Hulta´s 320i m50b25 nya bilder 17/7

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

glöm inte några bilder bara åt dom som är nyfikna. :wink: :lol: :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

PaparaZZi wrote:glöm inte några bilder bara åt dom som är nyfikna. :wink: :lol: :lol:
yepp, bara ja skulle komma ihåg kamerar någon gång :lol: :lol:
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

motor och låda,kardan och spakställ sitter i nu bultat i bilen,började med grenröret igår och där återstår svetsning av kolektorerna,wg rör samt bandage,men flyter allt på får ja kanske börja bygga downpipe senare ikväll

tror att ja sk fösöka kommaihåg kameran idag :lol:
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

HULTA wrote:tror att ja sk fösöka kommaihåg kameran idag :lol:
"jaa foo heelvede" som danskarna säger :) de här vill man se!
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

här kommer lite bilder på hur det börjar se ut

grenröret då,mer rör går det inte att få dit,de blir fan trångt med puls split
Image
Image
Image

o snurran då
Image
Image

ja de va allt för nu
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
dahmeer
Posts: 362
Joined: 21 Nov 2005, 16:00
Location: Karlstad

Post by dahmeer »

Riktigt grymt! Ska bli spännande att se vad den här lämnar när den blir klar.Men varför flyttade du över allt till ett m50-block?
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

dahmeer wrote:Riktigt grymt! Ska bli spännande att se vad den här lämnar när den blir klar.Men varför flyttade du över allt till ett m50-block?
tack tack
flyttade över allt för att ja ville ha ett stål block och sen är karrossen godkännd med 2,5 turbo,på m54 blocket står det 3.0
Team Boost Performance

+358405680216
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

Passar veven utan modifikation?

Vad kommer du åka med för koppling (lamell, tryckplatta, svänghjul.) på den? Är lite nyfiken på vad folk använder för saker som går över 700nm med dessa m50's..

Hur som helst tufft med bigblock och snyggt grenrör du knåpat ihop, lycka till!

Mvh
Cristofer
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

525mannen wrote:Passar veven utan modifikation?

Vad kommer du åka med för koppling (lamell, tryckplatta, svänghjul.) på den? Är lite nyfiken på vad folk använder för saker som går över 700nm med dessa m50's..

Hur som helst tufft med bigblock och snyggt grenrör du knåpat ihop, lycka till!

Mvh
Cristofer
tack
japp veven passar rakt i,inga konstigheter alls

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

vectramicke wrote:denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
jode blev helt ok,förutom 6:ans rör blev inte riktigt som tänkt men det funker säker
Team Boost Performance

+358405680216
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

vectramicke wrote:denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Ursäkta ot men vars köper man tilton kopplingar? Säljer ppf? vilket svänghjul använder du dig av?

Mvh
Cristofer
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

varför har du sågat upp toppen? :shock:
är det för att få mer plats med turbon?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

det är antagligen en jigg-topp ;)
Karl Jansson, 070-4406777
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

525mannen wrote:
vectramicke wrote:denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Ursäkta ot men vars köper man tilton kopplingar? Säljer ppf? vilket svänghjul använder du dig av?

Mvh
Cristofer
ingenaning om ppf säljer sådana,men det brukar finnas på ebay,använder m20 svänghjul

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Thörn wrote:varför har du sågat upp toppen? :shock:
är det för att få mer plats med turbon?
hahahahaha
de e en jigg

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

aja, tänkte kanske du skulle ha en turbo från en dumper eller något :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Post Reply