Bmw_Itani wrote:Går bilen igenom regbesiktningen med turbomatad motor ?
Nej nej nej, och åter nej..Då hade väl alla här åkt och regbesiktat sina turbo bilar, mycket omskriven fråga ja trodde alla hade fått svaret på redan. Bilen ska reggas me enbart m50
"My Other Ride Is Your Mother" [Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 10/4 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...
Last edited by m_ellisson on 19 Mar 2010, 23:05, edited 1 time in total.
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 1074 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...
Inte om du kör på etanol så behöver inte styrenheten vara orginal! För en polare ska regga med utbytt motor, effekt enligt uppgift och etanol. Och han ska köra med MS när han besiktar !
Nej det gör den inte!
Jag har bokat tid den 1074 men har ett problem och det är att motorstyrningen måste vara original! Så nu lutar det åt att jag struntar i det...
Inte om du kör på etanol så behöver inte styrenheten vara orginal! För en polare ska regga med utbytt motor, effekt enligt uppgift och etanol. Och han ska köra med MS när han besiktar !
MVH
ofan? Ja kör ju e85 men det har jag glömt & säga! Vem har han kontakt med på SFRO?
Har inte blivit så mycket gjort denna helgen
Slipat lite på bakkjolen men behövs en del till för att den ska passa redit på sidorna..
Avgaset blev färdigbyggt, har justerat toe i baken för det var för mycket innan & så har jag kört lite med bilen jäkligt kul även fast det bara är sugis just nu
Alla 4 fästen färdigplastade på bakjolen & så började jag montera bromsarna idag osså!
Fick en tid till kontrollbes nästa onsdag så jag tänkte prova bes , går det åt helvete så blir det ev regbes, skitet är att det kostar pengar som jag inte har (gick förresten bra med eftermarknadssprut om man kör e85!!!)
Letar spridare nu också bara det som fattas innan mappning med snurra men hittar bara bosch 1680 cc så det kommer nog bli lite blaskigt! men lika bra att satsa stort direkt...
Spridare beställda..imon ska det fixas en del för besiktningen!
Är dock inte nöjd med utväxlingen som väntat.. ligger på 3000 rpm i 90 km/h på 5an så den är jävligt rapp men ska leta upp en getrag 260 låda istället så ja får samma utv som innan med m20in!
Planen är att bygga skottsäker bakvagn me 3.07 klump & zf vid senare tillfälle
Bra bett är det i allafall i bromsarna..mycket nöjd
Last edited by m_ellisson on 07 Apr 2010, 21:32, edited 1 time in total.