Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
PaparaZZi
Posts: 1340 Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)
Post
by PaparaZZi » 20 Jul 2008, 22:47
Thomas Wester,
wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 20 Jul 2008, 23:23
yepp, bara ja skulle komma ihåg kamerar någon gång
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 07 Aug 2008, 09:22
motor och låda,kardan och spakställ sitter i nu bultat i bilen,började med grenröret igår och där återstår svetsning av kolektorerna,wg rör samt bandage,men flyter allt på får ja kanske börja bygga downpipe senare ikväll
tror att ja sk fösöka kommaihåg kameran idag
Team Boost Performance
+358405680216
Fear This
Posts: 1577 Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm
Post
by Fear This » 07 Aug 2008, 09:35
HULTA wrote: tror att ja sk fösöka kommaihåg kameran idag
"jaa foo heelvede" som danskarna säger
de här vill man se!
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 07 Aug 2008, 21:15
här kommer lite bilder på hur det börjar se ut
grenröret då,mer rör går det inte att få dit,de blir fan trångt med puls split
o snurran då
ja de va allt för nu
Team Boost Performance
+358405680216
dahmeer
Posts: 362 Joined: 21 Nov 2005, 16:00
Location: Karlstad
Post
by dahmeer » 07 Aug 2008, 22:29
Riktigt grymt! Ska bli spännande att se vad den här lämnar när den blir klar.Men varför flyttade du över allt till ett m50-block?
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 07 Aug 2008, 22:34
dahmeer wrote: Riktigt grymt! Ska bli spännande att se vad den här lämnar när den blir klar.Men varför flyttade du över allt till ett m50-block?
tack tack
flyttade över allt för att ja ville ha ett stål block och sen är karrossen godkännd med 2,5 turbo,på m54 blocket står det 3.0
Team Boost Performance
+358405680216
525mannen
Posts: 772 Joined: 03 Sep 2007, 14:02
Post
by 525mannen » 08 Aug 2008, 00:09
Passar veven utan modifikation?
Vad kommer du åka med för koppling (lamell, tryckplatta, svänghjul.) på den? Är lite nyfiken på vad folk använder för saker som går över 700nm med dessa m50's..
Hur som helst tufft med bigblock och snyggt grenrör du knåpat ihop, lycka till!
Mvh
Cristofer
vectramicke
Posts: 524 Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland
Post
by vectramicke » 08 Aug 2008, 09:17
denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 08 Aug 2008, 09:36
525mannen wrote: Passar veven utan modifikation?
Vad kommer du åka med för koppling (lamell, tryckplatta, svänghjul.) på den? Är lite nyfiken på vad folk använder för saker som går över 700nm med dessa m50's..
Hur som helst tufft med bigblock och snyggt grenrör du knåpat ihop, lycka till!
Mvh
Cristofer
tack
japp veven passar rakt i,inga konstigheter alls
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 08 Aug 2008, 09:37
vectramicke wrote: denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
jode blev helt ok,förutom 6:ans rör blev inte riktigt som tänkt men det funker säker
Team Boost Performance
+358405680216
525mannen
Posts: 772 Joined: 03 Sep 2007, 14:02
Post
by 525mannen » 08 Aug 2008, 13:21
vectramicke wrote: denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Ursäkta ot men vars köper man tilton kopplingar? Säljer ppf? vilket svänghjul använder du dig av?
Mvh
Cristofer
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 08 Aug 2008, 18:58
varför har du sågat upp toppen?
är det för att få mer plats med turbon?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 08 Aug 2008, 20:54
det är antagligen en jigg-topp
Karl Jansson, 070-4406777
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 08 Aug 2008, 20:59
525mannen wrote: vectramicke wrote: denna sitter det 3-skivig tilton på. Fan va fint grenröret blev mika!
Ursäkta ot men vars köper man tilton kopplingar? Säljer ppf? vilket svänghjul använder du dig av?
Mvh
Cristofer
ingenaning om ppf säljer sådana,men det brukar finnas på ebay,använder m20 svänghjul
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 08 Aug 2008, 21:00
Thörn wrote: varför har du sågat upp toppen?
är det för att få mer plats med turbon?
hahahahaha
de e en jigg
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 09 Aug 2008, 11:00
aja, tänkte kanske du skulle ha en turbo från en dumper eller något
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.