Page 17 of 24
Posted: 07 Dec 2006, 19:30
by Bmw545i
Blir rått dette her!
hva tar dere i timesbetaling?
Posted: 09 Dec 2006, 16:00
by stecka
ja vad ska man säga blir lika impad varje gång sjukt snyggt.
Posted: 13 Dec 2006, 19:59
by _Kalle_
Trond wrote:Ja når har man gitt etter for "presset". Har innhandlet et ordentlig bur, så nå blir det gjort riktig med en gang
Når må man ha bremse-skjerm da? 10sek? 9,5sek?
Är väl om man har högre slufart än 240 km/h ?
Posted: 22 Dec 2006, 18:46
by wuffee
Så bilen är hemma hos dig igen nu? MOtorn komplett och startklar?

De va rackarns vad tungt de lilla taket va
Mvh
Uffe
Posted: 22 Dec 2006, 20:48
by Overcharged
23kg är klart en del vikt!
ska du inte satsa på kolfibertak när du ändå är igång? hade vart fränt

Posted: 22 Dec 2006, 21:33
by Tingsdalsracer
Overcharged wrote:23kg är klart en del vikt!
ska du inte satsa på kolfibertak när du ändå är igång? hade vart fränt

Sluta hetsa han, han blir ju helt stirrig o förbruka alla pengar på ppf killarna

Posted: 23 Dec 2006, 00:33
by fulingbusen
Hör av dig när du tar förnuftet till fånga och köper kolfiberdörrarna

DÄR har du vikt att spara
Posted: 23 Dec 2006, 09:57
by Bäckis
Att lägga massa pengar på att spara 20kg är ju totalt idiotiskt. Med den effkt som blir i detta fall så spelar det knappast någon roll om bilen väger 1060 eller 1080kg.
När man har ett utsorterat koncept och bilen inte går att köra fortare så kan det ju vara lönt att börja i den ändan.
Ska man få en bil att gå fort med lite effekt är det ju vikitgt, men i det här fallet blir det mer effekt än chassie, liksom för så många andra.
Posted: 23 Dec 2006, 12:44
by fulingbusen
haha, alltid lika försiktig!
Trond, du får svetsa tillbaka taket om du inte vill få idiotstämpel. Jag skulle inte vilja ha 20 extra kg så högt placerat i bilen.
Posted: 23 Dec 2006, 13:51
by peppe
Kan ju skvallra om att det kommer att finnas glasfiber dörrar till salu inte allt för långt bort i tiden om jag inte missförstog allt.
Fästen och allt, förutom att lexanrutor nästan var ett måste för det var svårt att få till vev mekanismen, där finns det vikt att spara också.
Och priset var faktiskt rimligt. Även om han nu inte behöver spara vikt så är det ju aldrig dumt att fläska bort 23kg från taket, den vikten är ju på helt fel ställe dessutom.
Jag får mitt tak rätt snart också, men då är ju jag som bäckis nämner utan all effekt istället

Posted: 23 Dec 2006, 16:05
by Bäckis
Det var inte taket jag syftade på. Det tror jag Trond plastar själv och borde då hamna på en kostnad av några hundralappar.
Posted: 23 Dec 2006, 17:05
by peppe
Jo jag misstänkte det där av nämde jag ett annat alternativ, som inte kostar så mycket då man pratar om dörrar.
Nog om det nu.
Posted: 23 Dec 2006, 17:47
by fulingbusen
Mitt första inlägg var inte utan glimten i ögat, jag tror alltså inte att Trond har förlorat förnuftet om han kör med org. dörrar.
Har jag ryggen fri nu?
