Page 16 of 23
Posted: 10 Apr 2010, 22:27
by Pimplaren
Tack för spridarna idag! kanonsnällt
Fan man vad du sladdade där.. jävla gott låter den iallafall!! hoppas det löser sig med allt..
Posted: 11 Apr 2010, 11:04
by Roobin
absolut inge fara, försöker ställa upp så gott man kan
hehe ah lite väl kanske
Posted: 11 Apr 2010, 12:19
by Roobin
Ska försöka flytta bilen till garaget, tok vägrar o starta, blir så matt..
Posted: 11 Apr 2010, 20:23
by Roobin
M3JONAS wrote:Roobin wrote:oj de har jag ingen aning , max drevad
nej usch inge 2,5 liter i år..
måste fan oringa osv, de kommer springa iväg alldeles för mycket, så en sak i taget.. o så kanske isf 2.5 liter nästa år..
Ok, varvar kompressorn 16000rpm och motorn 7500rpm eller hur mycket varavar ni?
16450 rpm skall den tydligen ha som maxvarv, hitta ett papper från bänkningen 97
283hk vid 7019 rpm
Posted: 17 Apr 2010, 18:24
by Roobin
ventilerna har touchat kolvarna, lyfte toppen idag... o skojja inte va de va sot överallt.
Posted: 17 Apr 2010, 19:06
by baumgardt
tycker fan synd om dig ! det känns som om allt går imot dig just nu
Posted: 17 Apr 2010, 20:57
by Roobin
Hehe bara göra om o göra rätt, tack Jocke för smidig affär, sprutet e nu sålt.
Kanske blir av med kamaxeln imorgon då blir de i beställa vipec snart samt z45..
Ventilerna verkar otroligt nog ha klarat sig, slängde på soppa i varje förbränningsrum o alla höll tätt, nåt annat sätt man bör göra på?
Posted: 17 Apr 2010, 21:40
by Pimplaren
Regnar ändå! då suger det att "snyta"
Posted: 17 Apr 2010, 22:34
by markus
Du kan hälla ner lite T-röd i varje kanal ner mot ventilen och se om det kryper genom till förbräningsrummet.
Posted: 17 Apr 2010, 22:49
by Pimplaren
Bensin/tröd borde vara lika lättflytande??
Posted: 18 Apr 2010, 00:28
by markus
Bensin dunstar av så fort så kan vara svårt att se. Funkar med etanol ochså.
Posted: 18 Apr 2010, 07:55
by Roobin
den soppan eller va de nu va vi hällde dunsta inte bort nåt alls faktiskt,
men ja testar t röd också när vi ändå håller på
Posted: 18 Apr 2010, 17:32
by Roobin
markus wrote:Bensin dunstar av så fort så kan vara svårt att se. Funkar med etanol ochså.
fanns faktiskt soppa kvar än idag, dock inte lika mycket självklart, så de verkar inte kunna dunsta så jätte fort ändå
Posted: 19 Apr 2010, 01:23
by markus
Den dunstar fort när det är ett tunt lager som det blir när det kommer förbi ventilen. Prova hälla ut några droppar bensin på ett bord eller liknande och dra ut det tunt så der du att det dunstar skapligt fort. Men det låter ju som dina ventiler klarat sig iaf
Posted: 22 Apr 2010, 21:47
by Roobin
prata med ärtan idag, blir inget vipec han har lite andra planer
Posted: 22 Apr 2010, 22:09
by Fisåkare
Roobin wrote:prata med ärtan idag, blir inget vipec han har lite andra planer
Åhå..! Nu låter han liksom sådär lite hemlig
tycker jag.
Posted: 22 Apr 2010, 22:11
by Roobin