Page 17 of 29

Posted: 06 Jan 2011, 16:51
by Bmwandreas
Osäker på det, men har aldrig maxat ur en.

Posted: 20 Feb 2011, 19:05
by Truboklia177
Hei.

Jeg har en M70 med dobbelturbos(gt4082),men eg tror desse blir for stora och trega(skal ladde ca.1bar). Alt originalt utenom 264 Shrick kammar,VipecV88,640cc dyser och 98oktan fuel.

Har handlat grenrørbøyjer hos dere,og lurte på om at bestilla 2stk.SC6262 med .82 agg ville passat bedre,eller et mindre agg kansje?

Original turtallsperra på ca.6600rpm och en kjørbar maskin langs veien/litt bane.

Dere som har erfaringen och testat endel,hva anbefales uten altfor høyt baktrykk som dødar min originale innmat ;) ?



GT4082'n:
Compressor:
-Wheel: 82mm w/ 50 trim
-Housing A/R: .58 A/R
Housing Type: 4.00" inlet with anti-surge

Turbine:
-Wheel: 77mm w/ 73 trim
-Housing A/R: .94 A/R
-Housing Style: standard T4 divided inlet

Hvordan er den fysiske storleken samt vekten på en GT40 kontra SC62 f.eks?

Posted: 20 Feb 2011, 20:37
by Bmwandreas
Jag skulle nog köra 5862 istället. De här aggregaten väger 8kg och är väldigt små utvändigt. Lastbils GT40in du har nu väger nog dubbelt.

Posted: 06 Mar 2011, 18:43
by Bmwandreas
Finns bara en 6265 och den har alltid billethjul.

Posted: 06 Mar 2011, 18:49
by Silverboy
Ok, det gjelder også for 6262? Så det kvittar om det står SC/HP/PT etc?
men hva med PT67, hur ser man om det er billet eller ikke? (uten å ha turbo i hand givetvis)

Posted: 06 Mar 2011, 18:49
by Bmwandreas
Det ser du på kompressorhjulet.

Posted: 06 Mar 2011, 18:51
by Silverboy
Var for sen på edit ;) om man inte har turbo i hand.. typ når man leser i "bänkningstråder" eller projekttråder :)

Posted: 06 Mar 2011, 18:59
by Bmwandreas
Du måste kika på kompressorhjulet för att se skillnaden.

Posted: 21 Mar 2011, 20:27
by Sandén
Körde 570whp på min s2 idag med sc6262 ar.68 vid 2,2 bar! Hur mkt längre hänger den med Om man byter till ,82 huset ?

Posted: 21 Mar 2011, 20:30
by Bmwandreas
Vad är det för mottryck då?

Posted: 21 Mar 2011, 20:33
by JohanH
Bmwandreas wrote:Vad är det för mottryck då?

Kan man gissa på en hel del iom att jag hade betydligt mera effekt ur min vid ungefär samma ladd? Nu förtäljer det inte vilket bränsle det mappats på...

Posted: 21 Mar 2011, 21:02
by ammadeus
jag hade 6265 å 700whp rwd.
men dom audi jag vet har typ max 650whp me sån turbo, är det så pass mycket mera drivlinan tar kan man undra.

Posted: 21 Mar 2011, 21:08
by Bmwandreas
640 whp ur audi med T4 0.68 är rimligt. Det finns inget större T4 hus så det är bara att krana på och mäta mottryck.

Posted: 21 Mar 2011, 21:13
by Sandén
Bmwandreas wrote:Vad är det för mottryck då?


Vi hade inte möjlighet och mäta mottryck tyvärr.

Re: Precision SC62

Posted: 13 Apr 2011, 21:41
by ammadeus
idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.

//andreas

Re: Precision SC62

Posted: 08 May 2011, 09:44
by sundinracing
@amadeus:

Hur mycket ladd på 690WHP??
e-85 soppa räknar jäg med.., ble den bromsat på alla 4 hjulen eller två?

Min 6265billet er lite tråg att få snurr på, laddar fullt ved 5400rpm tror jäg det var, når laddar din fullt?
Ful effekt på liten turbo på 2,2L :)

Re: Precision SC62

Posted: 08 May 2011, 10:36
by fredrick
Min 2.2 5a låg också där i krokarna, 681 whp och det går att få 700 med lite ljusteringar men det är nog 6262 som jag har, 2.6 bar har jag för mig och den laddar då fullt vid 5000.

ammadeus wrote:idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.

//andreas