Page 152 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 10:20
by Pimplaren
Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 10:25
by r.ivars
Pimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D
vart totalt 2000 spänn :)

r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 16:01
by danneeee
Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med :) gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 16:29
by Pimplaren
r.ivars wrote:
Pimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D
vart totalt 2000 spänn :)
Rätt okey ändå! ingen såndär bygg original o sen spb? :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 16:56
by r.ivars
danneeee wrote:Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med :) gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
det trodde jag först, men när det var slut i kärlet altså mot kopplingstappen så misstänker jag att det var det som hänt :)

ska kika över det imorn så man kan sladda lite mer :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 17:11
by r.ivars
liten update på gröningen, som jag jobbat lite grann med.

fälgar på

Image

halvtaskig spacer fram för att det ska fungera, manton har skickat nya som kommer i slutet av nästa vecka, sen får hon flytta hem till sitt nya hem :)

Image

Image

tror den blir något lägre med spis i fram med spisen i, men ska inte ha den slamad, allt ska se ut som att det används, och används hårt som fan dessutom :)

Image

Image

Image

Image

Image

min vita e36a får jag köra iväg till pressen på måndag, finns varken plats eller tid att hålla på med den.

Image

bromsledningar fixade och ABS:en urplockad efter lite velande, men det känns som rätt beslut!

Image

vart koppar rör eftersom det inte finns något "bolt-on" när man kör utan abs, borrade fästena i framvagnsbalken då jag inte vill ha några hål alls i den fina karossen.

Image

iövrigt har jag monterat ur motorhärvan och kopplat in lite el till lysen osv.

M3 turbo maskinen som hörde till bilen är såld till Åre trakterna där den kommer fullborda en svinfin e30 :)

Så vad jag nu söker är främst en S54B32 som ska ner i gröningen inför en regbesiktning, alternativt en S50 3.0 eller 3.2.

Eftersom jag inte har bråttom med det här projektet inväntar jag ett bra pris på spisen som ska till, så om någon vet någon som har lite brådis att bli av med en maskin och kan tänka sig 5 lök under marknadspris så kommer jag innan veckan är slut, så länge man inte är på något bilevent, dom är heliga! :D

Söker främst ihop med härva + box, eventuell EWS med nycklar och så :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 27 May 2012, 17:32
by r.ivars
här är rykaren jag hann med innan kopplingen vart spansk

http://youtu.be/m7Ov5xTKdNk" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 28 May 2012, 16:03
by r.ivars
någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?

Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!

Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 28 May 2012, 16:51
by erikjakan
r.ivars wrote:någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?

Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!

Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
Mantorp på fredag, dock ser vädret sådär ut

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 28 May 2012, 19:53
by r.ivars
kopplingen gick ej att lufta, något har hänt.. + att treflänsen mot hardyn fått sig en kyss..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 28 May 2012, 19:59
by Pimplaren
Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess :)

Bottnad hardy? hehe

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Posted: 28 May 2012, 21:25
by r.ivars
Pimplaren wrote:Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess :)

Bottnad hardy? hehe
Precis brukar ju vara lättluftat!

Det känns som att kopplingen gör vad den ska också. Antingen har lameller och skit smällt samman eller så har pilotlagret gått ?! Typ..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Posted: 31 May 2012, 08:30
by r.ivars
SMG låda M3 E46 ?

Jag råkade göra ett felköp som reservlåda till den vita och trolig låda att köra i gröna e36an.

Är detta bra eller dåligt?

Varför kör man inte SMG i racebilar? Håller inte? Inte lika kul att köra? Blir struligt när det kommer effekt?

Sen till frågan som rör min vita, kan man ta bort allt jox ifrån SMG systemet och hänga på mitt vanliga länkage?

Är utväxlingen annorlunda?

Många frågor men nån kanske har något svar, annars lär jag hitta det med ett par nätters googling :mrgreen:

jag har inte riktigt tyckt det var kul att köra manuellt sedan jag hade ZF... ÄN.. Får se när man vänjer sig mer med den här GETRAGEN som är trög och fel i utväxling för tillfället.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Posted: 31 May 2012, 09:39
by moonzhine
det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Posted: 31 May 2012, 13:59
by r.ivars
moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)
aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..

Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Posted: 31 May 2012, 14:30
by Napstar
Min e46 låda är en ombyggt smg till man av Mobimech! fördelen med att köpa en smg är att de inte vart några illa missväxlingar ;)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Posted: 31 May 2012, 14:57
by erikjakan
r.ivars wrote:
moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)
aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..

Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu :)

Det är exakt samma låda som manuell, förutom neutralstoppet i spaken som saknas på smg.

Allt annat e lika