F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Fear This wrote:du får kläcka ur dej nåt i stil med: men du ska vi inte spara lite pengar & flytta in i garaget istället? (efter du supit ner tjejen såklart) äckligt stort å fint de nya garaget & kul som fan att se att de händer saker med caben! ha de sålänge!
mvh
Lite har det hänt med cabben, väntar med ett litet besked bara från Bäckis att ett eventuellt block skall vara klart men jag blir inte ett dugg förvånad om det skulle vara en spricka i det också ha ha ha
Har frågat på både fyllan och i nyktert tillstånd samma svar:
Har tagit fram lite tunga droger så vi får se efter helgen
Hörs Johan,
Mvh Hilda.
Helt sjukt va mycket man rycker i nu
men Idag vart de iaf klart.. Emil "koopfan" kommer att sponsra med ett avgas system.. Killen har förövrigt fixat plast rutor,slippapper och annat skojs för sjukt bra priser så finns inget annat än att sätta med han på sponsor listan och självklart så har du plast för dekal på bilen !!
men Idag vart de iaf klart.. Emil "koopfan" kommer att sponsra med ett avgas system.. Killen har förövrigt fixat plast rutor,slippapper och annat skojs för sjukt bra priser så finns inget annat än att sätta med han på sponsor listan och självklart så har du plast för dekal på bilen !!
den långa väntan på lack...
provskjuter ic'n lite =)
wow.. han har suttit dit tråget...
skratta lagom, det sög apa, fick kapa och dona i allt möjligt.. haha... härligt att sätta dit en stödgördel.. det ska fan vara värt det... hoppas alla som kör utan stödgördlar får ras...!
och eftersom jag inte fått mina kammar ifrån ppf än så dröjer det lite till innan jag matar ihp hela maskin... eller ... kanske drar dit toppen turbo och grenrör endå =) hähä... =) så dryg att hålla koll på kedjan då bara..
sen började jag laga sidokjolen som det lossnat en liten bit på.. *intresseklubb
sen pimpade AD min nya fräsha ventilkåpa.. som jag tror är av magnesium?!?
den ser knotig och jävlig ut i lacken på bilden.. men så är inta fallet, blankare än supramannens insug!
förra säsongen med superevon =)
provskjuter ic'n lite =)
wow.. han har suttit dit tråget...
skratta lagom, det sög apa, fick kapa och dona i allt möjligt.. haha... härligt att sätta dit en stödgördel.. det ska fan vara värt det... hoppas alla som kör utan stödgördlar får ras...!
och eftersom jag inte fått mina kammar ifrån ppf än så dröjer det lite till innan jag matar ihp hela maskin... eller ... kanske drar dit toppen turbo och grenrör endå =) hähä... =) så dryg att hålla koll på kedjan då bara..
sen började jag laga sidokjolen som det lossnat en liten bit på.. *intresseklubb
sen pimpade AD min nya fräsha ventilkåpa.. som jag tror är av magnesium?!?
den ser knotig och jävlig ut i lacken på bilden.. men så är inta fallet, blankare än supramannens insug!
förra säsongen med superevon =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
svänghjulvikt innan det obligatoriska jobbet för att få dit det på m5o spisen görs... fredda på sarlin som fixar biffen, balanseringen blir en fråga sen =)
fortsätts med karossen.. blir dead-serious..
slipgrund lagd på större delen av bilen.. i princip hela..
tack till min släkting lennart som huggit in en hel del med underarbetet och som sen ska lacka i en bra box... även stort tack än en gång till wiklund som lagt lack inuti och motorutrymmet och stått med färg.. grymt som fan!!!
mega skört givaren jag fått leverarad hittils utan pris =) haha nicke du får hojta till sen vad det blir, glömdes av i allt.
gissa innehållet
torpedväggsgenomföring
gjort iordning topp och arp för montering också
idag tog jag licenskursen hos SMF som jag kommer köra under i sommar! förar och arrangör licens... lika bäst =)
sen slipade jag en timme med maskin och 400a papper... ovanligt va?
Om inte min släkting kommer på att det är påsk nästa helg så kanske han drar den med lack =) sen JÄVLAR!
ps. ha mask när ni slipar slipgrund.. min hals och mina lungor...!!!
fortsätts med karossen.. blir dead-serious..
slipgrund lagd på större delen av bilen.. i princip hela..
tack till min släkting lennart som huggit in en hel del med underarbetet och som sen ska lacka i en bra box... även stort tack än en gång till wiklund som lagt lack inuti och motorutrymmet och stått med färg.. grymt som fan!!!
mega skört givaren jag fått leverarad hittils utan pris =) haha nicke du får hojta till sen vad det blir, glömdes av i allt.
gissa innehållet
torpedväggsgenomföring
gjort iordning topp och arp för montering också
idag tog jag licenskursen hos SMF som jag kommer köra under i sommar! förar och arrangör licens... lika bäst =)
sen slipade jag en timme med maskin och 400a papper... ovanligt va?
Om inte min släkting kommer på att det är påsk nästa helg så kanske han drar den med lack =) sen JÄVLAR!
ps. ha mask när ni slipar slipgrund.. min hals och mina lungor...!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
JaJsEn wrote:Karel021
akta så du inte får glapp iden röda kablen bara =)
ser jävligt nice ut för er alla, grymmt avsi på eran motivation.
mvh Erik
hehe du menar denna eller?
ja har lagt upp reglerna rätt hårt med testpiloten.. så han vet vad som gäller !! "inga egna modifikationer" hehehe
MathiasH wrote:Håller med, ni jobbar allt på och ser till att det kommer uppdateringar hela tiden. Bor ni i garaget och jobbar där på heltid eller? Ser fram imot filmer på era bilar !!
