robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!


Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!



/peace


tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar :) , sen om det funka är en annan femma......

-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till :roll:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Christian.N
Posts: 2834
Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping

Post by Christian.N »

robbz wrote:
Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!


Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!



/peace


tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar :) , sen om det funka är en annan femma......

-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till :roll:

/mvh



Jag håller tummarna och har låst in Murphy här så länge :D
Enköping, 073-3104393
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

robbz wrote: vad är det för vits att åka 402m med 17" bakhjul? finns ju inget fäste alls!

/mvh

Tänkte bara säga att det funkar fint med 17" också jag har äckligt fäste med minna 17" slicks, trots startvarv på 7500 så orkar den inte iväg! blir launch till nästa år för mig!!




johankihl wrote:Fortsätter med lite matematik

Motorn ger 666whp vid 1,5 bar.

Grundmotorn ger mao ungefär 666/250kpa=266whp (Verkar stämma riktigt bra)

En Borg Warner S475 klarar ungefär 920whp (Jimpas S50). Kompressordiagrammet säger att kompressorn blir relativt värdelös efter 2,6bar laddtryck.

266whp x 350kpa=931whp

Mao kommer turbon att bottna långt innan 3bar ladd är uppnått om naturens lagar stämmer.


Dina beräkningar stämmer min 475 palla inte mer än 1,7bar på min 3,2 då va den bottnad...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Christian.N wrote:
robbz wrote:
Christian.N wrote:Jag tänker inte bege mig in i eran diskution nu utan jag vill bara säga att denna bilen ger mig rysningar. Så grymt jävla läcker när det gäller allt!!!


Denna bil är porr! Ni är grymma som bygger som NI vill ha det!



/peace


tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar :) , sen om det funka är en annan femma......

-om en liten stund ska vi ut och provstarta besten för första gången efter renoveringen. ska bli kul, hoppas gudarna är med oss och giver oss oljetrycket åter...annars vettifan vad vi tar oss till :roll:

/mvh



Jag håller tummarna och har låst in Murphy här så länge :D


haha fan så fint, har haft en del strul med den tjommen hitills :lol: .....
-lås in han å släng nyckeln :wink:

fredde: åfan, men det skiljer mycket på e30 och e36....grymma bakvagnar på dom där kärrorna.....vi ska prova oss fram om vi så fan ska bygga en ny egen vagga ibak 8)

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

robbz wrote:
tack, jo det är lite roligare att prova egna saker och lösningar :) , sen om det funka är en annan femma......



/mvh
Jag var me där för några år sen. det kommer aaaaldrig att funka, så kan du inte göra, med mera... Jag är helt enkelt för korkad för att lyssna på alla andra. Vill själv kan själv. Annars utvecklas man ju inte.

Tummen upp för ditt bÿgge

Mvh Tommi
Saab?
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

nu ni grabbar 8) herren var med oss idag igen......nu har vi hämtat hem oljetrycket igen!!!!!! 4.5bar på tomgången igen :lol:
-räkna med WHP-körning snarast :lol:

Image

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Fasen vad härligt att se den mullra igen. Låter gudomligt :)

Lycka till vid bromsningen!

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Gallardo
Posts: 71
Joined: 02 Aug 2006, 21:50
Location: East Coast

Post by Gallardo »

Skönt att den är igång igen! Och fortsätt att göra det på erat sätt!

Man kan göra saker på två sätt, sitt eget och fel sätt :)
Small hustlin'
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

nice,skönt me oljetrycket.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Gud vad elak den låter riktigt mullrande o mörkt o dovt ljud. Kan inte bli bättre bilporr än så här :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

bullen! wrote:
robbz wrote:-förstår inte varför du hakar upp dig på vissa saker? att bilen enbart ska gå som strippbil osv...?
/mvh



jag hakar inte upp mig på det. jag ska själv inte använda min till något. den ska jag bara äga och tvätta.



LOL! ;)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Lauge
Posts: 171
Joined: 20 Nov 2005, 17:13
Location: Uppsala

Post by Lauge »

Fan så fint gosse!! Du vet vem du ska ringa när det gäller:)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Hoppas allt flyter på perfekt för er nästa gång. :D
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Oj oj vad det har spårat ur här. Nu lär alla bli lite trevligare innan vi måste börja att ge varningar och banna folk.

Lycka till på bromsningen!
lundqvist
Posts: 87
Joined: 11 Dec 2005, 15:59

Post by lundqvist »

måste bara säga att jag fattar inte riktigt varför nån klagar på att det körs på vanlig bensin

jag skulle hällre köra på bensin istället för e85 om jag kunde få den effekten som jag ville ha på det

sen behöver man ju inte ett lika herrejösses bränslesystem för bensin heller vilket ju kan va ett plus


personligen diggar jag den här bilen stenhårt :D
760t5 593whp
Carlee
Posts: 77
Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala

Post by Carlee »

Nu vill vi se mos :) Kör hårt!
Nobbe

Post by Nobbe »

Bara för att spinna vidare och dra diskutionen ytterligare ett snäpp:

Jag förstår verkligen inte, därför jag kommer ställa det här som en fråga som gärna så många som möjligt skriver sin kunskap om så jag förstår bättre.

Med PT88:an fick vi ju bara upp 0,6bar med. Då gav den 260whp.

Och enligt uträkningar så ger ju motorn mer än så i sugutförande nu,(266whp) borde det inte landat nånstans runt 425whp vid 0,6 bar?

(nu norpade jag dina uträkningar johankihl)

Maxladdet låg vid varvstoppet, inte mitt på eller nått sånt som skulle kunna vart förklaringen.

Kan det bli så med för stor turbo helt enkelt? Visar PBZ:as bänk på tok för mkt? Har nån någon bra förklaring vad som hände?

Det här är en seriös fråga, så kom med era teorier eller ren fakta om ni sitter på sån. Kommer läsa svaren även när kontot är raderat så att jag lär mig nått. Våran teori var helt fel, så nått nytt att gå på vill jag ha.

Tack på förhand!
MVH.
Post Reply