Page 16 of 18
Posted: 21 Sep 2006, 20:47
by tobbe tlrecond
händer det nåt! eller är det bara skitsnack i tråden.
Posted: 21 Sep 2006, 22:27
by Fisåkare
tobbe tlrecond wrote:händer det nåt! eller är det bara skitsnack i tråden.
Jahaja! Nu e vi två Tobbar som undrar
.
Kom du aldrig ner till garaget? Eller Har du sladdat av vägen? Eller har du blivit haffad av Tusse Batong? Eller glömde du helt enkelt bort att ringa.
Eller blev du så exalterad av att bilen gick såååå in i h****e med den lilla justeringen, att du fortfarande e ute och tokgasar, å inte kan sluta förens soppan e slut
. Aja, hör av dej nu å berätta.
// Tobbe P
Posted: 21 Sep 2006, 22:44
by Fisåkare
Jo just de ja!!! Jag kom plötsligt att tänka på vad du sa att du gjorde,
när du skulle ställa in kammen.
Om ja kommer ihåg rätt så sa du, att du ställt moroten i OT och sedan ställt å måttat in kammen på 6ans cyl?????????????????????
Tänkte inte på de då men nu när jag tänker efter så.... Nääää... Va f*n!
Det är ju för bövelen 1ans insugsventil du ska ställa den efter
.
Ujujuj....
Men WTF. de kan ju bara bli bättre, eller hur.
// Tobbe P
PS. Inte konstigt att du tyckte att den boggade i starten.
Posted: 22 Sep 2006, 07:03
by tobbe tlrecond
Fisåkare wrote:Jo just de ja!!! Jag kom plötsligt att tänka på vad du sa att du gjorde,
när du skulle ställa in kammen.
Om ja kommer ihåg rätt så sa du, att du ställt moroten i OT och sedan ställt å måttat in kammen på 6ans cyl?????????????????????
Tänkte inte på de då men nu när jag tänker efter så.... Nääää... Va f*n!
Det är ju för bövelen 1ans insugsventil du ska ställa den efter
.
Ujujuj....
Men WTF. de kan ju bara bli bättre, eller hur.
// Tobbe P
PS. Inte konstigt att du tyckte att den boggade i starten.
kamen ställs in på 6 insugsventil .ska ställas med indikatorklocka om det ska vara noga allt mellan 1,9 till 3,0 mm
Posted: 22 Sep 2006, 15:09
by Fisåkare
tobbe tlrecond wrote:Fisåkare wrote:Jo just de ja!!! Jag kom plötsligt att tänka på vad du sa att du gjorde,
när du skulle ställa in kammen.
Om ja kommer ihåg rätt så sa du, att du ställt moroten i OT och sedan ställt å måttat in kammen på 6ans cyl?????????????????????
Tänkte inte på de då men nu när jag tänker efter så.... Nääää... Va f*n!
Det är ju för bövelen 1ans insugsventil du ska ställa den efter
.
Ujujuj....
Men WTF. de kan ju bara bli bättre, eller hur.
// Tobbe P
PS. Inte konstigt att du tyckte att den boggade i starten.
kamen ställs in på 6 insugsventil .ska ställas med indikatorklocka om det ska vara noga allt mellan 1,9 till 3,0 mm
Sorry jag har varit lite trött i mössan, senaste tiden
.
Jag brukar ställa på ettans insugsventil, därför att jag tycker det är lättare med indekatorklockan närmre näsan, då man är ensam och ska ställa kamdrevet samtidigt som man vill ha flukt på klockan. Allt naturligt vis med kammen förskjuten 180grader.
Så jag gjorde en tankevurpa å tänkte "fan de blir ju 180grader fel hur har de funkat överhuvudtaget"
.
Suck man ska helt klart inte yttra sig om man e vimsig i plymen
.
Ber om ursäkt för detta.
MVH//Tobbe P
Posted: 22 Sep 2006, 18:44
by elvis
Hallå... kom inte till garaget förens i morse... bilen går riktigt bra nu! boggar inte alls som förut! tittade inte exakt men effekten kommer 1000-1500rpm tidigare nu! Råkade visa lite intresse för norr/ söder racet också, får se om man kan/ får köra där snart!! Tänkte åka till Görla på söndag om jag får ihop lite fler som åker dit o kör! Tänkte övertala Rikard 240 om att köra lite! vill gemföra BMW,n med hans brutala 240 nu!
