dre racing@ wrote:nei, eller jag menar väl bara att skivan har precis samma offset som 325. sentrumshållet är ju større och passar rakt av i m5 naven. så för mig blir det bolt on iallafall, men har inte knäppt det i hop ännu, nästa helg skulle det varit gjort
312 x 20mm så är ventilerad antar jag.. Min tanke är att skölden bör jo passa, och då har man fäste till handbromsbanden.. Måste dock få kollat offsetet..
Leste tidligere i tråden at E28 520-M5 + E34 518-M5 har samme nav. Mine nav har 5 store hull i tillegg til hullene til boltsirkelen. Hva er disse til, og hvorfor har jeg alle disse hullene og ingen av de andre som har postet bilde tidligere i tråden? Ser for meg at det blir vanskelig å bore opp til 4x100 med alle disse hullene... Er ikke mine nav fra E28/E34?
Det er bare på touringen at de "små" motorene har samme nav. E28 Navene er ikke ideelle hvis du skal borre om, for da må du sveise på baksiden (helst) og det blir sykt hardt i sveisen. (og nærmest umulig å borre opp uten langtidsvarming for å få karbonen til å trekke seg ut igjen (eller noe sånt)) E34 fra større motor (eller touring) skal være tykke hele veien etter hva jeg har skjønt, og de du har der er vel fra mindre motor sedan tenker jeg?
Åja, ja ser det i ETK nå at det bare gjelder touring på de mindre motorene ja.. Men skjønner ikke helt det du sier ang E28 og E34 nav, delenr er jo likt på E34 med større motor + touring og E28 (alle untatt 518). Og hvorfor må man sveise?
Eller har jeg søkt litt på biler osv og kan ikke finne noe sammenheng. Bildet jeg postet over her kommer f.eks. fra en guide for E34 M5 om hvordan man skifter hjullager... Dvs. nav med disse hullene finnes på noen/evt. alle M5 også.
Tror det har med erstatningsdel å gjøre.. Tror det har vært flere forskjellige typer og nå er de "slått sammen".. Sveise på baksiden av E28 nav fordi de er tykkere akkurat der bolten sitter, og veldig tynne ellers, ikke tykke nok til å få skikkelig gjenge til hardkjør spør du meg.. Kanskje det ikke er E34 som har hele tykke nav? Mener jeg har sett bilder av det..
Du sier noe der ja, får sjekke opp litt og se om det kan bores opp eller evt. kjøpe nytt. Men det er bare å skrike ut om noen her inne har boret opp et slikt nav til 4x100 så jeg vet om det går eller om det kommer i konflikt med disse andre hullene. Her har du bilde av mitt nav, er dette det navet du mener er best?
en e34m5 -91 jeg tok av hadde hullene, en gammel 732 jeg tok av hadde det ikke, vil tro de gamle som ikke har de. sveise må man som faan der uansett skal man dreie så sentreringen på felgen skal passe (fins jo andre måter å løse dette på å men) for å borre 4x100 må værtfall 1 av hullene sveises igjen. de er harde å borre i som faan uansett, så varm de røde og la de kjøle seg sakte ned, gjorde jeg