Page 16 of 24
Posted: 02 Apr 2009, 05:26
by Nicke Blom
pm:a pris om du vill sälja...
Posted: 02 Apr 2009, 11:49
by Highburg
SPL_Racing...Nej jag vet fan inte vsrför det kommer käppar i hjulen hela tiden...Vägrar ge upp att jävlas..Tur ibland att man är envis som en gris..Men har ägt den nu i 1,5år och åkt 250meter..Så orken börjar ta slut..Få låte den stå ett tag nu i alla fall...
Sjöbba...Jadu sjöbba kan vara block topp eller turbo eller topplockspackning..Eller har någon annan nå flera tips SÅ SÄG TILL...
Blocket kommer från en motor som jag VET inte hade baylis..Topplockspackning är 2 veckor gammal och motorn har inte belastas och går som en klocka!!Toppen är kollad flera gånger och men ej trycktestad..Om toppen är skrot så det synas enligt massa kunnigt folk..KOnstigt om turbon är kass den har ju typ bara varit med om en bromsning..Ochlite lek 10 mil på gata...
JAJA jag vet fan inte vad det är just nu..Hoppas det är turbon..
Blir att kollla sen
Det tror jag inte men jävligt fullt om det skall vara sant
Nicke Blom.......Absolut blir den till salu så kommer jag att säga till..Flera som pma och fråga om den är till salu..
Posted: 02 Apr 2009, 12:29
by Nisse Järnet
Du låter den inte stå med grädde i hoppas jag?
Hoppas det löser sig och är nåt enkelt fel! Testa byt olja och kör en gång till?
Posted: 02 Apr 2009, 13:28
by sjöbba
thomas!
koppla ur vattenkylningen till turbon å plugga, byt olja o prova igen.
det lär väll gå att varmköra bilen några ggr utan att vara orolig föra att turbon skulle haverera utan vattenkylning?!
Posted: 02 Apr 2009, 15:03
by jorgen
att köra utan vattenkylning på turbo är ingen fara alls.
borde väl gå o sätta tryck på vattnet o se om trycket håller eller inte
Posted: 02 Apr 2009, 17:06
by Roobin
Varför inte provtrycka om du ändå lämnat in på planing, även om man kan se nåt, så kanske även de e nåt du missat... en tanke... bättre o billigare i slutändan att köra uteslutar metoden..
Lycka till, man lider ju med dig när de blir så här hela tiden...
Posted: 02 Apr 2009, 22:39
by Highburg
Sjöbba...Skall fixa plugg imorgon så får vi se om jag kanske gör ett ryck i helgen...
Jörgen..Ja tror inte heller att det skall vara någon fara att köra utan..Ja kasnke gör så eller prövar plugga och byta olja..Tänk om man vore synsk då skulle man kööpt ett 200 liters fat i stället för 4liters dunkar
Robin...Min sponsor har planat av toppen och han har inga grejer att trycktesta den...Diskutera lite med ärtan om det förut och han sa att det syns om toppen är kass...Men min topp kasnke är första bmw toppen som det inte syns på..Skulle ju inte förvåna mig
Med tanke på allt skit som hänt...
Posted: 02 Apr 2009, 22:44
by Roobin
okej, va bara en tanke, såg att du skrev de ärtan sagt.. o de kan jag förvisso tro.. tänkte bara om den e så pass svår o se om de nu ändå skulle finnas nåt skit.. hoppas du löser detta nu !
Posted: 04 Apr 2009, 09:43
by Highburg
Hade varit bra att provtryckt den..Men lätt att vara efterklok...
Var ute igår och kikade lite på oljan som Jg tappade ur fan tycker det stinker mycket soppa i den ..men det är baylis färg på den..Slänger upp en bild senare idag..
Posted: 08 Apr 2009, 12:50
by Fastbmw
Hei skal ha SM2 på min m20, og SM2 krever føler på vev og på kamaksling, hvordan festet du føleren til kamakslinghjulet ?
Mvh Jørgen . .
Posted: 08 Apr 2009, 14:03
by Holm
Fastbmw: Fästet syns lite på denna bild...
Posted: 08 Apr 2009, 18:56
by Fastbmw
Der ja ! Mulig eg kan bruke rotoren i fordeleren da
Posted: 10 Apr 2009, 19:30
by Highburg
Tjena Holm kul du visade dig här på sidan, trodde där ett tag om du helt fastnat i Bandmaskinbyggar träsket
Posted: 14 Apr 2009, 08:19
by Holm
Jodå... Smyger runt här lite i det tysta
Hehe... Ja men snart ska en vara körbar... Sen kanske man får tid för källarbilen...
Posted: 15 Apr 2009, 20:22
by Highburg
Holm.....Haha ja det är likt dig
Ja det låter bra det sså du får börja mid din Bmw Turbo
Posted: 15 Apr 2009, 20:37
by Highburg
Posted: 15 Apr 2009, 20:47
by Hells racing
Klägget du har i ventilkåpan, ser ut som olja blandat med E85.