Page 154 of 192

Posted: 10 Nov 2009, 07:12
by robbz
micke999 wrote:jobbar jocke heltid där nu eller?


nope, han kommer som på beställning om man säger så :wink:
/mvh

Posted: 10 Nov 2009, 08:24
by Nobbe
Va fan, trode du skulle va klar nu ;)

Btw, du lär nästan ha dubbelt så mkt effekt som Mr.P nu va?

Posted: 10 Nov 2009, 08:26
by Pitbull
Nobbe wrote:Va fan, trode du skulle va klar nu ;)

Btw, du lär nästan han dubbelt så mkt effekt som Mr.P nu va?


Mr P? Och det är? 8)

Posted: 10 Nov 2009, 09:25
by Nobbe
Pitbull wrote:
Nobbe wrote:Va fan, trode du skulle va klar nu ;)

Btw, du lär nästan han dubbelt så mkt effekt som Mr.P nu va?


Mr P? Och det är? 8)


Leif Pagrotsky, väldigt trevlig kille.

Vadårå?

Btw, 1½ månad till nyår, Lunda dragstrip 5 km från garaget. klart de blir körning iår :lol: :lol: :lol:

Posted: 10 Nov 2009, 09:34
by adde_z
Nobbe wrote:
Pitbull wrote:
Nobbe wrote:Va fan, trode du skulle va klar nu ;)

Btw, du lär nästan han dubbelt så mkt effekt som Mr.P nu va?


Mr P? Och det är? 8)


Leif Pagrotsky, väldigt trevlig kille.



HAHAHA

Posted: 10 Nov 2009, 09:47
by Nobbe
Adde, vart har du hållit hus? Trodde nästan det hänt nått ett tag, typ att du satt inne el nått.

Du lär ju dyka över nån mekar kväll, vi behöver nån som kan snacka dit prylarna nu när Nippe är nere i Malmö. ;) ;)

Posted: 10 Nov 2009, 10:33
by adde_z
Haha ja man kan ju lätt tro nått sånt lr hur ;)

Har ju vart jäkligt dåligt underrättad ang meck kvällar, får jag bara veta när så kan jag komma dit och mecka upp nått med truten....;)

Posted: 10 Nov 2009, 21:01
by 3riksson
Nobbe wrote:Du lär ju dyka över nån mekar kväll, vi behöver nån som kan snacka dit prylarna


fniss =)

Posted: 11 Nov 2009, 00:10
by robbz
ja nu j-vlar börjar det hända some shit.........
nu är hela turbosidan klar, sen har jag börjat med insugssidan och är väl klar till 50%....sen är det bara kabelhärvan och några vacuumslangar kvar 8) ......
-pratade även med arash idag ang slutgiltiga bromsningen, mycket lovande måste jag säga 8)

lite pics:
Image
gamla lagrena
Image
Image
Image
Image
Image
Image
insuget får ett nytt o-ringssnöre
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 11 Nov 2009, 00:40
by Brobbe
Fan, vad du ligger i!! :D
Snyggt jobbat!

Posted: 11 Nov 2009, 16:56
by nicke.t
plenumet ni byggt är bland de ballare man sett.

Posted: 11 Nov 2009, 17:06
by Fisåkare
Jag måste bara säga att jag e fan förälskad i ditt insug, syns verkligen att du tänkt mer en en gång på iden med ett väl fungerande insug, utan att behöva bygga en diffusor för att få ned lufthastigheten innan plenium. Snyggt jobb. :)

Vet inte om jag missat att det står någon stans, men vad var det som orsakade all olja på golvet vid bromsningen? Att det satt teflon i tryckgivaren har jag läst men orsaken till oljedrället må jag ha missat.

Klockrent bygge och skitkul med någon som inte gör som alla andra, de e ju bara döda fiskar som flyter med strömmen. :wink:

Lycka till med nya bromsningen nu, sitter och biter på naglarna så det smakar armbåge i hopp om maffigt med mos.

Mvh/ Tobbe P

Posted: 11 Nov 2009, 17:13
by Nobbe
Va avtappningsnippel på oljefilterhuset dom gängade ur sig. :o

Jo, insuget känns kanon, man får göra som robbz och jag brukar göra, köra lite yoga tills man hamnar "jag är luft" status och sen så faller det på plats hur luften vill beté sig på väg till och i plenumet.

Finns anledningar till varför det tex inte smalnar av nånstans, varför trattarna sitter en bit in i plenumet ist för dikt med gaveln osv.

Kan va helt fel utformat, nu är vi ju knappast några NASA snubbar, men det känns rätt.

Posted: 11 Nov 2009, 18:44
by Brobbe
Nobbe wrote:Kan va helt fel utformat, nu är vi ju knappast några NASA snubbar, men det känns rätt.

NASA´s farkoster känns som en Fiat Uno jämfört med den här raketen! :D

Posted: 11 Nov 2009, 19:16
by Grefven
kollade ni individuell avgastemp så får man en bra fingervisning om hur bra insuget är väl?

Posted: 11 Nov 2009, 19:40
by Nobbe
bullen! wrote:kollade ni individuell avgastemp så får man en bra fingervisning om hur bra insuget är väl?

säger minst lika mkt om inte mer hur kasst grenrör man har, så det ser jag inte som nån bra fingervisning, speciellt om alla rör inte är lika utformade.

Posted: 11 Nov 2009, 19:44
by robbz
brobbe: tack, går fort när man har nobbe till hjälp.

nicke: tack så mycket!!

fisåkare: jo jag gillar det med, och tydligen så funkar det rätt bra. det är ju bla en bidragande orsak att den gav 550hk på driven redan på 1bar..och med bensin dessutom :) .
-vad gäller oljeläckaget så är det precis som nobbe säger, och jocke tyckte helt klart att vi skulle avbryta eftersom det fattades 1 bar på tomgången :cry:

bullen: nej det mättes aldrig separat eftersom han saknar den utrustningen. den är dyr men arash kommer att investera i det till nästa vår/sommar.
-vad gäller tempen i piporna så har det inte helt och hållet med hur insuget är utformat, det har såklart betydelse men man får tänka på grenrörets utformning också. längden på piporna samt utformningen har stor betydelse, har man några pipor som går skapligt rakt ut från avgasporten så blir inte dom lika varma som ett rör som kanske har en tvär böjj direkt efter porten, och som senare kringlar sig ner till avgashuset.

men som jag tidigare skrev, 550hk på 1bar talar sitt tydliga språk...och man får även ha i åtanke om att det handlar om en gammal OHC 2-ventilsmotor.....det blir aldrig optimalt med 1kam :) .....
-så jag tror vi har hittat skapligt rätt iallafall, det man kan göra om man fortfarande inte är nöjd med slutresultatet är väl att resa kanalerna. det ska tydligen göra bra skillnad på karaktären.

nu ska jag ut och göra klart pärlan så man kan starta den imorrn :lol:
/mvh