Page 17 of 61
Posted: 19 Mar 2010, 18:37
by mbma
m_ellisson wrote:mbma wrote:hade du din räzer igång idag? för jag hörde ett brutalt vrål ifrån det hållet när jag gick med en polare i närheten hehe
jajamensan vid 4 tiden ungefär!

haha ja du fyfan jag kan säga till resten utav folket det lät sjuukt!!

fick fakstikt ett leende på läpparna när jag hörde vrålet genom skogen hehe
Posted: 19 Mar 2010, 19:54
by Drullen
Bmw_Itani wrote:Går bilen igenom regbesiktningen med turbomatad motor ?
Nej nej nej, och åter nej..Då hade väl alla här åkt och regbesiktat sina turbo bilar, mycket omskriven fråga ja trodde alla hade fått svaret på redan. Bilen ska reggas me enbart m50
Posted: 19 Mar 2010, 19:57
by Grefven
Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
vilken 318 då? bild!
Posted: 19 Mar 2010, 20:25
by m_ellisson
Bmw_Itani wrote:Går bilen igenom regbesiktningen med turbomatad motor ?
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 10/4 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...

Posted: 19 Mar 2010, 20:30
by CrazyVikingsRacing
m_ellisson wrote:Bmw_Itani wrote:Går bilen igenom regbesiktningen med turbomatad motor ?
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 1074 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...

Inte om du kör på etanol så behöver inte styrenheten vara orginal! För en polare ska regga med utbytt motor, effekt enligt uppgift och etanol. Och han ska köra med MS när han besiktar !
MVH
Posted: 19 Mar 2010, 22:12
by m_ellisson
bullen! wrote:Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
vilken 318 då? bild!
Bild från när jag köpte den för 2-3 år sedan

Nu är den dock rätt risig!

Posted: 19 Mar 2010, 23:18
by m_ellisson
CrazyVikingsRacing wrote:m_ellisson wrote:Bmw_Itani wrote:Går bilen igenom regbesiktningen med turbomatad motor ?
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 1074 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...

Inte om du kör på etanol så behöver inte styrenheten vara orginal! För en polare ska regga med utbytt motor, effekt enligt uppgift och etanol. Och han ska köra med MS när han besiktar !
MVH
ofan? Ja kör ju e85 men det har jag glömt & säga! Vem har han kontakt med på SFRO?
Posted: 19 Mar 2010, 23:57
by m_ellisson
Passar in bakkjolen
Fästen..tänkte ha 2 bakåt & 2 på sidorna så man skruvar fast kjolen på insidan med vingmuttrar!
Limmat fast bakre fästen samt plasta lite för förstärkning!

Posted: 20 Mar 2010, 00:01
by m_ellisson
Imon ska sidofästena fixas, resten av avgassystemet ska smidas ihop & XYZ bromsarna ska monteras!

Posted: 20 Mar 2010, 02:39
by GraveDigger
schysst du gör fästerna till bakspoilern, har lika dan fast min är tyvär limmad på balken typ

:( hade mkt hällre haft Mtech
Posted: 20 Mar 2010, 13:27
by Drullen
bullen! wrote:Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
vilken 318 då? bild!
Svart e30 du och räkan bytte lr sålde te varann
Posted: 21 Mar 2010, 19:15
by m_ellisson
Har inte blivit så mycket gjort denna helgen

Slipat lite på bakkjolen men behövs en del till för att den ska passa redit på sidorna..
Avgaset blev färdigbyggt, har justerat toe i baken för det var för mycket innan & så har jag kört lite med bilen

jäkligt kul även fast det bara är sugis just nu
Anmälde mig till Emmaboda nu me

gött

Posted: 23 Mar 2010, 23:22
by m_ellisson
Alla 4 fästen färdigplastade på bakjolen & så började jag montera bromsarna idag osså!

Fick en tid till kontrollbes nästa onsdag så jag tänkte prova bes , går det åt helvete så blir det ev regbes, skitet är att det kostar pengar som jag inte har

(gick förresten bra med eftermarknadssprut om man kör e85!!!)
Letar spridare nu också bara det som fattas innan mappning med snurra men hittar bara bosch 1680 cc så det kommer nog bli lite blaskigt!

men lika bra att satsa stort direkt...

Posted: 24 Mar 2010, 00:08
by CrazyVikingsRacing
Skönt de löste sig med eftermarknadssprut o e85! Nu hoppas vi bara på att det löser sig med resten så det blir åka av
MVH
Posted: 24 Mar 2010, 01:20
by dgyldmark
Du klarar dig lätt på 1000cc spridare magnus
Posted: 27 Mar 2010, 20:19
by m_ellisson
Spridare beställda..imon ska det fixas en del för besiktningen!
Är dock inte nöjd med utväxlingen

som väntat.. ligger på 3000 rpm i 90 km/h på 5an så den är jävligt rapp men ska leta upp en getrag 260 låda istället så ja får samma utv som innan med m20in!
Planen är att bygga skottsäker bakvagn me 3.07 klump & zf vid senare tillfälle
Bra bett är det i allafall i bromsarna..mycket nöjd

Posted: 28 Mar 2010, 16:31
by Drullen