Page 17 of 18

Re: _2499's ---e36 LIMO--- "snuskturbo"

Posted: 20 Apr 2012, 11:12
by _2499
Tjena! Dags igen. Har kommer över lite grejer =)

Nya dämpare bak samt massa grejer från BMW.
Image

Millway-Blingbling
Image

Bromsslangar.
Image

Och så ett par 17" fälgar. Någon som vet vad dessa heter? Satt på en e39 :)
Image

Fick problem när jag skulle montera krängarn fram. Polarn har denna nu och ska förlänga den en bit. Blir ställbar :)
Image

Mässningbussning i bromsok fram.
Image

Sen fick jag hjälp av två polare en dag. Väldigt tacksamt!!! Här sitter Ante och slipar bort rost från bromskivorna fram.
Image

Bakvagnen monterades klart.
Image

Bromsar fram också. Det blev XP8 belägg.
Image

Luftdags. Bromsarna gick kanonbra men slavcylindern skjöt vi sönder, så nu blir det till att plocka ner lådan igen :(
Image

Kasse gjorde bilen besiktingsklar invändigt.
Image

Nu sitter catchen fast med :)
Image

En röd m3-spegel på ena sida. Retar väl alltid någon :D
Image

Re: _2499's ---e36 LIMO--- "snuskturbo"

Posted: 20 Apr 2012, 21:05
by Bmw*Alex
Sen fick jag hjälp av två polare en dag. Väldigt tacksamt!!! Här sitter Ante och slipar bort rost från bromskivorna fram.
Image




av vilken andledning ?


mvh

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 limoTURBO

Posted: 20 Apr 2012, 21:18
by _2499
Han kör ju bara i centrum. Inte på slitytorna såklart :mrgreen:

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 limoTURBO

Posted: 24 Apr 2012, 20:30
by _2499
Har varit och kört ett race igen. Bränslesystemet är numera halvklart. Insug, halva avgas, kardan, tank, handbromswire osv, osv, monterat. Tog även ner lådan och fixade slaven som vi skjöt sönder förra gången, sen tillbaka med skiten och lufta. Denna gången höll det! Besiktning är bokad den 12 Maj, hoppas det går bra för sen åker åka-fort-grejerna på :)

När fronten är monterad är det inte så mycket mer att göra (Tack vare polarna :D). Detta pga saknade delar, felbeställda grejer samt klantighet från min sida... Får nya grejer till helgen och håller tummarna för att jag beställt rätt denna gång.

Image

Image

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 09 May 2012, 13:13
by _2499
Fick ett mail i lördags där det stog att jag hade en vecka kvar till besiktning.. Fick bli tre dagas turbomekande för att komma tillbaka in i tidsplanen.

Monterat ihop dämparna efter många om och men..

Image

Avgassystemet på plats!

Image

Kasse monterar front.

Image

Image

Image

Kränginghämmarn. Blev ej justerbar då 10mm borret var tokslut så jag orkade bara borra 2 hål :D

Image

Image

En början på bränslesystemet.

Image

Image

Grejerna som håller fast gaswiren var tokslut, och med ingen tid att skaffa ny fick jag modifiera den befintliga lite.

Image

Image

Image

Tillverkade mig en liten grej :)

Image

Image

Uppstart ikväll!

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 09 May 2012, 13:16
by Dawe_A
är det ingen snuskturbo längre eller varå??????


Vad är det för slangar? Tål de E85 eller ska du köra bensin? ser ut som vanliga bensinslangar :) isåfall kommer dom torka snabbt och bli helt stenhårda/spricka..


Köp den orangea gasolslangen, den tål E85.. fint föresten :D

_2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 09 May 2012, 13:23
by Bolero
Hm var det inte jag och du som hade en vadslagning om att bli stoppad av polisen? :)

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 09 May 2012, 13:29
by _2499
Dawe: Nää den börjar bli för fin och påkostad :mrgreen:

IS-6091 och IS-6092, köpa på swedol. http://handla.swedol.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Står att de klarar e85.


Bolero: Det är möjligt... Hur löd den? :roll:

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 09 May 2012, 15:11
by STRANGLED
Monterade just precis den slangen på en rs2:a som jag byggde om för e85, och dom har tyvärr börja spricka, ungefär 8 månader sen :( .
Jävla piss slangar!

