E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

Mls pakninga som lakk ja.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Silverboy »

hvilke symptomer hadde du?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

Den kastet av seg vann ved turbotrykk i benken.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Silverboy »

Lå tempen høyt?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

den ble varm et par ganger i benken men det var nok pga at det manglet 1.5 liter på slutten.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Silverboy »

hmm.. må ta en leakdown igjen jeg tror jeg... :(
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

å? har du også mls?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Silverboy »

Nei.. cooper. Ved ett banetreff lå tempen perfekt helt til jeg kjørte i depot. Da steg tempen til himmels.. det gjorte at til slutt sprakk en lufteslange til karet og dritten tømte seg for vann... Byttet til 65 termostat neste treff,da gikk det bedre (kjørte også lenger nedkjøling, men dersom tempen gikk litt over midten så kunne jeg se rester av vann i motorrommet.. (KAN ha vært litt mye vann kanskje, eller at lokket er slitent)..
Tok en Co test av kjølevannet mellom treffene uten utslag.
Hadde også lyst på El pumpe og evans væske.. (som gir mye bedre plass til bad Ass kjølevifte).. spal vifta blåser jo ikke stort mer enn dynamoen kjennes det som..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

ok, jeg har en 15 eller en 16" elvifte fram på radiatoren men den duger ikke, så jeg kjøpte en ny original viskosevifte for og få nok kjøling. bruker ikke du den originale viften i tillegg ?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Silverboy »

Nei, ikke plass til vifte foran radiator, og tror ikke det er plass til org viskose bak heller. Kanskje akkurat. Måtte kappe snuta av vannpumpa for å få klemt inn en slim line spal.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

prioriterer litt finish for tiden, kjøpte meg en fabrikkny original frontfanger :)



Image


Image

Image


har også kjøpt brukte 2-delte felger som jeg har pusset opp.



Image

Image

Image



holder også på og bygger om til 5x120 frem. kjøpte nye E30 m3 nav som jeg har ordnet 4x100 i tillegg. jeg vil ikke bruke resepten som mange bruker da navet/ET bli mye forandret, har laget noen lignende hylser og svarvet av litt av original mutteren. med denne løsningen så blir det kun to runder med gjenger som ikke får tak. skal bruke bremseskiver i fra opel.


Image




har også fjernet avgaspjeldet bak pga at spjeldet ikke tettet skikkelig, så har montert 3,5" simons lyddemper med egen konstruert struping for vei(for og få ned db nivå)


Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

Nå fikk jeg lyst på den nye precision 6870bb :evil: vil tro at den passer perfekt med t4 ar 0.96! Hva er forskjellen på s og h komressorkåpe?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

det er ikke så mye som skjer for tiden, har kjøpt nye vinterfelger, byttet bagasjelokk og vinge. eneste jeg skal gjøre i sommer er og bremse den på nytt, hvor jeg skal vet jeg ikke enda... har et lite håp om og bremse den selv da..


Image

Image

Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

har lagt på sommerhjul :)


Image

Image
Image


og så har jeg endelig bestilt en Precision 6870BB :)
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Nisse Järnet »

Nice!!! :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)

Post by stensheim »

Takk :D
monterte 6870bb i går og tok en prøvetur, jævlar for en turbo 8)
Lader litt allerede ved 2500rpm og fullt rundt 4000rpm (tror jeg, måtte følge med veien) :lol: enorm forskjell i forhold til 7675bb!
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: E30 330TIC, har montert 6870bb :)

Post by TooNice »

Hur går det med bilen ? Mappat den med den fina turbon än ? =)
Post Reply