F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Ser nice ut mannen =)
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Ser bra ut! Smidigt med "vakuum-blocket", hemsnidat?
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

fulingbusen wrote:Ser bra ut! Smidigt med "vakuum-blocket", hemsnidat?


japp de är hem snickrat :)

enkel lösning som funkar kalas :)
User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

Fear This wrote:du får kläcka ur dej nåt i stil med: men du ska vi inte spara lite pengar & flytta in i garaget istället? (efter du supit ner tjejen såklart) :lol: äckligt stort å fint de nya garaget & kul som fan att se att de händer saker med caben! ha de sålänge!
mvh


Lite har det hänt med cabben, väntar med ett litet besked bara från Bäckis att ett eventuellt block skall vara klart men jag blir inte ett dugg förvånad om det skulle vara en spricka i det också ha ha ha :wink:

Har frågat på både fyllan och i nyktert tillstånd samma svar: :evil: :evil:
Har tagit fram lite tunga droger så vi får se efter helgen :wink: :wink:

Hörs Johan,
Mvh Hilda.
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Helt sjukt va mycket man rycker i nu :)

men Idag vart de iaf klart.. Emil "koopfan" kommer att sponsra med ett avgas system.. Killen har förövrigt fixat plast rutor,slippapper och annat skojs för sjukt bra priser så finns inget annat än att sätta med han på sponsor listan och självklart så har du plast för dekal på bilen !! :)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Dags för den dagliga updaten.

Provade med ivars fälgar och 8" bred fälg med et35 satt som en smäck!
Image

Image

Image

Image

Stolar och bälten monterade.
Image

Image

Image

Image

Soppa systemet börjar oxå bli klart..
Image


Nu är bara o vänta på kolvar sen köpa stakar och mosa ihop botten..
Grejerna måste till engson oxå..
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

den långa väntan på lack...

provskjuter ic'n lite =)

Image

wow.. han har suttit dit tråget...

Image

skratta lagom, det sög apa, fick kapa och dona i allt möjligt.. haha... härligt att sätta dit en stödgördel.. det ska fan vara värt det... hoppas alla som kör utan stödgördlar får ras...!

Image

och eftersom jag inte fått mina kammar ifrån ppf än så dröjer det lite till innan jag matar ihp hela maskin... eller ... kanske drar dit toppen turbo och grenrör endå =) hähä... =) så dryg att hålla koll på kedjan då bara..

sen började jag laga sidokjolen som det lossnat en liten bit på.. *intresseklubb

Image

sen pimpade AD min nya fräsha ventilkåpa.. som jag tror är av magnesium?!?

Image

den ser knotig och jävlig ut i lacken på bilden.. men så är inta fallet, blankare än supramannens insug!

förra säsongen med superevon =)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

svänghjulvikt innan det obligatoriska jobbet för att få dit det på m5o spisen görs... fredda på sarlin som fixar biffen, balanseringen blir en fråga sen =)

Image

fortsätts med karossen.. blir dead-serious..

Image

Image

slipgrund lagd på större delen av bilen.. i princip hela..

Image

tack till min släkting lennart som huggit in en hel del med underarbetet och som sen ska lacka i en bra box... även stort tack än en gång till wiklund som lagt lack inuti och motorutrymmet och stått med färg.. grymt som fan!!!

Image

mega skört givaren jag fått leverarad hittils utan pris =) haha nicke du får hojta till sen vad det blir, glömdes av i allt.

Image

Image

Image

gissa innehållet

Image

torpedväggsgenomföring

Image

gjort iordning topp och arp för montering också

Image

Image

idag tog jag licenskursen hos SMF som jag kommer köra under i sommar! förar och arrangör licens... lika bäst =)

sen slipade jag en timme med maskin och 400a papper... ovanligt va?

Om inte min släkting kommer på att det är påsk nästa helg så kanske han drar den med lack =) sen JÄVLAR!

ps. ha mask när ni slipar slipgrund.. min hals och mina lungor...!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

Karel021

akta så du inte får glapp iden röda kablen bara =)

ser jävligt nice ut för er alla, grymmt avsi på eran motivation.

