Highburgs Bmw 1602 -68 Såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nicke Blom
SPL_Racing...Nej jag vet fan inte vsrför det kommer käppar i hjulen hela tiden...Vägrar ge upp att jävlas..Tur ibland att man är envis som en gris..Men har ägt den nu i 1,5år och åkt 250meter..Så orken börjar ta slut..Få låte den stå ett tag nu i alla fall...
Sjöbba...Jadu sjöbba kan vara block topp eller turbo eller topplockspackning..Eller har någon annan nå flera tips SÅ SÄG TILL...
Blocket kommer från en motor som jag VET inte hade baylis..Topplockspackning är 2 veckor gammal och motorn har inte belastas och går som en klocka!!Toppen är kollad flera gånger och men ej trycktestad..Om toppen är skrot så det synas enligt massa kunnigt folk..KOnstigt om turbon är kass den har ju typ bara varit med om en bromsning..Ochlite lek 10 mil på gata...
JAJA jag vet fan inte vad det är just nu..Hoppas det är turbon..
Blir att kollla sen
Det tror jag inte men jävligt fullt om det skall vara sant
Nicke Blom.......Absolut blir den till salu så kommer jag att säga till..Flera som pma och fråga om den är till salu..
Sjöbba...Jadu sjöbba kan vara block topp eller turbo eller topplockspackning..Eller har någon annan nå flera tips SÅ SÄG TILL...
Blocket kommer från en motor som jag VET inte hade baylis..Topplockspackning är 2 veckor gammal och motorn har inte belastas och går som en klocka!!Toppen är kollad flera gånger och men ej trycktestad..Om toppen är skrot så det synas enligt massa kunnigt folk..KOnstigt om turbon är kass den har ju typ bara varit med om en bromsning..Ochlite lek 10 mil på gata...
JAJA jag vet fan inte vad det är just nu..Hoppas det är turbon..
Blir att kollla sen
Det tror jag inte men jävligt fullt om det skall vara sant
Nicke Blom.......Absolut blir den till salu så kommer jag att säga till..Flera som pma och fråga om den är till salu..
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
- Nisse Järnet
thomas!
koppla ur vattenkylningen till turbon å plugga, byt olja o prova igen.
det lär väll gå att varmköra bilen några ggr utan att vara orolig föra att turbon skulle haverera utan vattenkylning?!
koppla ur vattenkylningen till turbon å plugga, byt olja o prova igen.
det lär väll gå att varmköra bilen några ggr utan att vara orolig föra att turbon skulle haverera utan vattenkylning?!
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
Varför inte provtrycka om du ändå lämnat in på planing, även om man kan se nåt, så kanske även de e nåt du missat... en tanke... bättre o billigare i slutändan att köra uteslutar metoden..
Lycka till, man lider ju med dig när de blir så här hela tiden...
Lycka till, man lider ju med dig när de blir så här hela tiden...
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Sjöbba...Skall fixa plugg imorgon så får vi se om jag kanske gör ett ryck i helgen...
Jörgen..Ja tror inte heller att det skall vara någon fara att köra utan..Ja kasnke gör så eller prövar plugga och byta olja..Tänk om man vore synsk då skulle man kööpt ett 200 liters fat i stället för 4liters dunkar
Robin...Min sponsor har planat av toppen och han har inga grejer att trycktesta den...Diskutera lite med ärtan om det förut och han sa att det syns om toppen är kass...Men min topp kasnke är första bmw toppen som det inte syns på..Skulle ju inte förvåna mig Med tanke på allt skit som hänt...
Jörgen..Ja tror inte heller att det skall vara någon fara att köra utan..Ja kasnke gör så eller prövar plugga och byta olja..Tänk om man vore synsk då skulle man kööpt ett 200 liters fat i stället för 4liters dunkar
Robin...Min sponsor har planat av toppen och han har inga grejer att trycktesta den...Diskutera lite med ärtan om det förut och han sa att det syns om toppen är kass...Men min topp kasnke är första bmw toppen som det inte syns på..Skulle ju inte förvåna mig Med tanke på allt skit som hänt...
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
Jahär står han och det har nästan inte blivit ett skit gjort...
Så ser detta olje byte ut..
Lyfte av ventilkåpan och studerade lite...Har stänkt olje blandat vatten på ventilkåpan där toppen brukar gå sönder.. Brukar det bli så när topparna blir skrot??Någon som varit med om detta??Det är mycket vitare olja än den som kom ut i tråget..Får en känsla om att toppen är skrot
Och en liten bild på toppen med gamla olje rester.....
Lite överblivna Bmw delar
Så ser detta olje byte ut..
Lyfte av ventilkåpan och studerade lite...Har stänkt olje blandat vatten på ventilkåpan där toppen brukar gå sönder.. Brukar det bli så när topparna blir skrot??Någon som varit med om detta??Det är mycket vitare olja än den som kom ut i tråget..Får en känsla om att toppen är skrot
Och en liten bild på toppen med gamla olje rester.....
Lite överblivna Bmw delar
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
- Hells racing