Ps, Tobbe tl fixar både nyckeln o kodningen till dig!
MVH Elvis
Posted: 22 Sep 2006, 22:30
by tobbe tlrecond
elvis wrote:Hallå... kom inte till garaget förens i morse... bilen går riktigt bra nu! boggar inte alls som förut! tittade inte exakt men effekten kommer 1000-1500rpm tidigare nu! Råkade visa lite intresse för norr/ söder racet också, får se om man kan/ får köra där snart!! Tänkte åka till Görla på söndag om jag får ihop lite fler som åker dit o kör! Tänkte övertala Rikard 240 om att köra lite! vill gemföra BMW,n med hans brutala 240 nu!
Ps, Tobbe tl fixar både nyckeln o kodningen till dig!
MVH Elvis
När är Norr/Söder då !
när kan du fixa dosan !
Posted: 22 Sep 2006, 22:42
by elvis
har den hemma! så det är redan klart för inkodning
resten tar vi då
Posted: 23 Sep 2006, 17:40
by elvis
Träff med eventullt race nu ikväll (lördag) kungenskurva 20.00! Jag tänkte åka dit med BMW,n o titta lite
MVH Elvis
Posted: 24 Sep 2006, 04:37
by elvis
Kvällen va ganska bra iallafall...först va det lite folk till träffen men efter ett tag började dom droppa in..
Racet gick i jordbro, väldigt smal raka + att det va vägbygge. Men fick köra 2 repor innan toppackningen sa bye bye..=))
Förstår inte hur publiken kan stå framför bilarna när man värmer,har dom inge vett i huvet alls...
Stort TACK till grabbarna som fixade fram vatten i 3e värmningen samt höll i bilen..synd bara att det sa smäll i maskin då när packningen gick..så det blev ingen 3e repa...=((
Men men...ny packning kommer idag..så bilen rullar imorrn igen...
STORT TACK även till Tobbe Fisåkare för filmning och hemtransport =))
MVH Elvis o Heidi
PS. Kul att folk verkar tro att vi fortfarande har stora motorn i.. blir helt chockade när man säger att det bara är en 2liters som är helt original ,bara kompsänkt..den är inte ens portad =))
Posted: 24 Sep 2006, 19:13
by elvis
hmmm... slutåkt för i år, var kanske inte bara packningen! Resultatet av en riktig snikpuffra som slängde in handuken i helgen..... Men lika glad är jag för det! Den har gått så otroligt bra för att vara vad den är
länk till haveriet...
http://forum.lazzat.se/showpost.php?p=3 ... tcount=104
MVH Elvis
Posted: 24 Sep 2006, 19:15
by elvis
Än en gång ett stort tack till alla som hjäpt till på ett eller annat vis för att få bilen att gå överhuvudtaget i år!!! TACKAR så hjärtligt
MVH Elvis
Posted: 24 Sep 2006, 22:40
by stecka
Hmm illa det där tråkigt slut på säsongen. fan jag tror man får ta å inhandla raceventiler så man slipper sånt där
Posted: 25 Sep 2006, 07:58
by Svintoleffe
stecka wrote:Hmm illa det där tråkigt slut på säsongen. fan jag tror man får ta å inhandla raceventiler så man slipper sånt där
du behvöer inte inhandla raceventiler ge afskien o vaarv så mycket baar o ha vanliga friska ventielr så hålelr det.
Posted: 29 Sep 2006, 15:26
by tobbe tlrecond
blir det nån ny maskin till helgen
Posted: 29 Sep 2006, 15:48
by Fisåkare
tobbe tlrecond wrote:blir det nån ny maskin till helgen
Ja precis!
Nu e de två TOBBAR som undrar igen.......
?? Hur blir det nu
// Tobbe P
Posted: 29 Sep 2006, 20:58
by Bäckis
Svintoleffe wrote:stecka wrote:Hmm illa det där tråkigt slut på säsongen. fan jag tror man får ta å inhandla raceventiler så man slipper sånt där
du behvöer inte inhandla raceventiler ge afskien o vaarv så mycket baar o ha vanliga friska ventielr så hålelr det.
Vad ska han varva då, 5000? Många som kört av med bara 7000 rpm. Ska man ha en racemaskin som ska hålla ihop så är ventiler en mkt lämplig investering. Fråga Niklas G som förstört grejor för 20000 minst pga original ventiler.