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

JaJsEn wrote:Karel021

akta så du inte får glapp iden röda kablen bara =)

ser jävligt nice ut för er alla, grymmt avsi på eran motivation.

mvh Erik


hehe du menar denna eller? :D

Image

ja har lagt upp reglerna rätt hårt med testpiloten.. så han vet vad som gäller !! "inga egna modifikationer" hehehe

MathiasH wrote:Håller med, ni jobbar allt på och ser till att det kommer uppdateringar hela tiden. Bor ni i garaget och jobbar där på heltid eller? :D Ser fram imot filmer på era bilar !!
Fortsätt jobba nu




hehe man kan nästan tro de :P

men vi är ju sällan i garaget själva.. oftast så ringer man o kolla om nån annan ska ner.. och sen kör vi hel dagar :)
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Image

efter bröderna ivars hade varit på lite snabba hemliga ärenden satte jag igång idag igen..

slipade bilen.. orkar inte med nå mer bilder på min slipade kaross.. lackern kom iallafall och sa att det här är fan kanon, jag behöve rinte göra nåt speciellt.. så slippa med lite handjagarpapper i skarvarna sen kör vi bilen vid första bästa tillfälle på hans jobb.

så nu börjar FESTEN, motorn på g ihop, svänghjulet klart och som bonus vart det lättat 1 kg.. ska hitta på nån som balanserar det också..

Sen är ju frågan hur jag ska göra med växellådsbiten.. är lite intresserad av lådan som sitter i bruksbilen.. HaHa... En 325 kostar inga pengar och duger lätt till en vanlgi svenne bil... För doms om inte vet så är 328 lådan en ZF:are och samma som m3 5vxl... och alla som kört m3 vet nog att det inte är lådan som sätter stopp för hur snabbt man växlar...

Bakvagn på g... kammar på g... blir rätt komplett det här.. synd att cashen börjar bli ett problem nu.. hehe..

bildupdate..

toppen dragen 65nm..

Image

mustig ventilkåpa eller hur ? ;)

Image

piskar in lite av varje och "elprojektet" börjar i veckan med herr KAREL i spetsen..

Image

koppling till vänster och broms fram/bak till höger

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Fan vad fint det blir. Inredningen blir PORR, man blir självmordsbenägen när man ser sin egna :D

Vore skoj att se bilarna i sommar.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

projekt skottsäker bakvagn börjar la nästa vecka då..

nån som vet om man kan använda stommen av m535 bakvagnen eller skiljer den sig helt i måtten från e30in? borde nästan göra eftersom man måste ha special axlar..

så det är egentligen värdelöst med att köpa en hel bakvagn ifrån m535? Det som behövs är naven, knutarna, diffen, sen svarva distans på 10mm att lägga mellan nya navet från m535 och hjullagret ifrån e30in..

ppf verkar ha axlar på hyllan iallafall när de blir dags =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

så där då !!

Coilovers beställda

borde dyka upp om nån vecka.. de blir lite speciall så fk måste tillverka benen först.

[img]http://www.waarwest.se/waarwest/images/sys/Königsport%20Coil.jpg[/img]
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

fråga mig inte vad ja gör upp så här sen..

ska ju bara upp om 3 timmar..

jag passar på att uppdatera.. va o hämta spridare under veckan som va.

vart en uppsättning ford 1680 låg ohms

Image
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tjoho! !! Kammarna dyker äntligen upp imorgon =) sviktstålsaxlar också. skottsäkerbakvagn närmar sig.

hann med ett litet pass idag, jobbigt när man slutar 18:00 och ska försöka hinna med lite grejer efter jobbet som inte har med garaget att göra..

Som tur är finns det polare som ställer upp =)

svänghjul tillbaks och 1kg lättare, tack som fan fredde!

Image

värd nyckel man har...

Image

panel börjar monteras

Image

samtidigt som jag tog ner min sålda diff... dubbel jobb upp ner upp ner, men men.. =)

Image

emme portade till lite i inloppet till insuget

Image

sen började jag dra toppen... till 84nm... med mina vassa arp bultar

Image

en av dem kändes inte helt hundra... finn ett fel.. =)

Image

sen är ju då frågan, är det min momentnyckel som är för gammal och skräpig och jag blivit mycket starkare än för ett år sen? Då jag drog evo toppen till 115 nm, momentnyckeln är ju inte så fruktansvärt lång så momenten känns ju..

som tur var råkade ppf ha lite sprättade paket

fortsätter lite

Image

mustigt grenrör

Image

ad moddar och fortsätter med panelen..
Image

Image

hupp

Image

hupp

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

when the fat lady sings.. då finns cigarr och cigaretttändare i handskfacket

Image

min supermanliga brandsläckare... släckningssystem med nozzlar i motorutrymmet funderas på =) har en galen polare som gillar paintball..

Image

sitta still

Image

så jävla bred motorsetup

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply