slå med körnslagaren mitt i den avdragna bulten borra ett 3-4 mm hål på 1cm , slå inen torx bits sen skruva ut
om det inte funkar... försök inte borra ut bulten på plats och gänga upp... lätt han man får ett ovalt hål och man får inte i den nya shysst.. lättare i slut ändan att du som har möjlig het att bara lyfta upp snurran lite så man kan göra ett 100% bra jobb ist för att det funkar 1 vecka sen har man samma problem igen
Om du kommer åt att borra så gör det med en liten borr och sedan slå en in torxbits allt vad du har. Brukar alltid funka! Skippa "grispittar" dom har fan aldrig funkat för mig.
Hände precis samma sak før mig! Tog av toppen på min. Fick fräsa ur før det gick inte med torx. Men kan gå. Prøva. Men tänk 2ggr innan. Med torxen har man inte så många førsøk... lycka till!
jag har dragit av åtskilliga bultar allt ifrån m8 till m12 på min gamla bil.
körna i mitt av skruven, borra med 3mm borr
åk till järnhandlen och köp RIDGID skruvutdragare med specialborr som medföljer, borra med specialborret och tänk på att borra rakt, slå in ridgid pinnen och skruva ur!
nu har jag lust o skrota hela avgassidan o göra nå annat asså....
e de nån som har nåt bra tips på hur man kan lokalisera avgasläcka?
kan fan inte hitta vart de läcker nånstans.
blir o riva ner imorrn o slänga in grenröret på planing på fredag iaf, men tänkte om nån har nå tips som sagt vad man kan använda sig av för o lokalisera, vore skoj o se vad som läcker, o när man kliver lite på gasen så låter de inget alls, men sen på tomgång så smattrar de som om de vore nån gammal v8...
Har du låtit packningarna blivit riktigt varma och dragit igen?
Tycker det är konstigt eftersom du nu tydligen inte hade detta problemet förra året.
Vad har du bytt nu som kan göra att det läcker? Det är inte bara så att det är ventilkåpspackningen inte är helt tät på då? Legat kvar lite olja nånstans när du monterade denna?
Eller typ något till insuget som tex den lilla 3-kantiga biten som vakum till BTR:en sitter till orginal?
Testa skruva åt allt ordentligt före och kanske byta ventilkåpspackningen
asså man känner att de blåser lite smått nånstans på grenrörsidan men kan inte lokalisera var, helt omöjligt känns de som...
bara där de känns som de läcker, inga andra ställen.. dock har jag inte låtit den gå så pass varm o efterdragit förvisso men de låter så sjukt illa att de låter som om de även e väldigt mycket som de läcker.
Verkar ju konstigt att grenrörsflänsen skulle ha slagit sig genom att bara ligga på hyllan över vintern
Tycker du ska låta grejjerna få bli lite varma och sedan dra HÅÅRT!