Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Ganska rolig bromsning, det är DUBBELT så mycket effekt vid 5000 rpm med HX55an mot kina GT45an vid samma ladd och med exakt lika motor
Vi ligger på 560hk på hjulen nu med 1.5 bar och BF98 men då har vi bara varvat till 7000 rpm.
-
Chrille
- Posts: 2222
- Joined: 20 Nov 2005, 18:32
- Location: Jönköping
-
Contact:
Post
by Chrille »
Filma filma filma

-
BRUZZE
- Posts: 2615
- Joined: 21 Nov 2005, 18:07
- Location: stockholm
Post
by BRUZZE »
kul att det går bra, å en jädra skillnad.
du kan inte haft många k förra året då om du bara hade hälften av 560

-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
BRUZZE wrote:kul att det går bra, å en jädra skillnad.
du kan inte haft många k förra året då om du bara hade hälften av 560

Jag skrev vid 5000 rpm.
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Nu är vi klara efter lite strul med dåliga tändkablar och kina btr som bara gick upp till 3.5 bar , så vi monterade orig btr och då funkade det kanon.
Vi var uppe på 660hk på hjulen, men ju mer vi körde och ju varmare wastegaten blev ju mindre ladd blev det. Den tappade väl spänsten vid värme.
Här kommer skillnaden på förra turbosetupen och denna:

-
vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Post
by vectramicke »
Det lönar sig inte alltid att köpa billigt.. Vid vilket ladd kom 660?
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
vectramicke wrote:Det lönar sig inte alltid att köpa billigt.. Vid vilket ladd kom 660?
1.9 bar , ny efter många svep kröp det ner till 1.75 bar.
-
AndreasT
- Posts: 872
- Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT »
Grattis, finare register nu.
Hade inte Konny justerat kammarna annorlunda mot föra bromsningen också?
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Jo men till mindre lyft i öd pga att han vill ha mer vacuum.
Jag hade ställt insug på 3.5mm för att få ännu bredare register..
-
Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet »
Jävlar vilken skillnad

Grattis!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
m5micke
- Posts: 698
- Joined: 13 Jul 2006, 16:22
- Location: Gävle
Post
by m5micke »
Bara att gratulera till den fina effekten.
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
-
Konny
- Posts: 1047
- Joined: 12 Jun 2006, 19:26
- Location: Finland, åland
Post
by Konny »
Tackar!
är lite bättre register nu
Nu sitter man på båten påväg hem från Avesta.
bra du skriver ärtan! så jag slipper jävlas men den här skit datorn

-
E34 RRT
- Posts: 748
- Joined: 03 Apr 2007, 13:55
- Location: finland (borgå)
Post
by E34 RRT »
grattis för den nummern! får väl komma och hälsa på i sommar när jag är på väg på semester till kobben!

-
Konny
- Posts: 1047
- Joined: 12 Jun 2006, 19:26
- Location: Finland, åland
Post
by Konny »
E34 RRT wrote:grattis för den nummern! får väl komma och hälsa på i sommar när jag är på väg på semester till kobben!

tackar. jo bara att komma över om du har vägarna förbi här på grynnan

-
E34 RRT
- Posts: 748
- Joined: 03 Apr 2007, 13:55
- Location: finland (borgå)
Post
by E34 RRT »
det skall jag se fram emot

-
Pimplaren
- Posts: 4456
- Joined: 20 Nov 2005, 14:59
- Location: Stockholm
Post
by Pimplaren »
Grattis till gott mos!
När började det spola lite ladd?