Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bäckis wrote:Peppe och du har lika kammar tom! Skulle tippa att hans stora HX50 är det som gör största skillnaden, sen har ju Patriks maskin gått ett helt år före detta.
Ja förmodligen är de så men i respons tar han mig aldrig, är fan grymt nöjd med aggregatet alltså, vill helt inte byta ut de mot ett större.
Men har jag fattat de rätt om jag tror att ett större agg ger mer effekt vid samma ladd som ett mindre pga av mer mängd luft, eller är jag ute och cyklar?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Jag tycker att det är coolt att lagga mellan växlarna för att sedan skita ned sig då det blir tryck.
Skämt åsido, det lär vara det som skiljer våra maskiner åt.
Jag och Mattias ska exprimentera lite med laddtryckstyrning senare i höst eller till våren, bör gå att styra upp det rätt fint. Kör bara fjäder tryck nu samt boost för att öppna WG'n.
Den är ändå rätt lättstartad mitt agg, något rätt lär ni ha gjort då ni gjorde grenröret Bäckis Om det nu inte är min "eminenta" wg lösning som i hästväg chefar, men det lär vara åt det motsatta hållet.
Skämt åsido, det lär vara det som skiljer våra maskiner åt.
Jag och Mattias ska exprimentera lite med laddtryckstyrning senare i höst eller till våren, bör gå att styra upp det rätt fint. Kör bara fjäder tryck nu samt boost för att öppna WG'n.
Den är ändå rätt lättstartad mitt agg, något rätt lär ni ha gjort då ni gjorde grenröret Bäckis Om det nu inte är min "eminenta" wg lösning som i hästväg chefar, men det lär vara åt det motsatta hållet.
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Hehe... härligt, de flyttar ju på sig riktigt bra...
MEN, Speakern, kom o hjälp mig någon... När han började immitera bilen då var jag tvungen o stänga av ljudet
MEN, Speakern, kom o hjälp mig någon... När han började immitera bilen då var jag tvungen o stänga av ljudet
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 51
- Joined: 24 Nov 2005, 18:28
- Location: långsta
Händer inte mycke här, förutom att jag monterat en short shift från PPF som funkar bra och kortade ner slagen ganska mycke, de enda som krånglar med de är att de är svårt att få i backen oftast får man hålla i den, men ska försöka fixa de i veckan.
Gaswiren har gått av också så jag ska försöka hitta en skruvnippel till den.
Hade velat köra på tullinge i helgen men efter helgens Långsta Open så såg jag till min besvikelse att korden är framme på slicksen, och de känns meningslöst att åka till tullinge utan slicks, så tyvärr vart de ingen tia med bilen i år
Långsta Open gick väll så dåligt de kunnde gå för min del alla fall, men jag försökte ju ändå, åkte ur i första repan, var ovanligt halt med slicksen tyckte jag men så ju förklaringen till de när man kom hem, spann ettan, tvåan och trean, då är de svårt att göra nått.
Föresten om nån har ett slut slicks eller två som dom vill bli av med så hör av er till mig, bara dom håller luften så duger dom, gärna 26x10-15 ska inte köra på dom bara använda och måtta med, kan eventuellt betala en liten slant för dom.
MVH Patrik
Gaswiren har gått av också så jag ska försöka hitta en skruvnippel till den.
Hade velat köra på tullinge i helgen men efter helgens Långsta Open så såg jag till min besvikelse att korden är framme på slicksen, och de känns meningslöst att åka till tullinge utan slicks, så tyvärr vart de ingen tia med bilen i år
Långsta Open gick väll så dåligt de kunnde gå för min del alla fall, men jag försökte ju ändå, åkte ur i första repan, var ovanligt halt med slicksen tyckte jag men så ju förklaringen till de när man kom hem, spann ettan, tvåan och trean, då är de svårt att göra nått.
Föresten om nån har ett slut slicks eller två som dom vill bli av med så hör av er till mig, bara dom håller luften så duger dom, gärna 26x10-15 ska inte köra på dom bara använda och måtta med, kan eventuellt betala en liten slant för dom.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Hej Pecka här e din repa från
långstacupen http://www.youtube.com/watch?v=HCnjr3Ys8aU
Du får la skaffa sån där lunchkontroll du me.
piska inte du den där volvon förr året?
Mvh
långstacupen http://www.youtube.com/watch?v=HCnjr3Ys8aU
Du får la skaffa sån där lunchkontroll du me.
piska inte du den där volvon förr året?
Mvh
Tack för filmen, jag har kört ifrån han i år men då hade han r-däck tror jag och då var de inga problem, men nu hade han stora slicks
Jag har lanch men tyckte inte de var lönt att använda den då de var så jävla halt spann nästan hela trean ut.
MVH Patrik
Jag har lanch men tyckte inte de var lönt att använda den då de var så jävla halt spann nästan hela trean ut.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Håenström wrote:Händer här då.
Ryck upp dej nu,vi vill ju se bmwn nästa sommar me.
Händer inget just nu, bilen står inte ens i garaget, ska städa innan jag tar in den, men jag hatar å städa så de går lite segt. Sen beror allt som vanligt på pengar, behövs en del om jag ska göra nått.
Och de blir inge åka av nästa sommar om de inte blivit nå mer effekt, då kan den lika gärna stå.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
-
- Posts: 51
- Joined: 24 Nov 2005, 18:28
- Location: långsta