Page 152 of 192
Posted: 31 Oct 2009, 09:17
by Anders Elenius
tråkigt med ras, hoppas ni får ordning på grejerna snart...
Vad kör ni med för olja?
Posted: 31 Oct 2009, 09:37
by hellhaunter
Det kan inte vara så att det endast är oljetryckregleringen som spökar iom att du endast får 3 bar när du varavade den , är det lagrena så brukar man väl vanligt vist få upp tryck när man varvar ( om inte ramlagrena är totalskrot )
Blir i vart fall intressant å se vad som fuckat sig.
Posted: 31 Oct 2009, 10:10
by johankihl
Doktorn: Varnar för att sätta tryckgivare över relä för att bryta tändningen. Borlänge Per som åker dragracing med Volvo körde så en period. Han hade problem med att reläerna inte var tillräckligt pålitliga och glappade med följd att han trodde att motorn misstände. Efter att den idén kastades i soptunnan fungerade hans motor riktigt bra.
Nobbe: Din idé med en stor lampa eller summer är riktigt smart. Tyvärr är det ju inte lika kul med en lampa i ansiktet eller en summer som brölar varje gång man vrider på tändningen.
Posted: 31 Oct 2009, 10:12
by Bmwandreas
Koppla så bara lampan kan lysa över 500 rpm genom sprutet. Då slippe du att den lyser när tändningen är på
Posted: 31 Oct 2009, 10:59
by adde_z
När börjar aktiviteterna idag då?
Posted: 31 Oct 2009, 12:36
by nicke.t
bilderna funka förut för mej men inte nu.mvh
Posted: 31 Oct 2009, 17:48
by robbz
adde_z wrote:När börjar aktiviteterna idag då?
vi brukar köra igång efter 22.....
bilderna funkar såklart inte då det står "bandwidth exceeded"
om nån vecka igen så funkar dom, det är så när man länkar från en gratissida och det är många som tittar på dom.
/mvh
Posted: 31 Oct 2009, 19:53
by ToTTeN
även jag sitter med spänning och hoppas att det inte var något allvaligt.
Posted: 01 Nov 2009, 11:04
by robbz
igår fick jag hjälp av nobbe och linus att riva ur motorn, tack!!!
-men än så länge har vi inte hittat nåt som kan har orsakat att vi tappat oljetryck. allt ser fortfarande nytt ut.
ska fortsätta att felsöka idag.
/mvh
Posted: 01 Nov 2009, 11:57
by peppe
Det är ett bra tecken, iaf för börsen
Posted: 01 Nov 2009, 15:16
by Nobbe
Gick ju rätt smidigt att ta ur rovan den här gången! Mkt tack vare att grenröret gick att ta bort separat.
Alla vätskor såg tokfina ut!
Var nog inte helt obefogat att vi inte var oroliga för att nått hade repats/nötts iaf.
Posted: 01 Nov 2009, 15:45
by peppe
Då hade ni mer tur än jag.
Rödlampade några sek. på tävligen i Uppsala, och sedan hemma på gården vid varmkörning (bror dock tok snabb på stänga av).
Blir nya ramlager, vevlager och med en jävla tur har veven klarat sig så man kan polera till den.
Men så är racing livet ibland antar jag, om man måste kurva så oljan inte är i tråget för att vinna, så blir väl motor skadorna knappast mildare än så här.
Såg dock grymt bra ut med tanke på hur mycket spö den fått, inga tecken på luft i oljan heller, så det känns bra.
Jävla ot det vart här då, men problemen var ju ganska lika
Posted: 01 Nov 2009, 22:05
by Viper89
Ska lägga upp lite bilder men ja e ju så jävla lat så jag har inte redigerat dom än =)
Posted: 02 Nov 2009, 14:19
by robbz
ja igår kollade vi över motorn och alla lager och oljepumpen, allt såg fräsht ut så den har verkligen klarat sig bra som det verkar.
-däremot så satt det en hel del gegga i form av gängtejp inkluddat i oljetrycksgivaren
.....
väldigt skummt att det hände i samma veva som vi sköt ut oljan på golvet.....men vi hittar ingen annan anledning till varför det blev som det blev med oljetrycket. så i veckan åker maskinen ihop så kanske det blir uppstart till helgen igen.
jocke: du lär ju fan dunka ut lite bilder på bromsningen
/mvh
Posted: 02 Nov 2009, 15:33
by Nicke Blom
kollade ni inte givaren först?
jaja lite gängtejp va väl ingen större skada
Posted: 02 Nov 2009, 20:37
by robbz
Nicke Blom wrote:kollade ni inte givaren först?
jaja lite gängtejp va väl ingen större skada
nej men efter omständigheterna så var det inte givaren det första vi tänkte på. sprittnya autometergrejer i kombination med det som hände under bromsningen så var vi helt säkra på att oljepumpen pumpat luft vilket brukar resultera i havererade lager som följd.
-men nu har vi öppnat motorn och allt ser ok ut, det kan vara skönt det med att veta då vi trots allt bromsade bilen i 10h.....så nu blir det re-match inom kort, jocke är redan förvarnad och bänken står redo hos pbz
/mvh
Posted: 02 Nov 2009, 20:40
by Grefven
mosa på han så hårt du kan nu!
jag är riktigt nyfiken på hur ett sånt lågt kompförhållande är på lägre varv och innan laddet börjar komma ordentligt.