Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

peppe
Moderator

Post by peppe »

Micke johansson wrote:Pappas v8 började fräsa för han som skulle fräsa ventilbrunnarna hade tagit bort för mycket och det vart för lite tryck.. Ventilen gick av och åkte genom kolven och kilade mot kolvbulten och upp i hoppen och krökte staken. :roll: ingen bra dag !
Jag minns som igår hur glad han var på han som fräst in dom nya ventilerna / fjäder brunnarna haha.. Vilka spån det finns.

För att inte gå helt OT.

Andreas, vad siktar du på för effekt kontra tider nu till sommaren med nya setupen?

Mvh
Last edited by peppe on 23 Dec 2008, 00:30, edited 1 time in total.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Vi får ladda tills spridarna är 100% med 4 bars grundtryck. Men det är inte säkert att chassiet klarar så mycket effekt. Man får testa sig fram lite sakta! En 7 sek repa vill jag iaf klämma :lol:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Låter som att det kan bli gött om mos. Chassiet bör väl klara av en 7 sek repa va?

Hur som helst, följer projektet med spänning. Chassie breakout hade varit fint :P
JohnnyD

Post by JohnnyD »

längesen vi fick se lite bilder nu:D
Bonje

Post by Bonje »

Jag lär nog ha en ny Precision pro-mod turbo :wink:
Vad är det för turbo lite mer exakt? Är tanken att den klara med effekt än den du har nu?
Varför inte fortsätta med BW, är det för att ni är Precision ÅF. nu??
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Precision pro mod finns i 88,90 och 91mm. V-band in och ut i avgashuset. Billet kompressorhjul. Det är det värsta man kan köpa nu och att den är 10kg lättare än en BW. Men det kostar 30000kr också :wink:

Och de klarar 1500-1800 hk och används på världens snabbaste turbo bil som ägs av Mike Moran. Han har kört 6.01@401 km/h med 2 st 91 mm.

Och sen lär man göra reklam på bilen att vi är nordisk ÅF:)
Bonje

Post by Bonje »

Låter ju fint. Fast det starkaste argumentet för att byta märke misstänker jag är det sistnämda.. och det förstår jag, nu när ni är ÅF. :)

Alltid kul att prova och utvärdera någe nytt.. Personligen tror jag att BW slår Precision på fingrarna sju dagar i veckan.. 8)
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Bonje wrote:Låter ju fint. Fast det starkaste argumentet för att byta märke misstänker jag är det sistnämda.. och det förstår jag, nu när ni är ÅF. :)

Alltid kul att prova och utvärdera någe nytt.. Personligen tror jag att BW slår Precision på fingrarna sju dagar i veckan.. 8)
Maila Mike Moran och tipsa om att byta, då blir han "ännu världens snabbaste" om din teori håller. :roll:
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Vision79

Post by Vision79 »

Bäckis wrote:
Bonje wrote:Låter ju fint. Fast det starkaste argumentet för att byta märke misstänker jag är det sistnämda.. och det förstår jag, nu när ni är ÅF. :)

Maila Mike Moran och tipsa om att byta, då blir han "ännu världens snabbaste" om din teori håller. :roll:
Käkat rakblad till frukost Bäckis? ;)
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Nej, inte alls. Är på utmärkt humör :)

Förstår bara inte hur man kan betvivla att något är bra när det sitter på världens snabbaste turbobil?

Vi använder väl ändå det vi vill. Vi säljer och använder fortfarande BW, vilket även säljs av Precision.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Vision79

Post by Vision79 »

Bäckis wrote:Nej, inte alls. Är på utmärkt humör :)

Förstår bara inte hur man kan betvivla att något är bra när det sitter på världens snabbaste turbobil?

Vi använder väl ändå det vi vill. Vi säljer och använder fortfarande BW, vilket även säljs av Precision.
Bra, du har varit duktig med pepparkakorna d gillar vi :)
Bonje

Post by Bonje »

Nja.. det var inte riktigt så jag menade kanske :)
Nej, inte alls. Är på utmärkt humör :)
Jag betvivlar inte att dom är bra.
Det låter ju onekligen smidigt med V-band in och ut på avgashuset, samt att dom är så mycket lättare!
Där i mot tror jag inte direkt att det är just tack vare dom turbosarna som gör den till värlens snabbaste turbobil.. :roll:
Självklart så väljer ni det ni vill åka med. Som jag sa, så är det alltid kul att prova någe nytt. Gjorde man inte det, då skulle vi aldrig utveckla och lära oss någe nytt heller!
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Många som bytt från BW till pro-mod turbosarna nu och vunnit mycket effekt. Så jag tvivlar inte på att pro-mod turbosarna är mycket bättre eftersom folk köper dem för $3500 st.

Tror jag går på en 91mm direkt, behöver man aldrig byta sen :lol:
NLR

Post by NLR »

Turboagg branshen är verkligen i rörelse nu och mycket
"senaste" prylar och modeller poppar upp. Vad det gäller "billet" hjul
så ger dom i sig självt ingen som helst prestanda fördel map på flöde-
tryck, dom kom till för att dom håller bättre för höga laddtryck (högt
varvtal) och på dieselmotorerna kör dom med hög EGR inblandning
vilket ger mycket höga tempar före kompressor. Billet hjul kommer snart att vara standard på BW´s europa turbos.
Ang precision pro mod aggen
så har jag hört tvärt om ,att dom byter tillbaka (icke sponsrade team)
till sina GT5533ór för att dom tappa effekt. Men man ska ta allt man hör
med en nypa salt.
Ärtan, vilka BW är det folk har bytt ut mot Precision
pro mod turbos? BW har ju inget inget riktigt i den storleken, (är på
gång dock har jag hört).
Pro mod turbosarna är verkligen snygga och paketerade i attraktiva
lösningar. Man önskar att alla leverantörer skulle kunna erbjuda lika
stort urval och slimmade ,lätta enheter.
/Christer
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

http://www.prolineraceengines.com folket har testat en hel del och självklart Mike Moran. Han har bromsat 3600hk i en motorbänk med dessa och de flödar 170-180 lbs . F-91X flödar väl 150-160 lbs ?
Eftersom regeln är 91mm i pro-mod och precision lyckats fått ur mest flöde så kör väl de flesta team med dessa.

Men jag köper den inte för effekten, utan för den snygga förpackningen. Alla borde göra lättviktshus med V-band in och ut. Borde vara lag på det :lol:
Doktorn

Post by Doktorn »

hade vart intressant att se. Jo smakar det så kostar det ju i regel.. =) protrucksnubbarna bygger en bae hemi nu! kommer bli skitfränt! det har jag aldrig sett nån som gjort innan.
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Brag

Post by Brag »

Detta kommer bli skitballt, ska nog allt gå att köra Chassie breakout :D

Du får väll komma ner hit o hämta ett nytt chassie sen när du ska köra överjävligt fort :wink:.
Bara döda fiskar följer strömmen
Post Reply