soppa och har koll på tändning och soppa bör du kunna ladda på ett bar hekto till.

En bra idé kanske vore att investera i en lite större snigel? Kommer snyta mera luft fast på lägre tryck. Det är fint, om du skulle testa åka något större tror jag du skulle märka skillnaden.

Maskinen är orörd helt eller? Du skulle ju kunna rycka toppen under vintern och gå lös lite i förbrännings rummen för att få bort lite hotspots och droppa kompen lite.
325ixturbo
Posts: 61
Joined: 23 Apr 2006, 11:50

Post by 325ixturbo »

heisan meget pen bil hvilken farge er det/ hva heter fargekoden? meget pent inventar pris på d?
Post Reply