Page 17 of 26
Posted: 23 Jun 2009, 21:10
by Konny
Såhär fin blev ena drivaxeln när vi prövade launchen/anti lag på Kjula dragway
Så sjukt fakt och fint den gick av! Ser nästans ut som den är svarvad
Var inte så illa med 10,68s egentligen eftersom man fick köra fegstarter för att de inte skulle hända igen.
Bara man får råd med sviktstålsaxlar så kan man använda anti lag och stå med laddtryck färdigt när de blir grönt.
Såg i loggen att de hade varit uppe i 0,6 bars laddtryck när vi prövade lite grann bara

Posted: 23 Jun 2009, 21:52
by Hells racing
Konny wrote:Såhär fin blev ena drivaxeln när vi prövade launchen/anti lag på Kjula dragway
Så sjukt fakt och fint den gick av! Ser nästans ut som den är svarvad
Var inte så illa med 10,68s egentligen eftersom man fick köra fegstarter för att de inte skulle hända igen.
Bara man får råd med sviktstålsaxlar så kan man använda anti lag och stå med laddtryck färdigt när de blir grönt.
Såg i loggen att de hade varit uppe i 0,6 bars laddtryck när vi prövade lite grann bara

Det där såg jag ett par gånger på min bil förra sommaren, fast med sviktståls axlar

Posted: 24 Jun 2009, 01:20
by micke999
snacka om att dom gick rakt av hehe
Posted: 24 Jun 2009, 09:56
by Konny
Hells racing wrote:
Det där såg jag ett par gånger på min bil förra sommaren, fast med sviktståls axlar

Så du menar att inte inte håller fast man har sviktstål, vad är de för axlar du åker med då?
Blir bara mycket dyrare varje gång de går av då ju!

Posted: 24 Jun 2009, 12:14
by Bonje
Trist med axlar som inte håller måttet..
Jag har två 535 E34 axlar ligger löst om du behöver.
Jag bor ju i Eskilstuna, så om du vill ha dem och ska komma till Kjula någe mer så kan vi lösa det smidigt.

Posted: 24 Jun 2009, 15:40
by Konny
Bonje wrote:Trist med axlar som inte håller måttet..
Jag har två 535 E34 axlar ligger löst om du behöver.
Jag bor ju i Eskilstuna, så om du vill ha dem och ska komma till Kjula någe mer så kan vi lösa det smidigt.

Har faktist köpt så jag har extra nu. Men bra så jag vet om jag behöver
Ska till Kjula och köra igen då första helgen i augusti.
Ska nog köpa sviktisar iaf. lär ju inte hålla sämre än original iaf får man hoppas.. el? Ärtan, bäckis? vad säger ni, håller dom?

Posted: 24 Jun 2009, 20:38
by Konny
Brorsan hade lite att göra så han satt och kikade lite filmer på youtube..
Mitt i allt råkade han hitta en ny film på min M5a som Bilsport har gjort och lagt ut utan att säga något åt mig ens
Jakten på 1000hk heter den tydligen
http://www.youtube.com/watch?v=iTcvlZd-kgo
Posted: 24 Jun 2009, 20:48
by Bäckis
Konny wrote:Hells racing wrote:
Det där såg jag ett par gånger på min bil förra sommaren, fast med sviktståls axlar

Så du menar att inte inte håller fast man har sviktstål, vad är de för axlar du åker med då?
Blir bara mycket dyrare varje gång de går av då ju!

Robban hade Nukeaxlar, och de höll väldigt mkt längre än de första han körde med, men Audi S2 coupe bak är för tunna, det håller inte vad man använder för material eller härdningsmetoder.
Posted: 24 Jun 2009, 20:51
by Konny
Bäckis wrote:
Robban hade Nukeaxlar, och de höll väldigt mkt längre än de första han körde med, men Audi S2 coupe bak är för tunna, det håller inte vad man använder för material eller härdningsmetoder.
Okej, Men till M5 håller dom? Går absolut inte att få slut på

Posted: 24 Jun 2009, 20:55
by Bäckis
Kanske går, men hittills av säkert 100 axlar i den dimesionen har en axel gått av, och inte pga effekt eller fäste utan pga extrema problem med hjulstuds, då finns det inget som håller i längden.
Posted: 24 Jun 2009, 21:10
by Konny
Bäckis wrote:Kanske går, men hittills av säkert 100 axlar i den dimesionen har en axel gått av, och inte pga effekt eller fäste utan pga extrema problem med hjulstuds, då finns det inget som håller i längden.
Låter ju kanon! Ni har väl hemma på hyllan va? måste nog ha till nästa race så man vågar ge på mera i starten! Annars blir de ju inte bättre tid

Posted: 24 Jun 2009, 21:22
by Bäckis
Jo, det finns.
Posted: 11 Jul 2009, 05:20
by Pitbull
Tja.
Vart har du tagit oljan till turbon?
/ Mvh
Posted: 12 Jul 2009, 11:49
by Konny
Pitbull wrote:Tja.
Vart har du tagit oljan till turbon?
/ Mvh
tja.
Har ett T-stycke vid oljetryksgivaren
mvh
Posted: 24 Jul 2009, 11:31
by Konny
Nu har jag uppdaterat lite.
Har monterat linelock, sviktstålsaxlar (drivaxlar) och annan utväxling.
Hade 3,91 i diffen förut och har monterat 3,23 nu så jag borde kunna gå på 4an över mållinjen på 402m nu.
Gick ca 220km/t förut på 4an vid 8500v och de räckte inte så jag måsta lägga i 5an.
Så förhoppningsvis kan jag finputsa 10an lite nu
Men de får vi se på Kjula nästa vecka
Lite bilder.
Diffen ihop igen
Monterat på knutarna på sviktisarna
Linelock

Posted: 24 Jul 2009, 12:21
by Hells racing
Grattis till fin fint reportage i Bilsport

Posted: 24 Jul 2009, 12:56
by Konny
Hells racing wrote:Grattis till fin fint reportage i Bilsport

Vafan har den kommit nu!? Tackar! Var ju ett tag vi gjorde reportaget, skulle nästan behöva uppdateras, har hänt en hel den sen dess
