Page 155 of 192
Posted: 12 Nov 2009, 16:03
by Nippe
Nobbe wrote:Adde, vart har du hållit hus? Trodde nästan det hänt nått ett tag, typ att du satt inne el nått.
Du lär ju dyka över nån mekar kväll, vi behöver nån som kan snacka dit prylarna nu när Nippe är nere i Malmö.
Hörrö din stukade ringmuskel! Jag har förfan inte vart i Malmö... men jag har haft besök därifrån
Va för övrigt till Robbz igår en sväng och snackade dit lite prylar
eller snarare så att jag snacka å Robbz mecka
När ska du bromsa motorn på mjukglass då?
Posted: 13 Nov 2009, 15:05
by robbz
nu är den klar.
ska hänga på batteriladdaren så kanske det blir en uppstart mot kvällen, har en massa annat jag måste pyssla med under kvällen.
ventiljustering
nästan 10lit olja ville han ha
, får slå i nån liter till efteruppstart då filter osv har fyllts upp
färdig för uppstart
Posted: 13 Nov 2009, 15:17
by Voppe
Fan va kul. När blir bromsningen då?
Posted: 13 Nov 2009, 15:48
by BRUZZE
är det inte bögen att mecka med motorn när den sitter så längt bak?
Posted: 13 Nov 2009, 17:21
by robbz
Voppe wrote:Fan va kul. När blir bromsningen då?
och det tror du jag tänker gå ut med
,
-senast så skrev jag det samma dag och vips så var pbz:as lokaler lika välbefyllda som en amerikansk kyrka på en söndag.
denna gången är det locket på tills vi börjar bromsa. men det är inom en snar framtid iallafall, planen var att bromsa imorrn men jocke fick förhinder
bruzze: nej fan hur lungt som helst, både att ställa ventiler och byta stift...
/mvh
Posted: 13 Nov 2009, 21:55
by Voppe
Hehe jag får väl försöka tvinga ur dig det på jobbet på måndag då
Posted: 13 Nov 2009, 23:43
by Pimpolainen
fan vilket tempo!
...men ska du inte polera insug osv?
Posted: 14 Nov 2009, 02:10
by robbz
Voppe wrote:Hehe jag får väl försöka tvinga ur dig det på jobbet på måndag då
lycka till
pimpolainen: nej har toklessnat på att gnida å polera. blir nog kolfiber på den du......
-det första jag ska ägna mig åt denna vinter är min familj, sen ska jag försöka få ordning på huven så man slipper åka runt utan.
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 02:53
by Fear This
bra prios gubben!
även en gammal blötläpp som mej har börjat tänka på sånt
massa creds för att du inte tappar sugen.
mvh
Posted: 14 Nov 2009, 08:36
by Pitbull
Har du några bilder på dina lager? Skulle varit kul och se hur dom tog denna smällen!
Posted: 14 Nov 2009, 09:01
by Doktorn
Nobbe wrote:bullen! wrote:kollade ni individuell avgastemp så får man en bra fingervisning om hur bra insuget är väl?
säger minst lika mkt om inte mer hur kasst grenrör man har, så det ser jag inte som nån bra fingervisning, speciellt om alla rör inte är lika utformade.
Åjo, det ser man! Dom ska sitta precis efter porten! Sen ska man inte lita för mkt på dom när man bromsar med svep för dom hinner inte med.
Posted: 14 Nov 2009, 09:31
by Grefven
jag lät bli att diskutera vidare det då det ibland liknar religiös övertygelse om vad som är rätt och fel i denna tråden.
Posted: 14 Nov 2009, 10:48
by robbz
bullen! wrote:jag lät bli att diskutera vidare det då det ibland liknar religiös övertygelse om vad som är rätt och fel i denna tråden.
vad är det du undrar om? är du inte nöjd över resultatet som vi redan upnått?
