Page 158 of 192
Posted: 14 Nov 2009, 18:25
by robbz
Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!
Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!
/peace
tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar
, sen om det funka är en annan femma......
-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 18:27
by Christian.N
robbz wrote:Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!
Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!
/peace
tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar
, sen om det funka är en annan femma......
-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till
/mvh
Jag håller tummarna och har låst in Murphy här så länge
Posted: 14 Nov 2009, 18:39
by bmw_fredde
robbz wrote: vad är det för vits att åka 402m med 17" bakhjul? finns ju inget fäste alls!
/mvh
Tänkte bara säga att det funkar fint med 17" också jag har äckligt fäste med minna 17" slicks, trots startvarv på 7500 så orkar den inte iväg! blir launch till nästa år för mig!!
johankihl wrote:Fortsätter med lite matematik
Motorn ger 666whp vid 1,5 bar.
Grundmotorn ger mao ungefär 666/250kpa=266whp (Verkar stämma riktigt bra)
En Borg Warner S475 klarar ungefär 920whp (Jimpas S50). Kompressordiagrammet säger att kompressorn blir relativt värdelös efter 2,6bar laddtryck.
266whp x 350kpa=931whp
Mao kommer turbon att bottna långt innan 3bar ladd är uppnått om naturens lagar stämmer.
Dina beräkningar stämmer min 475 palla inte mer än 1,7bar på min 3,2 då va den bottnad...
Posted: 14 Nov 2009, 18:58
by robbz
Christian.N wrote:robbz wrote:Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!
Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!
/peace
tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar
, sen om det funka är en annan femma......
-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till
/mvh
Jag håller tummarna och har låst in Murphy här så länge
haha fan så fint, har haft en del strul med den tjommen hitills
.....
-lås in han å släng nyckeln
fredde: åfan, men det skiljer mycket på e30 och e36....grymma bakvagnar på dom där kärrorna.....vi ska prova oss fram om vi så fan ska bygga en ny egen vagga ibak
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 19:25
by tomsan
robbz wrote:tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar
, sen om det funka är en annan femma......
/mvh
Jag var me där för några år sen. det kommer aaaaldrig att funka, så kan du inte göra, med mera... Jag är helt enkelt för korkad för att lyssna på alla andra. Vill själv kan själv. Annars utvecklas man ju inte.
Tummen upp för ditt bÿgge
Mvh Tommi
Posted: 14 Nov 2009, 19:32
by robbz
nu ni grabbar
herren var med oss idag igen......nu har vi hämtat hem oljetrycket igen!!!!!! 4.5bar på tomgången igen
-räkna med WHP-körning snarast
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 19:37
by pelko
Fasen vad härligt att se den mullra igen. Låter gudomligt
Lycka till vid bromsningen!
Mvh
Posted: 14 Nov 2009, 19:39
by Gallardo
Skönt att den är igång igen! Och fortsätt att göra det på erat sätt!
Man kan göra saker på två sätt, sitt eget och fel sätt
Posted: 14 Nov 2009, 19:41
by nicke.t
nice,skönt me oljetrycket.
Posted: 14 Nov 2009, 19:44
by Svintoleffe
Gud vad elak den låter riktigt mullrande o mörkt o dovt ljud. Kan inte bli bättre bilporr än så här
Posted: 14 Nov 2009, 19:51
by Fredriktak
bullen! wrote:robbz wrote:-förstår inte varför du hakar upp dig på vissa saker? att bilen enbart ska gå som strippbil osv...?
/mvh
jag hakar inte upp mig på det. jag ska själv inte använda min till något. den ska jag bara äga och tvätta.
LOL!
Posted: 14 Nov 2009, 20:07
by Lauge
Fan så fint gosse!! Du vet vem du ska ringa när det gäller:)
Posted: 14 Nov 2009, 20:15
by Fredriktak
Hoppas allt flyter på perfekt för er nästa gång.
Posted: 14 Nov 2009, 20:22
by Bmwandreas
Oj oj vad det har spårat ur här. Nu lär alla bli lite trevligare innan vi måste börja att ge varningar och banna folk.
Lycka till på bromsningen!
Posted: 14 Nov 2009, 20:22
by lundqvist
måste bara säga att jag fattar inte riktigt varför nån klagar på att det körs på vanlig bensin
jag skulle hällre köra på bensin istället för e85 om jag kunde få den effekten som jag ville ha på det
sen behöver man ju inte ett lika herrejösses bränslesystem för bensin heller vilket ju kan va ett plus
personligen diggar jag den här bilen stenhårt
Posted: 14 Nov 2009, 20:29
by Carlee
Nu vill vi se mos
Kör hårt!
Posted: 14 Nov 2009, 21:18
by Nobbe
Bara för att spinna vidare och dra diskutionen ytterligare ett snäpp:
Jag förstår verkligen inte, därför jag kommer ställa det här som en fråga som gärna så många som möjligt skriver sin kunskap om så jag förstår bättre.
Med PT88:an fick vi ju bara upp 0,6bar med. Då gav den 260whp.
Och enligt uträkningar så ger ju motorn mer än så i sugutförande nu,(266whp) borde det inte landat nånstans runt 425whp vid 0,6 bar?
(nu norpade jag dina uträkningar johankihl)
Maxladdet låg vid varvstoppet, inte mitt på eller nått sånt som skulle kunna vart förklaringen.
Kan det bli så med för stor turbo helt enkelt? Visar PBZ:as bänk på tok för mkt? Har nån någon bra förklaring vad som hände?
Det här är en seriös fråga, så kom med era teorier eller ren fakta om ni sitter på sån. Kommer läsa svaren även när kontot är raderat så att jag lär mig nått. Våran teori var helt fel, så nått nytt att gå på vill jag ha.
Tack på förhand!
MVH.