Page 16 of 19
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 04 Apr 2011, 21:54
by Nisse Järnet
Samma grenrör?
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 04 Apr 2011, 21:57
by suprated
Nisse Järnet wrote:Samma grenrör?
Yes det e samma grenrör. Men har vatt 2 helt olika turbos, på 2 st helt olika motorer o den har peakat på exakt samma varv (5800)
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 05:50
by Nicke Blom
Det är inte så att du har ventilflyt?
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 07:24
by suprated
Nicke Blom wrote:Det är inte så att du har ventilflyt?
Har vatt 2 st motorer i bilen och hade exakt samma problem. Och i den nya motorn sitter ppfs ytterfjäderkitt och andra kammar. Mvh ted
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 10:42
by Joachim
Ni har säkert kollat, men det är inte nåt i mappen som gör at den backar av på tändningen? Knock-correction eller liknande?
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 11:19
by robbz
hur är det med bränslet? har ni kollat om trycket dippar där kurvan peakar?
/mvh
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 11:22
by Bmwandreas
Japp. Och det spelar ingen roll hur mycket effekt man kör heller..
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 19:12
by Jørg1e30
montera vipec
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 19:13
by Jørg1e30
montera vipec
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 19:21
by suprated
Jørg1e30 wrote:montera vipec
Har funderat på det. Men ska testa ny härva först
mvh ted
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 20:37
by robbz
Jørg1e30 wrote:montera vipec
felet sitter ju inte i sprutet...dom har ju testat med en annan ecu.....
sm4 är inga dåliga grejjer!
det kan inte vara någe knas med din utväxling, att det är angivet fel i bromsbänken?
-bara en tanke.....
/mvh
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 20:43
by Bmwandreas
Nja det har jag nog koll på:)
Det kan vara 60-2 hjulet, inte första gången det strulat med Autronic. Jag skulle byggt om till 3 kuggars direkt..
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 21:16
by Marco Garver
Bmwandreas wrote:Nja det har jag nog koll på:)
Det kan vara 60-2 hjulet, inte första gången det strulat med Autronic. Jag skulle byggt om till 3 kuggars direkt..
Har detta varit problem även på SM4? Samt vid så pass låga varvtal.
/M
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 21:23
by robbz
Bmwandreas wrote:Nja det har jag nog koll på:)
Det kan vara 60-2 hjulet, inte första gången det strulat med Autronic. Jag skulle byggt om till 3 kuggars direkt..
jo det tror jag säkert, ville bara brainstorma lite...=)
var det lika trigger på den förra motorn dvs 60-2? isf så här det ju högtid till att göra om till 3kuggars!
/mvh
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 21:40
by Bmwandreas
Marco Garver wrote:Bmwandreas wrote:Nja det har jag nog koll på:)
Det kan vara 60-2 hjulet, inte första gången det strulat med Autronic. Jag skulle byggt om till 3 kuggars direkt..
Har detta varit problem även på SM4? Samt vid så pass låga varvtal.
/M
Japp det har varit väldiga problem med 60-2, det var därför vi började leta efter ett nytt sprut att sälja.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 21:40
by Bmwandreas
robbz wrote:Bmwandreas wrote:Nja det har jag nog koll på:)
Det kan vara 60-2 hjulet, inte första gången det strulat med Autronic. Jag skulle byggt om till 3 kuggars direkt..
jo det tror jag säkert, ville bara brainstorma lite...=)
var det lika trigger på den förra motorn dvs 60-2? isf så här det ju högtid till att göra om till 3kuggars!
/mvh
Mm 60-2 på båda.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 05 Apr 2011, 22:11
by pelko
Vad är det som orsakar fel med 60-2?