Fortsätt jobba nu
hehe man kan nästan tro de
men vi är ju sällan i garaget själva.. oftast så ringer man o kolla om nån annan ska ner.. och sen kör vi hel dagar
efter bröderna ivars hade varit på lite snabba hemliga ärenden satte jag igång idag igen..
slipade bilen.. orkar inte med nå mer bilder på min slipade kaross.. lackern kom iallafall och sa att det här är fan kanon, jag behöve rinte göra nåt speciellt.. så slippa med lite handjagarpapper i skarvarna sen kör vi bilen vid första bästa tillfälle på hans jobb.
så nu börjar FESTEN, motorn på g ihop, svänghjulet klart och som bonus vart det lättat 1 kg.. ska hitta på nån som balanserar det också..
Sen är ju frågan hur jag ska göra med växellådsbiten.. är lite intresserad av lådan som sitter i bruksbilen.. HaHa... En 325 kostar inga pengar och duger lätt till en vanlgi svenne bil... För doms om inte vet så är 328 lådan en ZF:are och samma som m3 5vxl... och alla som kört m3 vet nog att det inte är lådan som sätter stopp för hur snabbt man växlar...
Bakvagn på g... kammar på g... blir rätt komplett det här.. synd att cashen börjar bli ett problem nu.. hehe..
bildupdate..
toppen dragen 65nm..
mustig ventilkåpa eller hur ?
piskar in lite av varje och "elprojektet" börjar i veckan med herr KAREL i spetsen..
koppling till vänster och broms fram/bak till höger
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fan vad fint det blir. Inredningen blir PORR, man blir självmordsbenägen när man ser sin egna
Vore skoj att se bilarna i sommar.
Mvh Mathias
Vore skoj att se bilarna i sommar.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
projekt skottsäker bakvagn börjar la nästa vecka då..
nån som vet om man kan använda stommen av m535 bakvagnen eller skiljer den sig helt i måtten från e30in? borde nästan göra eftersom man måste ha special axlar..
så det är egentligen värdelöst med att köpa en hel bakvagn ifrån m535? Det som behövs är naven, knutarna, diffen, sen svarva distans på 10mm att lägga mellan nya navet från m535 och hjullagret ifrån e30in..
ppf verkar ha axlar på hyllan iallafall när de blir dags =)
nån som vet om man kan använda stommen av m535 bakvagnen eller skiljer den sig helt i måtten från e30in? borde nästan göra eftersom man måste ha special axlar..
så det är egentligen värdelöst med att köpa en hel bakvagn ifrån m535? Det som behövs är naven, knutarna, diffen, sen svarva distans på 10mm att lägga mellan nya navet från m535 och hjullagret ifrån e30in..
ppf verkar ha axlar på hyllan iallafall när de blir dags =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
tjoho! !! Kammarna dyker äntligen upp imorgon =) sviktstålsaxlar också. skottsäkerbakvagn närmar sig.
hann med ett litet pass idag, jobbigt när man slutar 18:00 och ska försöka hinna med lite grejer efter jobbet som inte har med garaget att göra..
Som tur är finns det polare som ställer upp =)
svänghjul tillbaks och 1kg lättare, tack som fan fredde!
värd nyckel man har...
panel börjar monteras
samtidigt som jag tog ner min sålda diff... dubbel jobb upp ner upp ner, men men.. =)
emme portade till lite i inloppet till insuget
sen började jag dra toppen... till 84nm... med mina vassa arp bultar
en av dem kändes inte helt hundra... finn ett fel.. =)
sen är ju då frågan, är det min momentnyckel som är för gammal och skräpig och jag blivit mycket starkare än för ett år sen? Då jag drog evo toppen till 115 nm, momentnyckeln är ju inte så fruktansvärt lång så momenten känns ju..
som tur var råkade ppf ha lite sprättade paket
fortsätter lite
mustigt grenrör
ad moddar och fortsätter med panelen..
hupp
hupp
when the fat lady sings.. då finns cigarr och cigaretttändare i handskfacket
min supermanliga brandsläckare... släckningssystem med nozzlar i motorutrymmet funderas på =) har en galen polare som gillar paintball..
sitta still
så jävla bred motorsetup
hann med ett litet pass idag, jobbigt när man slutar 18:00 och ska försöka hinna med lite grejer efter jobbet som inte har med garaget att göra..
Som tur är finns det polare som ställer upp =)
svänghjul tillbaks och 1kg lättare, tack som fan fredde!
värd nyckel man har...
panel börjar monteras
samtidigt som jag tog ner min sålda diff... dubbel jobb upp ner upp ner, men men.. =)
emme portade till lite i inloppet till insuget
sen började jag dra toppen... till 84nm... med mina vassa arp bultar
en av dem kändes inte helt hundra... finn ett fel.. =)
sen är ju då frågan, är det min momentnyckel som är för gammal och skräpig och jag blivit mycket starkare än för ett år sen? Då jag drog evo toppen till 115 nm, momentnyckeln är ju inte så fruktansvärt lång så momenten känns ju..
som tur var råkade ppf ha lite sprättade paket
fortsätter lite
mustigt grenrör
ad moddar och fortsätter med panelen..
hupp
hupp
when the fat lady sings.. då finns cigarr och cigaretttändare i handskfacket
min supermanliga brandsläckare... släckningssystem med nozzlar i motorutrymmet funderas på =) har en galen polare som gillar paintball..
sitta still
så jävla bred motorsetup
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp