Page 17 of 22
Posted: 04 Dec 2008, 20:28
by Söderling
bmw_fredde wrote:Fråga dom inget hur mycke effekt det va i bilen?
Jo på SFRO besiktningen så fick ja ange hur mycket det är som han skrev in i papprena.
Sen så skrev SBP bara av papprena med dom angivna värdena som dom fick av SFRO.
Posted: 04 Dec 2008, 20:35
by bmwpatrik
Jag trodde att om motorn var nyare än 75 så fick man inte ändra den då den har väll nå avgascert, men de stämmer ju tydligen inte.
Får man fråga va de kostade att få igenom den, med SFRO besiktning och vanlig besiktning?
MVH
Posted: 04 Dec 2008, 21:16
by PBRacing
fan va coolt thomas
mvh andreas
Posted: 04 Dec 2008, 21:23
by Söderling
bmwpatrik wrote:Jag trodde att om motorn var nyare än 75 så fick man inte ändra den då den har väll nå avgascert, men de stämmer ju tydligen inte.
Får man fråga va de kostade att få igenom den, med SFRO besiktning och vanlig besiktning?
MVH
När bilen är en -75 å tidigare får man ändra även nyare motorer.
Det kostade 2950kr för SFRO, Registrerings och kontrollbesiktning. Men då var bilen redan reggad som ombyggt fordon. Så det vara bara för ändringarna. Är det första SFRO besiktningen så blir det dyrare.
Mer info finns på
www.sfro.com
Posted: 06 Dec 2008, 19:42
by kallevedlund
Hur mycke effekt är den reggad med nu då?
Hur fick du fram en effektsiffra att uppge till SFRO, bromsning?
Posted: 06 Dec 2008, 19:44
by Bmwandreas
235 på hjulen har jag för mig vi bromsade den. Bara att lämna in bromspapperet på bilprovningen.
Posted: 07 Dec 2008, 11:27
by Söderling
skurt wrote:Hur mycke effekt är den reggad med nu då?
Hur fick du fram en effektsiffra att uppge till SFRO, bromsning?
Precis som ärtan skrev, 235hk på hjulen.
Står 187kw på regpappret nu, dvs 255hk i motorn
Posted: 03 Jan 2009, 01:26
by Söderling
Lite update om va som händer med bilen just nu.
Motorn är riven å överkollad, inga större överraskningar. Det kommer inte bli nåra större förändringar mot förra året. Dock kommer ventiler, fjädrar och retraners bytas till lite värre.
Inte för mer effekt utan mest för hållbaheten skull.
Sen håller ja äntligen på med den nya bakaxeln nu, hoppas den kommer hålla bättre.
Till den är det tänkt det ska bli en svea kardan oxå.
Växellådan kommer bytas till en SMG II S6S 420G från en M3 -02
Men den kommer med sannolikhet köras utan SMG, men ska ju inte vara direkt klen iaf.
Posted: 08 Jan 2009, 14:05
by Söderling
Såg att ja var med på nomineringen till
Car of the Year Award 2008 på zatzy.com
Det verkar gå lite trökt men jämfört med dom andra, men det känns ändå som en seger att bara hamna bland dom 7
http://www.zatzy.com/allmaent/340552-za ... ingen.html
Posted: 27 Jan 2009, 22:04
by Söderling
Posted: 10 Mar 2009, 11:17
by just_mee84
Satt o läste lite i tråden, undrar lite på kopplingen?? är det bara bolt on?? tänkte nämligen köra likadant på mitt bygge.
Posted: 10 Mar 2009, 15:36
by Söderling
just_mee84 wrote:Satt o läste lite i tråden, undrar lite på kopplingen?? är det bara bolt on?? tänkte nämligen köra likadant på mitt bygge.
Ja de är det nästan, tror bara det var urtrampningslagret som jag fick förlänga lite. Annars var det bara att skruva dit.
Posted: 10 Mar 2009, 16:18
by vectramicke
Haha, tänkte precis skriva "nu ska 31-an dö!!" När jag såg bilderna på nya axeln
Fränt! Slut på bansladdandet nu när det blir spole eller?
Posted: 10 Mar 2009, 16:48
by Ola t
Vad e det för axel? 8 3/4?
Posted: 10 Mar 2009, 17:49
by klabbe.p
Ser ut som cheva 10 bultad
Posted: 10 Mar 2009, 19:09
by Strandholm
klabbe.p wrote:Ser ut som cheva 10 bultad
instämmer.
chrysler 8 3/4 öppnar man ju framåt.
Posted: 11 Mar 2009, 13:54
by Söderling
vectramicke wrote:Haha, tänkte precis skriva "nu ska 31-an dö!!" När jag såg bilderna på nya axeln
Fränt! Slut på bansladdandet nu när det blir spole eller?
Hehe, ja den hade nog inte gillat det
Absolut inte, blir nog inte nån skillnad mot förut då jag åkte svetsat hela tiden förut. Så ska försöka åka lite mer bana än förra året, på tvären
Ola t wrote:Vad e det för axel? 8 3/4?
Det är en Cheva 10bult 8.5tummare, som dom andra skrivit.