ett par veckor är förbi igen, och det har varit en mycket stark MAJ säsong! Sjukt mycket åka och förbannat kul har det varit änsålänge
tar uppdateringen tillbaks lite grann då bilen stod lastad och klar inför EDPS Emmaboda 2012
kärrorna fick spendera en natt under samma tak, visserligen bara 2 timmar eftersom 6 timmar bilfärd väntade....
vi fräste från stan 2:30
Larsson, Emme, JohnE, jag och bryden! Alla i en 1-serie... hmm....
Jag byter gärna 1-serien (får dra 1430) mot en 5-serie innan emmaboda 2013
i oskarshamn för det klassiska pitstopet!
har alltid velat ha en Elvisplatta! Vilken sjujävla FAIL det blev när det gick upp för mig att det var nåt jävla helvetes förbannade tributeband, det kom smygande liksom, vafan elvis är ju skit, har man varit full varenda gång man lyssnat på elvis, eller har det något med atmosfären kring raggarbilar kombinerat med musiken som gjort den bra? Tur det inte var på hemresan när man varit vaken 48timmar, då hade rävarna fått ducka!
väl framme
ett par repor avverkade, utan större succe, taskigt grepp och börjar succesivt peta i växlarna snabbare...
inför sista repan kändes det som att det var dags för att fälla i växlarna snabbt vilket gick kanon! Men greppet hänger inte med... Ska meditera in tanken om att fullgasväxla inför nästa strippevent och se ifall det håller, greppar och kanske går skitbra... Känns som att med årets setup har jag inget val, alternativt att det kan vara nyckeln till 8orna.
En bild ifrån tommy naucler
lång resa!!!
sen är vi framme i helgens bravader... Mina nya gatfälgar kom på morgonkvisten kl 8:15, direkt ifrån värmland
montering och avfärd mot bmws of sweden meet i eskilstuna!
lite nervöst igenom stan med 1m 3.5" pipa ifrån turbo riktad rakt mot örnarnas näste...
flöt på fint, saknas dock AC..
tills vi kom till kvicksund, med årets poliskontroll med besiktningsbuss och hela köret... först höll dom på att missa mig men åkte efter med polisbil för att hämta in mig... Hade det inte varit för trafik och sånt (teoretisk broöppning) hade man nog ovetande kunnat råka slippa hela kalaset. Men det gick relativt bra endå...
Är den schysst i övrigt den här? Ptja, nä...
nya fälgarna sitter dock som fläskläppar, ser riktigt racigt ut!!
Sen for vi till träffen (med trailer) och la en så lång rökare jag fick (fram till startlinjen på en liten gocartbana där nån kabel låg gömd) sen tänkte jag dra på lite häng också men kopplingshydrauliken felade ur... Låter mer avancerat än det var, förklaringen är att jag har ett litet läckage i slavcylindern (tilton som sitter i sprängkåpan på axeln) så just precis då efter jag dumpat kopplingen på 4an, en gång utan ladd, och en gång med ladd för att få fräs på hjulen så gick det inte att koppla ur längre..
Den här lådan har imponerat på mig ordentligt änsålänge
Tror jag behöver smörja mitt short-shift länkage inför nästa dragraceevent för att se vad den klarar av på riktigt