Räcker det med att bara byta ut denna del ? Eller måste man byta ut den stora svarta saken med som sitter fast på cylindern ? Är det en vakumm station eller nått ? Kommer inte på namnet på den bara Har hittat några m3 3.0 Huvudcylindrar. Så förhoppningsvis så hänger väl en sådan m3 pryl med lite större bromsar ? Lär väl ha lite mera slaglängd med tanke på att det är bra mkt större bromsar på en m3 orginal än en 320 i
moonzhine wrote:ja det räcker om du byter cylindern,servon är lika på alla e36or.. Jag testa med en mindre cylinder på m3an först men de funka dåligt med 6-kolvs ok..
Just ja Servon hette det
Ja, det är väl lika bra att smacka på en ordentlig cylinder så slipper man alla problem när allt annat funkar på bilen
Fadi : Vilken ska jag ta som är Bolt on på min bil ? Nån du vet om ?
Tjoppp. Jag vet en grej när jag höll på. Fick gå igenom en jäkla procedur faktiskt. bytte 2 huvudcylindrar då jag lyckades få tag i kassa.eller om jag tog sönder dom själv pga att ha pumpat dom i botten pga saker som skadar tätningarna? hur som helst. lufta som en idiot .ut o bromsade som en idiot på grusväg så absen fick jobba lite.sen lufta o sen köra samma sak igen. Då fick jag ordning på det. det var en helvete innan luften försvann.
Loordan wrote:Tjoppp. Jag vet en grej när jag höll på. Fick gå igenom en jäkla procedur faktiskt. bytte 2 huvudcylindrar då jag lyckades få tag i kassa.eller om jag tog sönder dom själv pga att ha pumpat dom i botten pga saker som skadar tätningarna? hur som helst. lufta som en idiot .ut o bromsade som en idiot på grusväg så absen fick jobba lite.sen lufta o sen köra samma sak igen. Då fick jag ordning på det. det var en helvete innan luften försvann.
Jo det låter ju som en ide men i mitt fall så tar ju bromsarna eller pedalen i botten.. Så vågar inte ut och bromsa ....
Nån som vet vilken 7 serie cylinder man kan byta till som är bolt on ? E32 eller e38 och årsmodell som passar E36 ?
Vore guld att veta det så jag får bukt med problemet !
Fy fan vad skönt.. Ligger som ett strykjärn på vägen. Bromsarna behöver luftas grovt eller så byter vi huvudcylindern. Vi får se vad domen blir på måndag då bilenb ska få ny vindruta justering av handbroms i rullar och lite små justeringar på lysen osv till besiktning,
Fan 325 motorn låter iaf lite vasst nu med " Sportavgaset " på för besiktning Bara jaga tider på SBP efter den blivit inlämnad och hoppas på det bästa...
Bromsarna behövde en redig luftning sen funkade dom kalas.. Och vilket bett dom har med endast orginal beläggen
Sen skulle den ju besiktas.. Jo tjena sa besiktningsmannen. Vart finns det intyg på allt ? Hmm öhh . Pizza som besiktade den löste det som tur var . Nästa år måste jag regga den som ombyggtfordon så slipper man problemet ! Känns bäst så !
Nu är den iaf besiktad. Ska rullas in i garaget där den står nu. Sen så ska orginal prylarna ner. Turbosakerna upp och lite små saker. Sen ska den få en polering av en kompis som håller på med sånt.
Passade på att tvätta den nu efter ca 2 år. Men den är rätt fin utan polering med så det blir nog skitfint med en !
Bjuder på en bild med. Monterade på nya m3 diffusern bak oxå. Blev fint
Pizza vet det svaret bättre säkert men vad jag vet på bromsar, och lite annat.. Enligt sbp så får man ju inte byta nånting.. Vi får se om man orkar besikta den nästa år !