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 10 May 2012, 12:17
by _2499
Har lite småfunderingar på att bygga seriösare bränslesystem efter sommarn så får väl göra det =)

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 10 May 2012, 16:43
by Dawe_A
_2499 wrote:Har lite småfunderingar på att bygga seriösare bränslesystem efter sommarn så får väl göra det =)

äsh skit samma , lägg pengarna i en burk och spara till smidda stakar och kolvar, finns säkert lite olika beg alternativ.. om du fortfarande har intresset kvar efter sommarn :)

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 10 May 2012, 20:23
by Bolero
_2499 wrote:Dawe: Nää den börjar bli för fin och påkostad :mrgreen:

IS-6091 och IS-6092, köpa på swedol. http://handla.swedol.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Står att de klarar e85.


Bolero: Det är möjligt... Hur löd den? :roll:
Var något med poliser och inte bli stoppad. Du pratade om att man kunde köra en hel sommar utan att bli stoppad.

Jag klarade mig en dag när jag fick igång min sedan blev det första stoppet..... :mrgreen: :mrgreen:

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 16 May 2012, 15:59
by _2499
Bilen startade ju ej pga krabb i elen fram till pump... Så jag gjorde eget! Efter det märkte jag att 044an jag köpt var trasig så fick koppla förbi den. Efter det startade hon faktist, men hade krabb med returen så all bensin hamnade på vänstersidan i tanken...

Här sitter den fina asdyra startknappen till pumparna.

Image

Drog ju sönder min gamla armatur så köpte en ny... Dock var det ju inte samma, men mixtrade ändå ihop något som inte fungerade... Efter detta testade jag en sista Åsa Nisse lagning så vi får se hur det går nu.

Image

Vart ganska sugen på att se hur bilen såg ut på marken med vinterns modifieringar så det var bara till att sänka ner henne =)

Image

Image

Lååååågt : D

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 03 Jun 2012, 13:57
by _2499
Efter lite krabbande startade ju som sagt bilen. En glömd jordkabel till boxarna gjorde att den spökade en hel del. Efter det fick jag ett sjujäklar oljeläckage i motorn och jag trodde jag var tvungen att riva ner allt igen. Men tack vare google så kunde jag konstatera att det bara var en lös bult på toppens baksida som nästan var helt utskruvad. Efter en stund trädde ett jäkla oväsen fram, och då nojjade jag så såklart och fimpade kärran. Efter lite felsökande så visade det sig att det bara var urtrampningslagret som dånade. Lite skumt då detta är sprillans nytt?

Provkört jag har jag med gjort. Bakvagnen sätter ju sig så blir bara lägre och lägre, däcken tar i mer och mer. Efter några desperata försök till att valsa skärmarna med stänger och slägga så struntade jag i det och beställde en skärmvals. Köpte även ett fjäderunderlägg till så att jag får upp den lite i baken. Bromspedalen känns lite slapp, men när jag väl stampar till så nyper det till sååååååå in i he*****. Vilken jävla grej! Sjukt stor skillnad mot glidarmercan! Men jag förstår inte varför pedalen är slapp i början? Kan det finnas lite luft kvar i systemet, eller är 325ans huvudcylinder för klen för m3 3.2 bromsarna?

Lite småpill kvar för att få grejerna att lira, men fasiken vad nöjd jag är trots allt :)

Fick hissa upp den igen och modifiera spindlarna lite.
Image

Kan Ferrari så kan jag ;)
Image

Ser lite rejsigt ut i mina ögon =)
Image

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 03 Jun 2012, 21:49
by TreLingon
Klarar min 320 huvudcylinder 8kolvsok fram och 4bak så klarar din m3 3.2 ok...

Lufta mera :)

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 03 Jun 2012, 21:58
by Dawe_A
det blir gött jue

Re: _2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo

Posted: 14 Jun 2012, 08:57
by _2499
Sen senast har jag bytt styrstag fram då gängorna på dessa var lite dåliga, och det är så förbaskat tråkigt att skruva med sånna grejer så det var bara bort med dom :)

Har även gått lös med gasolbrännarn, skärmvals, slägga och vinkelslip så nu får däcken plats ganska bra, men ska ändå höjja den 10mm i baken.

Gjort en hjulinställning samt svarvat en ny växelspak då den från schmeidmann vart så himla kort, och ingen växelknopp hade jag heller...

Image

Image

Image

Sen blev det en sväng hit :)
Image

Åkte dit på en felinställd lykta, glapp i den andra lyktan och massa olja på växellådan (Glömt dra en bult bak på toppen vid uppstart).

Så under nästa vecka fixar jag detta + höjer bilen i stjärten, kör in på bes igen och efter det blir det turbo :D