Page 16 of 39
Re: 635csi turbo!
Posted: 30 Dec 2012, 22:51
by Fernis1
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 00:37
by Oberland
Hehe
Grattis med oppstart! Ser og høres veldig bra ut
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 01:19
by lelleal
lät fint !!
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 01:23
by r.ivars
grattis till uppstart
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 10:06
by erikjakan
Tackar tackar!
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 10:39
by Fernis1
Ikväll jävlar va det ska skjutar raketer och skit at casa del jakana
635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 10:48
by Magnaten
Fernis1 wrote:Ikväll jävlar va det ska skjutar raketer och skit at casa del jakana
Thats what we do at jake's mountain
Re: 635csi turbo!
Posted: 31 Dec 2012, 11:24
by erikjakan
Magnaten wrote:Tror ärligt att det kommer suga med csl-style fälgar på sån bil.
Nu köper du wressels bbs centrumbultshjul pronto om du inte vill vakna till dieselrök varje morgon
Skummade igenom tråden och hittade detta grova påhopp...
Det är BMW 1M orignalfälgar, jag skulle aldrig montera nån form av replica till hjul!
635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 31 Dec 2012, 11:27
by Magnaten
Ber allra ödmjukast om ursäkt å kryper tillbaka under stenen igen
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 31 Dec 2012, 11:42
by Fernis1
Magnaten wrote:Ber allra ödmjukast om ursäkt å kryper tillbaka under stenen igen
Hahaha
fan jag och erik var lagom sugna igår på att ta en provtur med 635an men han tog förnuftet till sig och vi sket i det då han endast hade sommardäck och inga bromsar
635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 31 Dec 2012, 11:45
by Magnaten
Går väl att sätta ut foten när man ska bromsa, den pojken har väl aldrig haft nå omdöme ändåså
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 31 Dec 2012, 14:39
by daniel-635
Eftersom Sävarturbo ligger nere för tillfället svarar jag här istället...
På min bil går det breda stiftet på Tempgivaren till Pin-4 på kontakten i säkringsboxen.
Det bekräftas även av denna jag hittade på e30.de
Jag antar att det smala stiftet är en form av termokontakt för en lampa, eller om det ska dra mätaren i botten vid en viss temperatur ?
(Vissa BMW har iallafall en lampa bakom det röda fältet i tempmätaren)
Min 528a har inte denna givaren, och av de 8st ! olika givare jag hade hemma vart bara den på 635an av denna modellen.
Hoppas du får ordning på tempmätaren, men det kan ju även vara minnesbatterierna i instrumentet som bråkar, det brukar ta Temp, Varvtal och förbrukningsmätare.
Grattis till Uppstarten !
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 31 Dec 2012, 15:36
by erikjakan
Tack Daniel!
Den hoppade igång när jag varmkörde maskin nyss!
Tack för hjälpen!
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 01 Jan 2013, 13:16
by erikjakan
Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 01 Jan 2013, 15:08
by AGranlund
erikjakan wrote:Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
detta systemet är skit skumt! är ju samma på e28an, ja kommer inte riktigt inte riktigt ihåg nu hur det är man ska göra men ja vet iaf att det ska stiga i behållaren när man pumpar på pedalen. ska ta reda på detta så återkommer ja
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 01 Jan 2013, 15:52
by erikjakan
Problemet löst!
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Posted: 01 Jan 2013, 16:32
by Robin Olivi
Skönt när det löser sig enkelt. Grattis till uppstarten också.