Page 16 of 19

Posted: 05 Jun 2008, 22:04
by bmw_pelle
Hehe, de lär ju höras en bit mitt i natten.

Jå nu e den klar för långnäs. Känns lite konstigt att den e klar flera dar i förväg :)

Ska fixa lite smått å gott imorgon bara.

Posted: 07 Jun 2008, 19:18
by AT
DÄR SATT DEN !!!!!!! :D Grattis till TIAN Pelle . / AT

Posted: 08 Jun 2008, 13:04
by bmw_pelle
Hehe, tackar tackar.

Blev grymt förvånad över att den satt i första repan med omtagning på 3:an och skjutit lös ett tryckrör före mål. 10.97@182 km/h.

Snabbaste tiden blev 10.68@197km/h tror ja de va!

Men vars fan är slutfarten??? typ 205km/h som snabbast tror jag.

Nu blir de E85, mera tändning och mera ladd :twisted:

Posted: 08 Jun 2008, 13:22
by Bmwandreas
Bra tid med så låg slutfart! Vad hade du för 60-fot?

Posted: 08 Jun 2008, 13:26
by flp
han körde kring 1.60 i 60fot har ja för mig. bästa är väl 1.59 (förra året).
bara att säga grattis :)

MVH Micke

Posted: 08 Jun 2008, 19:51
by Bäckis
Med en 60 fot därikring finns det bara en förklaring, och det är att motorn tappar kraft en bit ut på banan.

Vad hade du för 201m hastighet?

Posted: 09 Jun 2008, 07:25
by bmw_pelle
Hade 1.61 i 60 fot i flera repor.

Hade ställt ner tändningen lite för att safea då ja höjt kompet och fortfarande körde på bf98.

Nu har ja tänkt börja tanka E85 å få mappa lite.

Hade ju tänkt åka ner till er A&A och få bromsa och mappa lite E85 :)

Får se om man har råd, tid och om ni har tid vill säga!

Posted: 09 Jun 2008, 22:09
by HULTA
grattis till 10an, den känslan sitter kvar länge :D

mvh

Posted: 10 Jun 2008, 09:17
by bmw_pelle
Tackar tackar, jag hoppas den gör det!

Men nu börjar ju jakten på 9:an hehe :)

Posted: 02 Aug 2008, 19:34
by bmw_pelle
Jaha, var och körde konbana idag å efter ett tag så gav lådan upp på 3:ans växel, samma som förra gången. Alla andra växlar funkar dock fint :)

Nu blir det lite kittning för sista drag tävligen för i år.

Posted: 27 Aug 2008, 20:29
by Chrille
Hörrö Pelle..
När du hade mitt grenrör och wastegate hur gjorde du med wastegate utblåset...

Fick ju med en liten stump av dig och tänkte bygga vidare på den med det är ju trångt som fan med däcket.

Hur hade du det?


Man ser ju inte på bilden var det tar vägen sen:
Image

Posted: 27 Aug 2008, 21:18
by flp
Chrille: den slutade just under batterilådan. så den tog vägen ut i luften typ.

får nog finfrämmande till pite i helgen, lät som att pelles bil skulle få sig en liten mappning på e85. får se om de blir nå mer snyt till hösttävlingen som går av stapeln på lördag.

MVH Micke

Posted: 27 Aug 2008, 21:22
by Chrille
flp wrote:Chrille: den slutade just under batterilådan. så den tog vägen ut i luften typ.
Den har alltså inte varit längre än vad den var när jag fick den?

Inga värmerproblem med däcket? Eller oförbränd soppa vid varvtoppsåka som ville elda upp bilen?

Posted: 27 Aug 2008, 21:55
by Mattias Sandgren
Chrille wrote:Eller oförbränd soppa vid varvtoppsåka som ville elda upp bilen?
Är bara ett problem om man klipper gnistan, men ej bränslet vid varvstopp. Har man ett vettigt styrsystem kan man välja hur det ska gå till. Att klippa gnistan på motorer med vippor (M20) brukar vara en dålig idé.

Får se hur Pelles maskin beter sig till helgen, tänkte se vad den går för. :)

Posted: 29 Aug 2008, 12:38
by bmw_pelle
Chrille: Den har bara varit så kort. Har då aldrig haft problem med nånting. kör samma setup nu så :)

Posted: 29 Aug 2008, 12:40
by bmw_pelle
Ja hoppas man får upp top speeden lite. Hade vari smutt me en låg 10:a :) .

Har kollat runt lite på shra luleås sida å ja ser då inte att de är nå prova på klass. Mysko!

Posted: 29 Aug 2008, 13:09
by DWR
Hej Pelle. Hittade det här på länken inbjudan på deras sida, bläddra längst ner på Inbjudan..

Lycka till nu med nian :D

Anmälan och tilläggsregler 2008
www.shralulea.se www.pitedragway.se
Version: 1,0 2008-08-08
Autumn Championship #13 / 30-31 augusti 2008
Testa din bil på strippen:
Under Autumn Championship får du chansen att testa bilen på 402
meter under säkra och lagliga förhållanden, både på lördag och
söndag.
Följande gäller vid ”Testa din bil på strippen”:
- Hjälm skall användas.
- Inga lösa föremål får finnas i bilen.
- Säkerhetsbälte skall användas.
- Alla rutor skall vara stängda.
- Föraren måste vara klädd med heltäckande, icke antändbara kläder, t.ex. bomullskläder.
- Föraren ska ha skinnhandskar samt skor på sig vid körningen.
- Medlemskap i SBF-ansluten klubb erfordras. Medlemskap i SHRA-Luleå ingår för Dig som inte
redan är medlem i någon klubb.
- Bilen ska vara skattad, försäkrad samt godkänd av Svensk Bilprovning.
- Samtliga fordon måste ha nummerskylt (med korrekt chassinummer).
- Skattekvitto och besiktningsprotokoll ska medtagas.
- All körning på banan sker på egen risk.
- Inga passagerare får åka med.
Däck:
I samtliga klasser gäller mönstrade och DOT- eller E-märkta däck. Rätt däck ska var monterat när du
besiktigar fordonet. För framhjulsdrift är maxbredden på slitytan 10,5 " DOT vilket motsvarar 270 mm.
För samtliga bilar gäller det dock att bilen går att styra, utan att däcken slår i, se SBF: s reglemente.
Cab:
Alla cabrioleter eller andra bilar utan originalmonterat tak eller motsvarande i plåt skall, oavsett tid, ha
skyddsbåge.
Tidsbegränsningar:
Går bilen snabbare än 11,00 sek måste den vara utrustad med skyddsbåge.
Skulle den gå 9,99 sek eller snabbare är det fullt dragracingreglemente som gäller.
Anmälan:
Online på www.tsds.se, senast 25/8 eller anmäl dig i sekretariatet på lördag mellan 08:00-11.30
Anmälningsavgift 300 kr inbetalas online eller kontant om anmälan sker direkt i sekretariatet.
Säkerhetskontroll av bilen och utrustningen kommer att genomföras.
(Uppfyller ej bilen eller utrustningen säkerhetskraven tillåts du ej köra)