Page 17 of 18

Posted: 25 Jul 2006, 21:24
by wuffee
Kul att de funkar!
Vart får du tag i dessa tändstift och pris? :)

Mvh
Uffe

Posted: 25 Jul 2006, 21:38
by Tysken
De får du tag i var som helst i princip.

Posted: 25 Jul 2006, 21:43
by Zwofurti
finns juh som sagt princip överallt och kostar typ 30 spencers.

Posted: 25 Jul 2006, 21:43
by kallevedlund
wuffee wrote:Kul att de funkar!
Vart får du tag i dessa tändstift och pris? :)

Mvh
Uffe


NGK BP7ES finns på vilken res.delsfirma som hellst, tex mekonomen!

Posted: 26 Jul 2006, 07:59
by wuffee
Då får jag ta mig en titt där.. tack tack


mvh
uffe

Posted: 27 Jul 2006, 12:24
by kallevedlund
efter att triggergivaren varit lite väl närgången med triggerhjulet och okt på redigt med stryk så ville inte bilen starta...
förhoppningsvis går det bättre ikväll med ny givare :roll:

Om den går så blir d iaf att ut o gasa hela kvällen

suger i laddtrycksnerven :twisted:

att spinna i 120 kan inte vara nyttigt men fan så skoj :wink:

Posted: 27 Jul 2006, 12:32
by peppe
BP7ES är riktigt bra, körde en repa 1 - 5:an med mina Champion som satt i för att mappa låglast.

Den repan gick bra, men repan efter det då pratar vi små misständningar. Porslinet på dom smälte och blev lite hopp backe.

:)

Posted: 28 Jul 2006, 10:25
by kallevedlund
Nu har man mappat om tändningen och det gjorde en jäkla skillnad! Riktigt med drag nu!

MEN jag verkar ha samma syndrom som peppe nu, med jäsande tryckslangar men ingen spec varmgång...

har aldrig ahft några sånna problem förut.
Funderade på om det kan ha o göra med att jag har lite kaxigare tändning så mer värme blir kvar i toppen. Förut fick jag aldrig upp tempen till normal, men nu är den där hela tiden utom när man är ute o åker lugnt. Om man gasar lite entusiastiskt så går tempen upp strax över normal och slkangarna blir ballonger...

Posted: 29 Jul 2006, 00:44
by Dofilus
skönt att min gamla givare sitter på en riktig motor nu.

Posted: 29 Jul 2006, 10:43
by kallevedlund
Dofilus wrote:skönt att min gamla givare sitter på en riktig motor nu.


Jag ska vårda den ömt!

Posted: 29 Jul 2006, 11:12
by kallevedlund
körde 2 repor inatt..
Fin känsla att smiska folk på201 meter när motståndaren har fult fäste o man själv ligger o letar fäste med baken åkandes ått alla möjliga håll...
Ska försöka filma lite seriösa filmer nu som man kan lägga upp :wink:

Posted: 29 Jul 2006, 14:17
by peppe
Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.

Posted: 29 Jul 2006, 16:51
by kallevedlund
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:

Posted: 29 Jul 2006, 17:44
by PaparaZZi
du kan ju filma ikväll då!

Posted: 02 Aug 2006, 18:55
by kallevedlund
Nu är bilen mappad till 1,3 bar och går riktigt bra! I helgen blir det race, får se hur det går...
Förhoppningsvis har man slicks då...

Posted: 02 Aug 2006, 19:01
by PBRacing
skönt att den funkar igen kalle :) när får man den dära utlovade provturen?? ;)

Posted: 02 Aug 2006, 19:02
by Nisse Järnet
skurt wrote:
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:
Har du nån bild på detta? :)