Page 16 of 22
Posted: 15 Apr 2009, 12:35
by J.Eklund
Men det blev ju 50whp till iaf, bättre än ingen ökning alls ju.
/Jonas
Posted: 15 Apr 2009, 12:46
by Storås
Ja det vart lite bättre ös, och det vart ju 115wnm mer också, så alltså 465hk och 603nm på hjueln nu
Men den blåryker på tomgång, troligen en kolv som inte mår så bra
eller kanske en otät ventil. Ska göra en komptest och se om man kan luska fram något då.
Mvh
Posted: 15 Apr 2009, 12:53
by r.ivars
grattis
Posted: 15 Apr 2009, 13:35
by Bäckis
Jag åkte med ett tag, och den går riktigt jävla fint. Småspinner trean ut och drar mätarn ut snabbt....
Posted: 15 Apr 2009, 14:12
by Storås
Bäckis wrote:Jag åkte med ett tag, och den går riktigt jävla fint. Småspinner trean ut och drar mätarn ut snabbt....
Min bästa R1 snytare
Posted: 15 Apr 2009, 15:37
by pelko
Grattis, hoppas allt håller i sommar
Mvh
Posted: 15 Apr 2009, 18:30
by JannePower
Fint Matte! Nu får du fan bjucka på en åktur....
Posted: 16 Apr 2009, 00:07
by christoffer jansson
Borde väl inte vara en kolv, dem pallar bra med snyt!
Hoppas på toppen,vad åker du med för agg? visst sitter de std kammar nu och PPF kammar innan?
Mvh
Posted: 16 Apr 2009, 09:30
by Bäckis
Kammarna är inte bytta, det är samma. Bara höjt laddtryck och ommappad.
Posted: 16 Apr 2009, 11:04
by Storås
christoffer jansson wrote:Borde väl inte vara en kolv, dem pallar bra med snyt!
Hoppas på toppen,vad åker du med för agg? visst sitter de std kammar nu och PPF kammar innan?
Mvh
Den hade dragit lite vatten när jag kom hem från Avesta, så jag har efterdragit toppen nu, men inte startat bilen än. vi får se inom kort fall det blir bättre, annars lär jag få köpa en ny packning ingen
Mvh
Posted: 16 Apr 2009, 17:07
by Martinssonn
Varför provar du inte en original packning? T.luhr körde 450-500 utan problem med det. han har även kört över 700 på en original packning, vet dock inte vad bytes intervallen var vid över 700. men detborde la vart ett par gånger
Posted: 16 Apr 2009, 17:13
by ZAK
grattis igen =]
Inte dåligt för en 4a hehe
Posted: 16 Apr 2009, 18:39
by Storås
Martinssonn wrote:Varför provar du inte en original packning? T.luhr körde 450-500 utan problem med det. han har även kört över 700 på en original packning, vet dock inte vad bytes intervallen var vid över 700. men detborde la vart ett par gånger
Ja men hur mycket använde han bilen ? körde han 402m per säsong eller, han kanske har ett as till turbo, mindre laddtryck och svinlåg komp, då blir cylindertrycket bra mycket lägre.. Har provat originalpackning och det gick åt helvete ganska fort.. Ska man gasa och härja med bilen håller den inte, inte för mig iallafall.
Posted: 16 Apr 2009, 18:45
by Storås
Har nu efterdragit toppen och varmkört den igen. Den ryker fan lika mycket på tomgång ändå, går på 3 cylindrar under 1500-2000rpm.. Det bubblar INTE i expanionskärlet.
Så jag gängade ur stiften och gjorde komptest, samma tryck i alla cylindrar. Det är VERKAR inte som det är någon trasig packning, krokig ventil, eller trasig kolv då bilen inte blåryker, endast vit rök som luktar glykol..
Verkar fan som det är en spricka i toppen mellan en vattenkanal och insugskanalen vid 3ans cylinder.. Eller jag vetefan ! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, är ju lagom motbjudande att lyfta toppen när packningen kostar 1900:- ... Man blir ju lagom less !!
Mvh
Posted: 16 Apr 2009, 18:51
by Bmwandreas
Du kan återanvända skärringspackningen. Spricka i blocket? Rätt vanlig på Volvo
Posted: 16 Apr 2009, 18:52
by Storås
Bmwandreas wrote:Du kan återanvända skärringspackningen. Spricka i blocket? Rätt vanlig på Volvo
Även fast den är limmad med Loctite 5020 eller vad det heter ?
Posted: 16 Apr 2009, 18:58
by Bmwandreas
Ja om den inte går sönder. Var försiktig när du plocka isär.