Page 17 of 19
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12.mappad, 665hk,840nm
Posted: 09 May 2014, 09:10
by tlantz
cerveza wrote:Bocken wrote:Fan va skön den är! När ska du sälja?
Det är alltså en m52b28 med vanos. Det verkar ju gå riktigt bra och överladda en sån alumaskin.
Skulle vilja ha exakt din madkin fast en touring, men funkar det med samma kombo av bakvagn som du har?
Du måste slänga upp fler filmer, satan!
Säljer han så blir han mördad så det lär dröja. Det är en M54b28 med stålfoder.
hehe sälja lär dröja!
kommer komma mer filmer
, dåligt med folk som filmar en..
bakvagnen är ihopaplock!
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12.mappad, 665hk,840nm
Posted: 14 May 2014, 12:25
by alpinabiturbo
Sjukt nice
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12.mappad, 665hk,840nm
Posted: 15 May 2014, 12:51
by tlantz
alpinabiturbo wrote:Sjukt nice
Trevligt att höra!
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 13:39
by tlantz
Körde Emmaboda i helgen!
körde, 12,1- 204km på mina 19tummare. väldigt nöjd med helgen!
Nästa körning blir det riktiga däck så får vi se vad vi kan köra!
Tack för mig.
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 13:41
by tlantz
Bonusbild! haha
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 17:52
by bmw_fredde
hmm dubbla polisbilar hur sluta det där??
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 18:08
by tlantz
bmw_fredde wrote:hmm dubbla polisbilar hur sluta det där??
Hehe fyra för att vara exakt
, dom försökte hitta en snigel.. men dom lyckades inte så mer än så blev det inte.
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 18:28
by bmw_fredde
Härligt då
hehe
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 19 May 2014, 18:35
by bruketsracing
grattis till en bra siffra:)
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 20 May 2014, 09:12
by tlantz
bmw_fredde wrote:Härligt då
hehe
Hehe ja det var ganska bra
, det har hänt 2ggr nu..
bruketsracing wrote:grattis till en bra siffra:)
Tackar
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, EDPS 2014, 665hk,840nm
Posted: 07 Jul 2014, 20:36
by tlantz
Har lite problem med vattentempen på e39 turbon.
Står den på tomgång funkar det, håller sig mellan 79-86 grader.
termostatet öppnar 50 procent vid 75grader och 100 procent vid 80 grader
fläktarna startar vid 75 grader.
kör jag en runda, normal körning håller tempen sig bra, samma om jag drar på.
Stannar jag lägger en börn på 2an och 3an så sticker tempen direkt ca 100grader, hinner inte börna specielt länge.
kör jag sen lugnt etag på 70 väg så går tempen ner till normal.
låter jag tempen gå över 100 grader orkar det inte med att kyla ner, utan den håller sig högt.
lägger till någon bild på hur det är byggt. kör med dubbla spalfläktar, originalkylare. har flyttat in hela kylpaketet därför jag inte kör med viskon.
når inte luften in till kylaren för icn täcker för mycket ?
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, HJÄLP, vattentemp
Posted: 08 Jul 2014, 17:06
by Sjöblom!
Vattenpumpen dålig?
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, HJÄLP, vattentemp
Posted: 09 Jul 2014, 10:00
by tlantz
Sjöblom! wrote:Vattenpumpen dålig?
Den är sprillans ny!
ska göra avgastest i exp kärlet så får vi se
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, HJÄLP, vattentemp
Posted: 09 Jul 2014, 10:11
by Pimplaren
Känns som att du får in avgaser i kylsystemet när du börjar ladda, så höll m5 på när toppen var krokig
Blev o lyfta topp, plana o ny packning
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12, HJÄLP, vattentemp
Posted: 09 Jul 2014, 11:49
by tlantz
Pimplaren wrote:Känns som att du får in avgaser i kylsystemet när du börjar ladda, så höll m5 på när toppen var krokig
Blev o lyfta topp, plana o ny packning
Afan
känns som man ska byta till större snigel då kanske
får se om något gott sönder
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12
Posted: 13 Jul 2014, 17:17
by tlantz
Nu funkar det, ska smida en kåpa till fläktarna och lite luftintag så verkar det funka!
Re: Tlantz e39 sleeper,start sid 12,pt 64/66 eller pt 67/66?
Posted: 24 Jul 2014, 12:51
by tlantz
Vad ska man byta till för turbo, känns saftigt med en 64a men hur pass stor skillnad blir det mellan 64 och 67an ?