grenröret heltklart,lindat och monterat
insuget börjar ta sej,trattarna svetsade,sugrören punktade
och allt möjligt smått och gått har hänt,med lite flyt så räknar ja med prov start före nästa helg
man får trimma bilen upp till 25% av motorvolymen här på kobben.. så kör man till besiktningen med 0,2 i ladd så brukar de gå bra. bara man int har någon laddtrycksreglering synlig i cupen..
man får trimma bilen upp till 25% av motorvolymen här på kobben.. så kör man till besiktningen med 0,2 i ladd så brukar de gå bra. bara man int har någon laddtrycksreglering synlig i cupen..
BMWM20 wrote:man får trimma bilen upp till 25% av motorvolymen här på kobben.. så kör man till besiktningen med 0,2 i ladd så brukar de gå bra. bara man int har någon laddtrycksreglering synlig i cupen..
Nja, 25% på volymen och 20% på effekten. så dom räknar enligt teorin 10% effektökning per 0.1bar ladd.
Är det dom rören PPF säljer till m50 som du använder som runners..?
eller hur har du gjort för att få dom att passa så fint mot flänsen..
testa att pressa mina rör men de blir som lite små väck på dom..
mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
moonzhine wrote:Är det dom rören PPF säljer till m50 som du använder som runners..?
eller hur har du gjort för att få dom att passa så fint mot flänsen..
testa att pressa mina rör men de blir som lite små väck på dom..
mvh
japp dom e från ppf,pressade i skruvstäd,inga konstigheter alls,men du får inte pressa dom för mycke