-för övrigt är det ganska märkligt att inte många "stora" profiler på det här forumet har yttrat sig efter den första bromsningen, då det har klankats på det ena och det andra vad gäller det låga kompressionsförhållandet, portning av topp, utformning av insug, val av bränsle, val av bromsställe osv......?
för nuvarande är väl detta den starkaste m30:in på så här lågt laddtryck utan att behöva gå på med e-85?
-men det är väl som vanligt, bänken som ljuger
fear: tack så mycket
pitbull: jag la ju ut en bild på sid 138? du har nog missat det....
vad gäller insuget så är iallafall vi skitnöjda. och dom som var med på bromsningen kan intyga hur impad jocke mellberg var av insuget. han studerade det både en och två gånger, och menade att man kan inte bygga ett bättre utformat insug än så för att få ett jämt flöde.
-man behöver inte vara ett geni med studieskulder för att räkna ut att detta ger en bättre luftfördelning än jämförande limpmodell....
att flödet är bra genom hela systemet är bevisat, nu är målet inställt på 800whp på vanlig bensin. bör inte vara några problem med tanke på att vi har lite dryga 100whp kvar dit, och gott om laddtryck kvar att kunna gå på med (1.5bar).
-sen om det går det visar sig kanske nästa vecka
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 11:24
by E24
robbz wrote:blir nog kolfiber på den du
Jag röstar på kolfiber!! det kommer att bli skit snyggt!
Och lycka till med bromsningen! det kommer att bli gott om mos!
MVH
Posted: 14 Nov 2009, 11:30
by Grefven
jag är inte missnöjd med vad du åstadkommit. men har jag fel när jag säger att viss kritik rinner av dig (er) som vatten på en gås? att det ibland kan vara svårt att lyssna eller iaf så upplevs det nog så även om det kanske inte menas på det viset.
tror iaf att det är en av anledningarna att "stora" killar inte orkar med att kommentera längre.
bli inte upprörd nu. jag bara svarar vad jag tror.
Posted: 14 Nov 2009, 12:34
by robbz
E24 wrote:robbz wrote:blir nog kolfiber på den du
Jag röstar på kolfiber!! det kommer att bli skit snyggt!
Och lycka till med bromsningen! det kommer att bli gott om mos!
MVH
tack, jo jag tror att det får bli ngt sånt
bullen: ja du är iallafall ärlig och komenterar, det säger jag inget om.
-men jag har svårt att förstå vad du menar
?, syftar du på all kritik som vart då jag bestämde mig att den skulle bromsas hos pbz? i övrigt så har jag väl inte fått så mycket kritik förutom det jag skrev om tidigare, dvs kompressionsförhållande, utformning av insug och val av bränsle. och att den kritiken har runnit av som vatten i så fall beror ju på att vi kör vårat race, och inte lyssnar och gör som alla andra! och nu är det bevisat, att det går att få ur bra, om inte bättre(?) med pulver efter den här setupen....
-det var ju ett sånt ståhej om hur jag kunde välja att åka med 6.8:1 i komp? den är ju urstark på låga och vi är skitnöjda.....
-jag har inga problem att ta kritik då en sak som vi gjort är överbevisad att den inte funkar, inte om man blir nerhaglad innan det ens är beprövat. så är vi väl alla?
tycker för övrigt att det är klent att folk inte ens "orkar" skriva några rader, men när det ska klankas så går det fort. skitkonstigt.....
jag själv brukar försöka hålla mig att komentera andras ideer om jag inte är helt säker att det inte funkar, om man inte har provat samma sak själv....då kan det vara shysst att tipsa så att folk inte gör samma tabbe vilket kanske kan bli kostsamt osv.
hoppas du förstår vad jag menar bullen, nu ser iallafall vi fram emot att vi kan bromsa ur den ordentligt på vanlig bensin, och hur det än är så ger den skitmycket pulver vilket var målet när bygget en gång började.
/mvh
Posted: 14 Nov 2009, 12:45
by Grefven
nu gissar jag bara. men det är kanske sättet att svara på det som sägs mer än hur man valt att gå tillväga som är orsaken?
jag vet inte. det får de som låter bli att skriva här själva svara på egentligen.