Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Sådär.. nu är mitt jobb klart för denna vecka.
Inte riktigt... du måste ju svetsa klart skarverna på tryckrören, annars kommer ju laddtrycket pysa ut där fattar du väl!
Alvarligt. Det ser jävligt bra ut
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
fy fan vad snyggt det blir...
-den kommer nog prestera ruggigt bra tider med rätt förare!!!
/mvh
-den kommer nog prestera ruggigt bra tider med rätt förare!!!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Axeln är samma 9,3" som jag körde.
1003kg med förare vägde den med plåtfront och dörrar förra året, och vi gissar på ca 970 nu. Mer än 1hk/kg borde göra susen:D
Vi får se hur stora däck kan kan få dit för dom lär behövas.
Adeen hade sämre förhållanden när han körde europarekord i somras med Volvon, men har ett mig bra chassie.
1003kg med förare vägde den med plåtfront och dörrar förra året, och vi gissar på ca 970 nu. Mer än 1hk/kg borde göra susen:D
Vi får se hur stora däck kan kan få dit för dom lär behövas.
Adeen hade sämre förhållanden när han körde europarekord i somras med Volvon, men har ett mig bra chassie.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
Motorn är nästan klar.
Pulley till torrsumpspumpen ska tillverkas och just nu justeras ventilspelet. Tanken är att Keld ska komma upp på onsdag så jobbar vi till bilen är klar för race
Pulley till torrsumpspumpen ska tillverkas och just nu justeras ventilspelet. Tanken är att Keld ska komma upp på onsdag så jobbar vi till bilen är klar för race
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
Bäckis wrote:Motorn är nästan klar.
Pulley till torrsumpspumpen ska tillverkas och just nu justeras ventilspelet. Tanken är att Keld ska komma upp på onsdag så jobbar vi till bilen är klar för race
Ni ligger då inte på latsidan Tummen upp
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Han håller nog inte med som fått vänta så länge, men förhoppningsvis blir det bra iaf
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Det skulle blivit intressant, men tyvärr så skar bakaxeln första pullet
Det blev rätt fint och maskinen låter mulligt, men utan bakaxel kan vi inte bromsa den och efter den här veckans osköna arbetspass lär vi ge upp för stunden.
Det blev rätt fint och maskinen låter mulligt, men utan bakaxel kan vi inte bromsa den och efter den här veckans osköna arbetspass lär vi ge upp för stunden.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090